The Witcher [PC]

Lodin

Der Waaaah
#1
Siden jeg har vært litt sugen på et nytt RPG i det siste gikk jeg i dag til anskaffelse av nylig utgitte The Witcher. Her spiller man hekseren Geralt som skal ut i verden og finne ut hvem som har angrepet lauget sitt. En hekser er forøvrig en topptrent kriger som har utsatt kroppen sin for diverse lumske brygg og derfor har motatt diverse mutasjoner.
Man kan enten styre det hele med WASD, ikke helt ulikt Fable eller man kan kjøre point and klikk. Begge deler funker fint, men jeg foretrekker WASDinga. Uansett kjører det på NeverWinter Nights 2 motoren, men er betraktelig mer stabilt enn opphavet. Ser ut som et nestegenrasjonsspill gjør det og.
Her snakker vi typisk vestlig RPG hvor man vandrer langs landsbygda og hjelper jomfruer i nød. En av tingene som derimot skiller dette litt ad er at man som belønning for å redde disse jomfruene ofte får lov til å gjøre dem til eks-jomfruer. Man får en liten plakat som memento og. =D Det er akkurat så harry som det høres ut og i den europeiske versjonen har de ikke spart på nakenhet.
Når man er lei av å pule wencher kan man queste for diverse folk i nærmiljøet. Redd kameraten til en handelsmann eller finn 10 hodeskaller til en heks. Ellers så kan man dra ut å plukke blomster. Spillet har en av de mer robuste alkemisystemene jeg har vært borti og det er faktisk litt artig å eksperimentere med nye potioner. Evt. kan man istedetfor å lage potioner med spriten man bruker som basis istedet drikke seg full på den. Så kan man gå på den lokale puben og delta i barslagsmål. Når man kommer litt opp i level kan man bli bedre på nevekamp bare man er tilstrekelig drita. Geralt har ihvertfall ett og annet å lære meg. :v:
Man får stadig vekk moralske valg og i motsetning til mange andre spill så har de ofte betydning her. Siden man allerede har en relativt definert karakter kan man ikke være helt psykotisk ond, men man står fritt til å være en kynisk dritt. Uansett virker historien så langt lovende.

Har fulgt med på utviklingen til dette en stund, men var overbevist om at siden det kom fra Polen så ville det være ustabilt med konstant kræsjing. Dette er derimot ikke et nytt Two Worlds eller Gothic 3. Det eneste man kan klage på er at det er lange ladetider, men disse kan ungås hvis man er villig til å ofre litt av grafikken. Uansett er jeg overaska over hvor bra CDProjekt har utnytta motoren. Obsidian kunne lært en ting eller to. Hvis man liker Fable til tross for å ikke ha fullstendig frihet så er det klart verdt en titt.

Snitt på 82%

Bilder:


Man kan loffe omkring i byer.


Man kan stikke folk i øyet med sverd.

http://img216.imageshack.us/img216/5340/af...a2ea3bb9bc0.jpg
Man kan klikke her og se noe NWS. =D

Litt film
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Har jævlig lyst på dette, spørs nok om ikke det blir kjøp bare lønna slenger innom. Sånn ellers så jeg noe på RockPaperShotgun her om spillet i går, faktisk... skal vi se.

Ah, ja. Her har vi greiene. Men urk, ser ut som om videoen er tatt vekk. Samma det, så den i går og det går ut på at Geralt kommer inn i en bar, og omtrent denne samtalen finner sted:
- En øl, takk.
- Vi liker ikke sånne som deg her.
- Jasså gitt.
- Stemmer. Du får stikke av.
- Jeg sa: En øl, takk.
- Vi har ikke mer.
- Pass deg, ellers kan jeg finne på noe faenskap. Og det vil du ikke.
- N...nei...
- Takk.
- Kom tilbake når som helst! ..... Så, hva vil du ha?
[Menyen hvor Geralt kan velge hva han vil svare dukker opp]

Og som det står i artikkelen, var ikke den filmen redigert på noen måte. >_<
 

Lodin

Der Waaaah
#3
Videoen er der den og ja, det hender teksten er... litt sær.


And I'll cut them off for you svarer man. B)
 

Jante

privileged CIS shitlord
#4
Dette skal testes ut. :)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#5
Yay! Testa det akkurat (dere veit, sånn try-before-you-buy-versjon som må slettes etter 24 timer), og dette er godsaker. Iallfall var det førsteinntrykket. Trivelig grafikk, et kampsystem som... vel, det var ikke fantastisk, men det krevde i det minste litt mer enn bare å trykke i vei. Og: Samlekort med bilder av nakne damer på. Game of the year! =D
 

Lodin

Der Waaaah
#6
Slåssinga blir bedre bare du får levla opp litt og får flere moves. Ikke noe var så fett som når jeg møtte en magiker med fem håndtlangere som brukte fem minutter på å lekse opp for meg hvor hardt de skulle drepe meg. Når kampen så starter hopper jeg over soldatene, stunner magikern, hopper opp på skuldrene hans og kyler sverdet ned i nakken på'n. Så var det lett nok å rydde opp i resten av rasket. \m/
 
#7
Jacob, ene vennen jeg bor med, spontankjøpte dette for ca en uke sida og har spilt det jevnlig siden. Jeg må si at det jeg har sett over skulderen hans virker veldig interessant.
Slåssinga virker kjip, men til gjengjeld så virker alkymien og friheten veldig godt utført. Grafikken er helt grei, om enn tungkjørt spesiellt i skogsområder.

