The Sims 3

#1
Jeg fikk lastet ned Sims 3 i går, og dagen har stort sett gått med til å prøve å få husholdningsregnskapet i balanse. Det er artig hvordan man har anledning til å livnære seg som forfatter. Jeg er bare i begynnerfasen, men har nå klart å skrive fire bestselgere, og holder på med min femte. Mannen i huset tjener 900 simoleons i uken på royalities, mens karrierekvinnen tjener rundt 400 per dag som politiker. Det eneste som plager meg er at jeg feilberegnet levetiden - begge har utlevd halvparten av sin voksendom (eller en annen, bedre oversettelse av "adulthood"), men ingen har kommet særlig høyt på karrierestigen, og de har heller ikke fått barn. Jeg tror ikke jeg kan håpe å nå livstidsmålene deres, som er henholdvis å bli malende forfatter og verdensleder. Jeg får håpe det går bedre med neste generasjon.

Byggemodus har blitt kraftig forbedret, da det ikke lenger er slik at hele brettet er delt opp i små ruter, slik at du må minst ha én rute per gjenstand. På samme bordoverflate kan jeg for eksempel ha flere ting samtidig. Denne forbedringen fører både til at jeg kan flere møbler i et rom, samtidig som simmene har lettere for å bevege seg i huset.

Det er også svært hyggelig å kunne spasere rundt i nabolaget. Nå er det slik at jeg kan gå gjennom parken og til biblioteket med Mikhael hver dag konen er på jobb. Der bruker jeg hele dagen på å skrive roman. Jeg arbeider nå med komedien "En hovmester på avveie".
 
#3
Egentlig ikke. Min forfatterspire trenger for eksempel ingen venner for å drive med det han driver med, mens min politiker må ha en rekke venner. Ikke for å lykkes i jobben, men for å få høy karisma, som er nødvendig for å lykkes i jobben. Antall venner setter en begrensning på hvor mye karisma du kan bygge opp ved å snakke i speilet. Man må vel ha seks venner og 15 relasjoner (ren gjetning) for å komme til topps i karisma.
 
#5
Sims 3 er virkelig saker og ting skal jeg si dere.
Det at man slipper endeløs loading når man går ut av huset er uten tvil den største forbedringen de har kommet med, det i tillegg til at man endelig kan plassere møbler o.l. på skrått.
Har dôg ennå til gode å teste ut byggemodusen, men det lille jeg har lest lover bra.

Forfatter er uten tvil "yrket" du bør kjøre hvis du ønsker å få lettjente penger.
Mitt lille inneslutta avatar tjener drøye 25k i uken på royalties etter å ha gitt ut 80 bøker, hvor av ca 60 av de er bestselgere. Fiction- eller Non-Fiction-bøker er forøvrig det som utgjør det meste av levebrødet.
I tillegg så har jeg brukt majoriteten av pengene jeg har tjent på å kjøpe meg inn i de forskjellige forretningene rundt omkring i byen, så der høstes det regelmessig avkastning.
 
#7
Frenzy: Hvordan i all verden har du klart til å få tid til det. Min avatar klarer maks å skrive to bøker i uken, og da han ikke har mange ukene å leve, blir det umulig for meg å ha en så stor produksjon. Dette på tross av at han har en rekke personlighetstrekk som burde gjøre ham flink til å skrive bøker.

Om jeg endrer livslengden, vil jeg jo gå glipp av en viktig del av spillet, nemlig det å kunne se familien klarte oppover økonomisk og sosialt for hvert bidige ledd.
 
#8
Ja, jeg hører at livene til Simmene enten må vare kort eller lenge, ingen mellomting er tillatt?
 
#9
Når det snakkes om The Sims 3 her.. jeg har et lite problem. Har bygget meg et relativt stort hus hvor jeg har problemer med å plassere møbler i andre etasje. Jeg får beskjed om at jeg må plassere møblene mine på gulv, men for pokkeren heller, hele andre etasje er gulvbelagt. Simmene tråkker fram og tilbake der oppe, men det er rett og slett klin umulig å få møblert enkelte av rommene i andre etasje. Jeg kan plassere møbler i nærheten av veggene, omtrent to-tre ruter inn, men ikke midt i rommene. Jeg aner ikke hva problemet kan være. Har søkt litt rundt på google og ikke funnet noen med samme problem.

Kan ikke plassere møbler inne i de hvite områdene. Klikk! (Bilde)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#11
Utrylig nok fikk jeg tuska til meg det siste eksemplaret av The Sims 3: Samlerutgave som fantes på Hamar i dag, og dermed er jeg nå i besittelse av min første USB-minnepinne noensinne.

