The Sims 3

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#22
Ribba ville vel neppe hatt noe annet enn linoleumsgulv og hvite vegger, ellers bra. Få på en vollgrav for å holde no mafian ute, så er du i mål.
 
#24
Tipset hvis du skal laste ned fra EA er å lagre installasjonsfila, ettersom det er noe jazz med at du bare kan laste ned spillet i seks måneder uten å betale på nytt. Men ja, du får installert spillet på flere maskiner, men siden DL-versjonen kicker Securom må du styre med aktivering og deaktivering og sånn. DVD-versjonen har ikke noe DRM-opplegg i det hele tatt (bare en disksjekk de fleste klarer å sjalte ut, skulle jeg tro), så hvis det plager deg er butikkutgaven veien å gå.
Ok, takker. Da blir det nok The Sims 3 på meg i kveld.:)

Men hvorfor i helvete skal spillet være dyrere når man laster det ned fra nettet?
burde vært omvendt.>_<
 

Lodin

Der Waaaah
#25
Fordi Dollar er akkurat det samme som Euro og vi bruker Euro i Norge. EA is fucking us again osv. Anbefaler også å drite i EA sin sjappe siden det bare er mas og piss der.

Og sånn ellers puler de oss også med at de har fjerna muligheten til å lage egne malerier. I 2 kunne man bare bytte om ei midlertidig BMP-fil mens maleriet ble mekka, men det går ikke lenger. :argh:

Men men, om ikke annet har jeg finni ut at det er jævla lett å bøffe ting i hagene til folk. =D





Tester om det går ann å leeche bilder rett fra sims3.com. EA burde bare være glad for reklamen.
 
#26
Kanskje et n00b spørsmål, men hvordan skaffer jeg et tomt lot? Alle som er merka på kartet er lots med ferdig bygde hus. Har lyst til å bygge et hus fra scratch.
 
#28
Skal vi se:





Her bor familien Wang, med forfatterkunstneren Mikael, verdenslederen Michelle og sjakktalentet Albert Mikael. Det har tatt sin tid, men gjennom hardt arbeid har de klart å gi huset et anstendig ytre. Dette gjenspeiles også i alderen på de to hvis slit har gjort familien til det den er i dag. Merk stjerneobservatoriet. Merk også at de eneste fremkomstmidler denne familien bruker, er sykler. Først og fremst brukes disse til turer frem og tilbake mellom biblioteket, der far har sin faste plass mens han arbeider på sine verker. De fleste bøkene hans har blitt skrevet på offentlig eide PC-er.



Mor og sønn (tenåring) trener på sjakk i sammen. Selv om Albert Mikael både har egenskaper til å bli kunster og forfatter, er det sjakken som fascinerer ham mest. Han ønsker å en gang bli stormester i sjakk, men nå fokuserer han også på leksene slik at han i tillegg kan få en karriere som forsker. Han ble forøvrig nettopp ferdig med sin første bok, science fiction-thrilleren Koronakrigen. Dette er selvsagt ingenting mot sin fars dyptpløyende biografier og tunge historiske verker, men man må da begynne et sted. Moren (Michelle) klarte nettopp å klatre helt til topps innen politikken, og pensjonerte seg etter det. Ettersom faren bare har en inntekt en gang i uken, kan dette by på problemer, men de skal nok klare seg.



Faren i huset har alltid vært litt utenfor; han og Michelle har kjørt to vidt forskjellige løp. Mens Michelle klatret, hadde han ansvar for å gi unge Albert Mikael best mulig barndom, noe som medførte at han lå litt etter i bokverdenen. Her spiser han sin sushi alene i spisestuen.



Og her er de tre samlet. Det var litt vanskelig å få Albert Mikael til å stå stille, da han begynte å bli rimelig sulten.
 
#29
Bygg hus før du flytter folk inn i det. Kan alltids møblere det når de først er der.
Takker.

Jeg prøvde spillet for første gang i dag. Jeg valgte criminal som yrke i starten, og det tok ikke mer enn 2 arbeidsdager før fyren min (Som tilfeldigvis er neger og heter Big Smoke) ble arrestert og hanva i fengsel...

Er det meningen at risikoen for å bli arrestert som criminal skal være så høy, eller hadde jeg bare jævlig uflaks?
 

Lodin

Der Waaaah
#30
Tydligvis for Sammy Douchebag er oppe i level fem som skurk, har gjort masse snusk på sida og aldri hatt problemer. Hvor lenge må de sitte inne?
 
#31
Tror ikke det tok mer enn et par døgn før han slapp ut, men kan hende det kommer litt ann på forbytelsen. Man kan velge hva man skal prioritere mens sim'en sitter i fengsel også: Man kan skaffe nye venner i fengselet, trene osv. Så sim'ene kan gjøre litt framskritt selv om de sitter inne også.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#32
Jeg ville så inderlig teste ut "insane" traiten, så jeg laga likesågreit ei insane/evil/genius dame med knallrød hud. Hun skulle egentlig bare være en kjapp test, men ble fort favorittsimmen min og er nå det husholdet jeg spiller primært.
Hun får ikke sove så mye fordi hu er oppe hele natte og tipper søppelkasser. Hu blir så lei seg når det ikke er flere å tippe over, så hun plukker dem opp igjen og tar runden en gang til.