Faen, skulle skrive mer men skal ut å kjøpe prosjektor før Komplett stenger. Off off and away!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#8
Dette spillet var grisetøft, og mer enn jeg hadde forventet. Siden Gothic 2 var såpass konge, må jeg si jeg ble ganske skuffet når Gothic 3 kom ut. Dette spillet derimot, banker Gothic 3 ned i støvlene. Jeg skulle teste dette spillet i går kveld, og timene bare rant forbi. -_-

Har heller ikke hatt noe problemer med lange ladetider, og PCen min kjører alt på full peising. Må si at spillet ser jævla bra ut. :trollmann:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#9
Det ser bra ut, og det er artig å spille, men hvorfor i svarte satan får jeg ikke save på begynnelsen av kampen mot The Beast (slutten av første kapittel, antar jeg)? Sånn det er nå, dør jeg etter et par minutter, maks, og så må jeg laste inn autosave-en, som er før en lang samtale, som igjen kommer før kampen. Dermed: Laste inn saven, laste inn kuttscene, klikke gjennom dialogen, laste inn kampområde. Dette hver gang jeg dauer. :argh:

Uansett, skal klare det til slutt. Spillet er for artig til at jeg kan gi opp så tidlig.
 

Lodin

Der Waaaah
#10
Fordi det er juks å save under bossfighter virker det som. Spiller du på hard eller?
Jeg spamma beistet med en masse stun og det holt det relativt rolig.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#11
Hadde også litt problemer med beistet, men fikk det til på tredje forsøket. Er litt enig i at man burde kunne save rett før kampen slik at man slipper å måtte høre på de teite bøndene igjen og igjen.
 
#12
I 2007 skal det ikke være nødvendig å se en eneste filmsekvens eller dialog mer enn én gang. Basta.

Men jeg har lyst å sjekke ut The Witcher om jeg noen gang får sjansen.
 

Jante

privileged CIS shitlord
#13
Haha, en av bøndene jeg gikk forbi satt og plystra imperial march. XD
 
#15
Arrrgh har kommet til the ebast nå og jeg blir eid som faen. Jeg tror heller ikke jeg har skjønt helt det stun greiene, altså hver gang jeg bruker skillen så blir hundejævelen bare slått ned i bakken også hopper den bare rett opp igjen. Og av de tjeg har hørt så skal det være mulig å one shotte beistet så fort den er stunna. HALPZ! irriterende lang tid og bæsj og niggerjew!
 

Jante

privileged CIS shitlord
#16
Greia er at når du har slått noen ned i bakken skal det være mulig å avslutte dem med et solid stab. Det er godt mulig dette kun gjelder på mennesker, jeg brukte ikke knockdown - stab comboen så mye selv. Du får også muligheten til å ta finishing blow hvis fienden er stunna.
 

Lodin

Der Waaaah
#17
Har du levela opp stunnen a? Tror ikke den funker orntlig før level to. Desuten er bossene strekere enn andre fiender og vanskelige å one shotte.
 
#18
Så vidt jeg vet har jeg den på level 2, men har ikke fått noe som helst inntrykk av at jeg har kunnet stunne, har bare gjort sånn knockback på alt av fiender jeg har møtt og etter det jeg har lest skal beiset være mulig å one shott så fort man får stunnet jævelen. Det mest irriterende er pain helvete og det at jeg ikke har levlet alchemy nok til å mekke oils og etter hva jeg har hørt skal spectrall oil være til mer en god hjelp:sukk:

Er det ikke mulig å rerolle talents? ARRGH PIKK OG PULE jeg nekter å starte på nytt!
 
#19
Jeg mener det ble nevnt at det er mulig å rerolle talents tidlig i spillet, men jeg har dyp forståelse for å ikke ha fått det med deg. Spillet syntes jeg ikke er noe tess, og det overrasker meg at så mange syntes dette spillet er bra.

Etter å ha latt dette spillet stå på i en drøy time, for jeg inntrykk av at dette også er "just another wannabe revolutionary RPG-game". Introen til spillet er uengasjerende (se; melodramatisme. :)) med kjedelige cutscenes. Bosskampen mot trollmannen føltes som å vare i evigheter, og ble litt trist av og tenke på hvor kort et menneskeliv er mens jeg spilte ferdig den monotone kampen. Det hjalp ikke at npcen som heier på deg repeterte frasen den hadde blitt programmert til å si for 30. gang. (!!1)
Da jeg etterhvert fikk et av de billige samle inn items-questene, gav jeg opp spillet.

En altfor kjedelig start på et spill som blir bedre utover? Confirm/deny?
 

Jante

privileged CIS shitlord
#20
Jeg kan med trygghet si at det var mye bedre enn Naruto, ihvertfall.