The Legend of Zelda: Twilight Princess [GC/Wii]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sånn tips er det at det går an å slå av feen; trykk på +, velg Options, og sett "Pointer" til "Off". Men som tidligere nevnt går det da ikke an å sikte med fjernkontrollen i det hele tatt. >_<

Uansett: Skal vi dedusere litt her, så brukes feen nettopp bare som en peker og har ingen betydning ut over det, bortsett fra at det alltid har vært med feer i Zelda-spillene.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Er ikke helt sikker på hva dere mener, men jeg har ikke sett noe til en blå fe i GC-versjonen ennå.
 
SITAT(Klaymen @ 31.12.06, 01.08) 44467
Så, dere som spiller/har spillt GC-versjonen... har dere en blå fe svirrende rundt dere? Den irriterer meg jo egentlig ikke... har pekeren utenfor skjermen, så slipper bråket og at den er i veien... skjønner bare ikke hva den gjør der. Man har jo ikke noe bruk for den, og det er helt ulogisk at link skal ha en fe, passer ikke inn i historien denne gangen... bah.
[/b]
Det er bare en del av HUD-en på Wii-versjonen, og HUD-er har nødvendigvis ikke noe som helst å gjøre med historien i det hele tatt. Den er ganske enkelt der for å vise hvor du peker, noe som kan være praktisk siden du da kan sikte før du trekker buen f.eks.
Den brukes også til on screen-snarveier, men de er så og si ubrukelige.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
:eng101: Når du spiller på Wii, vises det en blå fe som lager en irriterende singlelyd hele tiden hvis du peker på skjermen med fjernkontrollen. Antok at den ikke var med i GC-utgaven, som tydeligvis også er tilfelle.

Amen til de der snarveiene, forresten. Forstyrrer mer enn de forenkler.
 
Irriterende singlelyder? Syns den er søt jeg, men ... jeg har jo også «Hey! Listen!» som meldingstone. :$
 

K999

Keystone State Of Mind
Da har jeg akkurat blitt ferdig med bossen i Snowpeak Ruin. 2 mirrors to go. :D
Brukt 24t og 54 min til nå. Skal sitte hele natten nå, siden jeg ikke fikk spilt noe i julen.

Og bare sånn angående feen så merker jeg den nesten ikke lengre, og lyden merker jeg heller ikke lengre.
 
SITAT(Agahnim @ 30.12.06, 23.07) 44447
:eng101: Nei, feil. Først får man Clawshot, den heter det i spillet, så får man et sett med Clawshots. Hvordan du kom frem til at to Hookshots = Clawshot, forstår jeg ikke helt.
[/b]
Virkelig? Jøss, jeg kunne sverget på at det sto hookshot når jeg fikk den første. Antar øynene ser det de vil se. Jaja, var kjekt å kunne leke med :eng101:-smilefjeset iallefall.
 
R

roy_nor

Gjest
SITAT(Klaymen @ 31.12.06, 01.08) 44467
Så, dere som spiller/har spillt GC-versjonen... har dere en blå fe svirrende rundt dere? Den irriterer meg jo egentlig ikke... har pekeren utenfor skjermen, så slipper bråket og at den er i veien... skjønner bare ikke hva den gjør der. Man har jo ikke noe bruk for den, og det er helt ulogisk at link skal ha en fe, passer ikke inn i historien denne gangen... bah.
[/b]
GC har ingen remote peke enhet så de slipper den blå søte sommerfuglen på skjermen ja.
Glad for at jeg har Zelda til Wii. :p

Edit: Noen som vet om en måte å skru ned volumet på lyden som kommer fra Wii remoten?
Volumet er høyt og øreskjærende... :grine: Har vurdert å åpne en remote og klippe over høytaler ledningen.
 
D

Doctor Downs

Gjest
Jeg har gjort det. Er enten i options i Twilight Princess (hvilket jeg mener det er, bare trykk + og options) eller på Wii settings i hovedmenyen på konsollen.
 