Noen tilfeldige shots:
Space og Ultra Marine er fra framtiden. Ultra bruker meste av dagen til å pretend-skyte i speilet
Det første dem gjør om morran er ofte å leke sisten før dem kler på seg [2]
Insane/Evil/Genius dama mi. Hun får charisma-xp av å "practice world domination speech"
 
#33
Genialt... ble frista til å mekke en insane familie nå.

Noen som har skjønt om det å bygge grunnmur på huset faktisk har noen nytte, eller om det bare er der for å se bra ut?

EDIT: Fant det ut. Den er bare nyttig hvis man skal bygge oppå et ujevnt terreng, men hvis bakken er helt flat fra før har det ikke noe å si .
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Det er også nyttig med grunnmur hvis man ikke vil at det skal se ut som om simmene sine bor i et skur.
 

Lodin

Der Waaaah
#36

Hvem har vi her da? Det er faen ikke lett å se siden det er klin umulig å gjennskape folk i Sims 3 medmindre de er Hitler, men det er altså vår gode venn Erik. Han er sinnsyk, nevrotisk, loner, grinete som et helvete og upassende i alle sosiale lag. Det stemmer i det minste. Målet hans i livet er å bli rik som et troll.


Nå som Erik er blitt kasta ut og forvist fra Liverpool har han flytta til Riverview. Desverre har han ikke nok spenn til et skur engang, men denne parkeringsplassen gikk akkurat.


Her er en av tomtas tre atraksjoner, en haug med dritt andre folk har slengt fra seg.


Et dødt tre og det jeg tipper er den nye senga til Erik.


Og her en en forlengst glemt og rusten lekeplass. Du å du for et liv!


Sånn for å vrikelig bruke opp alle spenna hans kjøpte jeg noen drittbiler og sykler. Skal passe nøye på at han aldri får anledning til å bruke dem og at de blir stært fortest mulig. =D


Og slik går no dagan.


Så kom Mario joggende forbi.

EDIT: Ikke skriv etternavnet hans her. Akkurat som Candyman og Derek Smart kommer han til å dukke opp og i verste fall få kontoen min hos EA banna. Driver å ser på å lage en alternativ en der og mekke litt proffere updater.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#39
Jeg sliter med tak. Er det mulig overhodet å forandre retningen på jævelskapen? Husker jeg hadde samme problem i sims2 også - man prøver å lage et fint og langt toblerone-formet tak, men så blir det skihopp begge veier.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#40
Build Mode -> velg tak og jall rundt. Kan ikke stille på så mye, men litt går det an å mekke på.

Men ja, nye eventyr i simmeby og sånn.




Villaen til Syver Gratengersen. Han er rockestjerne og maler, og han tjener så satans rått at han kjøpte jetfly til hagen og Porsche til garasjen bare fordi han kunne. Han har aldri brukt bilen, fordi han har no teleporterings i gangen.



Annen etasje. Peis, treningsutstyr, ekstra TV, ekstra stereo, ekstra staffeli og bokhylle. Alt er bare for skryt. Bruker det aldri.



Første etasje, her har Syver blitt Jesus på både mekking, kokkelering, maling og ikke minst gitar.



Maleri, malera. Profftips: Hvis du gir simmen din Artistic som trekk og bare maler små bilder som fy fasan fullfører du fort Brushmaster-utfordringen og maler masse kjappere etter hvert. Da er veien kortere til å bli mestermaler og økt inntekt. Syver er som sagt egentlig rockestjerne, men det betaler så ræva at han lever utelukkende på spenn fra malinga. Slang også innom en Opportunity hvor han skulle levere ti malerier til et kontor, det ga småpene 125.000 rett i labben. Til høyre på dette bildet ser vi forøvrig to av Syvers mesterverker: Flaming Semen og The Warlock of Wal-Mart.



Siden han er kongen på haugen i opptil flere felt har Syver slått seg på sjakk. Her blir en av sjakkmesterne ettertrykkelig grust av Syvers overlegne intellekt.



Jogging er en annen hobby han begynte med bare fordi han kjeda seg. Kanskje en dag får han bytta ut Kevin Smith-looken med en litt mer trimma framtoning.



Et glimt av den ubrukte bilen hans. Penisforlenger de luxe, for til tross for at han har drøssevis med venner har han enda ikke pult. Her var det forøvrig en tjuveradd som prøvde seg på å stjæle noe drit, men takket være alarmen kom lovens lange labb og ordna opp.

Så, ja. Morsomme saker. Prøvde også å mekke en ond sim som skulle være tjuv og haie rundt, men jeg synes ikke det er noe artig å spille som ond i videospill. :(