Uansett, jeg måtte jo joine gjengen og bli kul og fresh akkurat som dere, så min nye Sim er en einstøing som skriver bøker, og navnet hans er Tor-Åge Hattsværd (løselig oppkalt etter Tor-Åge Bringsværd og Henry Hatsworth, faktafans). Det fungerer briljant, han har levd i ei uke og har ennå ikke møtt noen andre simmer eller engang vært utafor døra. Gjorde ham til Computer Whiz så det første han gjorde var å overklokke PC-en sin, og etter det har det rent ut med klassiske romaner: Captain Explodington in the Unknown Galaxy var først ut, en lettbeint scifi-søpleroman til å begynne med; da den ble en braksuksess fulgte han opp med en nytolkning av Ayn Rand, nemlig Atlas Rolled His Eyes; og for tiden går det i dramaet The Girl Who Had Psoriasis. Tenker meg at neste bok blir en ny utgivelse i den lukrative Captain Explodington-franchisen. Hvis den selger bra, kanskje jeg får råd til å kjøpe en seng til Tor-Åge. Hadde vært fint, for å sove på sofaen har mista litt av gløden.

Til slutt, mitt ønske nummer en for Tor-Åge: At han skal begynne å sette oppvasken i oppvaskmaskina istedenfor å gå og vaske opp inne på dassen.

Calath: Harru sånn legal utgave, eller Special Piratbukta Edition? Var visstnok et trailerlass med feil og mangler i piratutgaven siden det var en tidlig, lekka versjon av spillet. Hvis du har piratutgave så kan du leite etter hjelp et annet sted, forresten. ^^
 
#13
For min del var det ganske enkelt 450 kroner fra EAs egne sider.

Min har forresten slitt med å skrive biografien «Mannen bak masken» samtidig som han har hovedoppgaven med å oppdra det nye tilskuddet til familien. Jeg tar derfor med ungen på biblioteket hver dag, leser noen bøker for ham, før jeg så setter mannen ned for å skrive bok, mens ungen leker med klosser. Jeg har kommet frem til at jeg nok kommer til å gjøre det samme med Isaac, Albert og Nova - mine egne barn.

Hva skjer om foreldrene dør før ungen har vokst opp?
 
#14
Har spillt et par timer nå. Inviterte den gravide sjefen min hjem og fikk overtalt henne til å flytte inn. Fikk 20000 og en baby på kjøpet. Mannen hennes kommer innom og virker som han har flyttet inn han også, han sover ihvertfall i senga mi.
 

Lodin

Der Waaaah
#15
Har såvidt starta en white trash familie hvor kjerringa er hippiemaler og gubben innbruddstyv. De har bare asosiale og jævlige trekk så de hater hverandre og hele verden.
Sånn ellers driver jeg fortsatt å diller med forfatternerden min. Sålangt har han gitt ut Gnøh Wars, She wore only gnøh og Attacked by Gnøhs. Jeg merker et tema her.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Noen flere enn meg som har sjekka ut minnepennen sin, eller? Ikke så mye spennende på den, men skrivebordsbakgrunner, skjermsparere og ikke minst temasangen som MP3 er koselig nok. Dessverre ingen ekstra spillobjekter, men man kan ikke forlange alt heller.

Uansett, på tide med en oppdatering om Hattsværd-husholdet.


Her har vi kåken til Tor-Åge Hattsværd. Den er kanskje ikke så fryktelig spennende, men den har det aller nødvendigste (vel, nesten) og Tor-Åge trives greit her.


Kåken utenfra. Noen glemte å støpe grunnmur før han satte opp vegger, så det ser ut som om huset har sunket ned i bakken. Vel vel, slikt lærer man av.


Tor-Åge er forfatter, og da må man ha PC-en i orden. Og døgnrytmen.


Etterhvert begynner pengene å renne inn, så Tor-Åge får mer spenn til å dyrke hobbyene sine, som gitarspilling og sjakk.


Tok ikke så forferdelig lang tid før Tor-Åge nådde målet sitt om å bli en profesjonell forfatter, så da pimpa jeg kåken hans ganske greit. Hva kan han nå ønske seg? Kanskje... noen å tilbringe resten av livet med? Hmm.

Hva skjer med Tor-Åge etter at han blir rik og berømt? Følg med neste gang jeg gidder å skrive noe.
 
#19
Hvordan er opplegget når man laster ned spill fra ea.com? Kan jeg for eksempel laste det ned på to PCer uten å måtte betale to ganger, sånn som på Steam?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Tipset hvis du skal laste ned fra EA er å lagre installasjonsfila, ettersom det er noe jazz med at du bare kan laste ned spillet i seks måneder uten å betale på nytt. Men ja, du får installert spillet på flere maskiner, men siden DL-versjonen kicker Securom må du styre med aktivering og deaktivering og sånn. DVD-versjonen har ikke noe DRM-opplegg i det hele tatt (bare en disksjekk de fleste klarer å sjalte ut, skulle jeg tro), så hvis det plager deg er butikkutgaven veien å gå.