R

roy_nor

Gjest
SITAT(Eirik @ 31.12.06, 12.45) 44499
For å skru ned lyden i kontrollen trykker man bare på Home-knappen for så å velge Wii remote settings helt nederst på skjermen.
[/b]
Takk takk takk takk... Kan ikke forklare med ord hvor takknemlig jeg er nå :D

Akkurat ferdig med snø tempelet :D bygger seg bare opp og opp... Itemet du får der oppe eier :D
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg trenger litt hjelp, så denne posten er for dere som er ferdig med spillet:
Ute i Gerudo Dessert så fant jeg en stor bru, og denne tror jeg er til den ødelagte bruen west for Hyrule Castle.
Denne bruen står oppå en veldig stor stein/cliff, og jeg kommer meg ikke opp til den, for så å warpe den tilbake til den orginale bruen. Noen som har gjort dette, tror ikke det er nødvendig å gjøre det, men jeg vil.
 
Jeg har satt den dele på plass. Du har rett ingen ting skjer, unntagen at du fikser brua da. Blir letter å komme seg rund på hyruld fild


Ble ferdig med spille i dag, etter 41 timer. Jeg må si at den siste boss kampen var noe av de best i et spill noen sinne. Det var dessuten en veldig bra slutt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Og siden alle poster fremgangen sin, så er jeg akkurat ferdig med andre tempel og like under elleve timer inn. Uten å spoile for mye for de som av en eller annen ubeskrivelig grunn har brukt enda lengre tid enn meg, så minnet det ganske mye om Prey til tider. :D Men ja, mitt første Zelda-spill, og det virker som veldig bra greier så langt.
 
D

Deleted member 91

Gjest
Jeg syns seksjonene hvor du bruker metallstøvlene dine til å gå på magnetpaneler på vegger og i tak minner litt om Prey, ja. :)
 
R

roy_nor

Gjest
SITAT(K999 @ 31.12.06, 16.17) 44532
Jeg trenger litt hjelp, så denne posten er for dere som er ferdig med spillet:
Ute i Gerudo Dessert så fant jeg en stor bru, og denne tror jeg er til den ødelagte bruen west for Hyrule Castle.
Denne bruen står oppå en veldig stor stein/cliff, og jeg kommer meg ikke opp til den, for så å warpe den tilbake til den orginale bruen. Noen som har gjort dette, tror ikke det er nødvendig å gjøre det, men jeg vil.

[/b]
Sollution!
Siden brua er ødelagt så må du knøle deg rundt (ri altså, evnt løpe dersom du er ulv) til andre siden for å banke de twilight dyra som gjør at du får opp et warp point rett ved brua. Under der hvor den delen av brua i ørkenen er finner du forresten en hule som bare går dypere og dypere, med masse monstere i hver etasje seff :p

SITAT(Nicholas @ 31.12.06, 18.17) 44555
Jeg syns seksjonene hvor du bruker metallstøvlene dine til å gå på magnetpaneler på vegger og i tak minner litt om Prey, ja. :)
[/b]
Bortsett fra at Prey er et FPS og Zelda er et adventure spill.. =P
 
SITAT(K999 @ 31.12.06, 16.17) 44532
Jeg trenger litt hjelp, så denne posten er for dere som er ferdig med spillet:
Ute i Gerudo Dessert så fant jeg en stor bru, og denne tror jeg er til den ødelagte bruen west for Hyrule Castle.
Denne bruen står oppå en veldig stor stein/cliff, og jeg kommer meg ikke opp til den, for så å warpe den tilbake til den orginale bruen. Noen som har gjort dette, tror ikke det er nødvendig å gjøre det, men jeg vil.

[/b]
Clawshot på den flygende tingen.
 

Lodin

Der Waaaah
Bare at Prey stjal den gimicken fra Aliens Versus Predator som ble sluppet i 99 og er et mye bedre spill. Bedre om vi fastslår at det var der Zeldafolka fikk det fra. ^_^