The secret world

Spillet har imidlertid, for min del, ett stort problem, og det er at hver fiende tar så sykt lang tid å drepe, og det blir bare verre dess lenger man kommer, så hvis jeg for eksempel blir bedt om å drepe fem Silent Hill-aktige monstre på en magiskole fordi zombieinvasjonen har jaget vekk elevene som ellers holder dem under kontroll, så føles det ofte snart som om jeg ikke får like mye igjen fra spillet som jeg gir det.
Er nå på det siste området og kan si deg at monstre flest fortsatt har like mye hp som i området du har kommet til nå, noen har selvfølgelig litt mer, men de fleste har rundt 1400-7000 hp, og man merker at man brenner de ned mye lettere enn i starten, noe som er en litt rar vri på det hele. Greia er vel at det er mer Nightmare monstre ute å trasker som kan være et sant helvete å sloss med alene, men det går og det er med på å gi spillet en litt større følelse av mestring når man har klart å banke seg gjennom et oppdrag med mange slike fiender. Liker også at spillet krever at du har forskjellige decks(builds) i late game, da ulike boss fights krever at du har både ranged og melee, det kan forsåvidt være greit, og påkrevd at du også speccer i andre trær enn primærtrærne dine for å få ulike utilities som purge osv.

Må si jeg også liker måten de skiller ut dårlige spillere fra gode spillere når det kommer til nightmare mode. Da de krever at du må sloss alene med en såkalt Gatekeeper for å avansere til nightmare mode i instancene, en boss som tester ferdighetene dine og sjekker om du er gearet for vanskelighetsgraden din ved å introdusere deg til mer vanskelige bossmekanikker. Dette er da forskjellig fra dps, healers og tank decks.

Lodin

Der Waaaah
Vel vel, nå har de enda en F2P greie gående fram til lørdag i forbindelse med Gamescom. Passer meg bra siden jeg venter på dill som slippes neste uke. Er bare å signe opp på hjemmesida.

E: Nei se der ja. Jeg får en error som enten betyr at serverne er overbelasta, jeg må drepe alle driverne til musa mi eller jeg må flashe firmwaren. Det kan de ta seg et tak på at jeg gidder gjøre no med.

E2: Nei å nei, der starta det av seg selv. Det var jo greit.

Tipper de går full F2P mot slutten av finansåret (mao, mars neste år) om ikke tidligere. Har forresten EA en finger med i den avgjørelsen? Eller er de bare retail-distributør?

Lodin

Der Waaaah
De står kun for fysisk utgivelse samt at de hadde en kort periode med eksklusivitet online via Origin. Tipper i grunn EA syns det er greit nå med tanke på hvordan dette og The Old Republic gjør det.
Sånn ellers holdt jeg ut trialen til første kampen. Jeg orker virkelig ikke den arkaiske fightinga til mumerpergere i 2012.

Jeg liker settinga, jeg liker dialogene, stemmeskuespillet, art designet, mytene, historia, plottet, alt det overfladiske. Det er bare så dørgende drit kjedelig å spille. Jeg mener, det er nesten påfallende kjipt, kanskje spesielt siden spillet ikke er verken helt fugl eller fisk (gir inntrykk av å være kvasi-shooter/beat'em'up med rundebaserte kommandoer).

Kanskje den beste oppsummeringa av MMORPG-sjangeren jeg har lest hittil.
Tja, tjo. Jeg fikk mye mer ut av å spille SWTOR, men ikke nok til å forsvare et månedlig forbruk (spesielt siden det kan gå lang tid mellom hver gang jeg får anledning til å spille det også). En anna ting med TSW som jeg finner dumt er at til et MMO å være, blir du tvunget til å gå solo (instance) en svært stor prosentandel av tida, helt fra starten av. I SWTOR hadde jeg tross alt noen kompiser med meg til å gjøre oppdraga noenlunde interessante helt til å begynne med.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Angående mitt prosjekt på å bli rik på Funcom har jeg lagt det på hvil enn så lenge, har mistet trua på TSW, mest fordi det er så få som spiller det (av folk jeg kjenner), hadde sett for meg mer engasjement rundt dette.

Men det er kanskje nå jeg skal kjøpe, så selge rett før neste storspill flopper. Synd, men.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Og der var Secret World free to play!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og der kjøpte jeg The Secret World.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Engangskostnad og mikrotransaksjoner, kan bli greit det.

Nå mangler bare mac-port.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
kjøp windows