Tiårets spill (2000 - 2009)

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#84
HEHE KØDDA BARE DA

Dette er snart årets tråd, ihvertfall om noen tirrer Yeti litt til.
 
#85
1. World of Warcraft
2. Warcraft III
3. Half-Life 2
4. The Elder Scrolls: Oblivion
5. Little Big Planet
6. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
7. Grand Theft Auto: San Andreas
8. Star Wars: Knights of the Old Republic
9. Call of Duty 4: Modern Warfare
10. Guitar Hero

Edit: Call of Duty 4 ble et veldig vanskelig valg og jeg er fortsatt utsikker på om det fortjener en plass høyt oppe på lista eller lang nede. Det er et spill jeg har spilt veldig mye og hatt det mye gøy med, men samtidig føler jeg at imotsetning til de andre spillene har ikke spillet gitt meg noe spesielt minneverdig: Ingen god historie, atmosfære, karakterer osv; noe jeg kan huske når jeg tenker på det. Spillet består egentlig bare av hjernedødt, avhengighetsskapende gameplay. (Nå tenker jeg kun på online-delen ettersom det er det eneste jeg spilte)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#86
Du klager på mangelen på historie og "karakterer" (yetip: figurer) i onlinemodusen? Er du full?
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
#87
Jeg må bare si at historien i Modern Warfare er underholdende nok for et eff-pe-ess, og nuken i midtøsten skårer høyt på kulhetsfaktoren.

Ville bare påpeke dette.
 
#88
Øh, nei. Veit ikke hvor du har det fra at jeg "klager" over at online-modusen mangler de tingene. Poengterte det bare.

Edit: Til Buggz.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#90
Man kan sikkert diskutere smak osv..

Men her snakker vi fakta. MGS var en viktig del av spillhistorien som man kan krangle seg til at det skal på en topp10-liste.
Oi, sorry, du snakker om fakta ja. Beklager!

Også jeg som trodde du satte MGS på førsteplassen fordi du likte å ramle gjennom en Z-film bestående av progressivt kjipere setpieces før den kulminerer i en fetchquest hvor du må trave tilbake til begynnelsen av spillet to-tre ganger og en slåssescene med like mye flyt og eleganse som en hvalross i sementsko. Min feil.
 
#92
Sent ute, her er lista. Kun ett spill fra hver serie:


  1. Resident Evil 4
  2. Final Fantasy XII
  3. Super Mario Galaxy
  4. Metroid Prime
  5. Uncharted 2
  6. Shadow of the Colossus
  7. Persona 3
  8. Ratchet & Clank: Up Your Arsenal
  9. Suikoden II (EU release i 2000)
  10. Dragon Quest VIII: The Journey of the Cursed King


Hardt å velge bort Half-Life 2 og God of War 2, men de havner på 11. og 12. plass.
Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på EU releasen på Suikoden 2.

Edit: Og dermed var listen min ferdig.:)
 
#93
Oi, sorry, du snakker om fakta ja. Beklager!

Også jeg som trodde du satte MGS på førsteplassen fordi du likte å ramle gjennom en Z-film bestående av progressivt kjipere setpieces før den kulminerer i en fetchquest hvor du må trave tilbake til begynnelsen av spillet to-tre ganger og en slåssescene med like mye flyt og eleganse som en hvalross i sementsko. Min feil.
I det store og det hele så er hva du synes lite verdt. MGS var viktig en viktig del av spillhistorien uavhengig av hva du synes, det er ikke noe å diskutere. Så ja, det er fakta.
Og hva min personlige mening gjelder, så er MGS1 fortsatt det beste spillet jeg har spilt og holder seg bra den dag i dag takkket være Twin Snakes.
Har ikke du noen orbs du skulle leita opp? : )
 
#94
Jeg synes ikke Twin snakes helt klarte å fange opp MGS følelsen. Fortsatt et knakende godt spill, men jeg spiller heller orginalen. Jeg kjøpte forresten orginalen på PSN. Nå kan jeg spille MGS på PSP.^^
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#95
I det store og det hele så er hva du synes lite verdt. MGS var viktig en viktig del av spillhistorien uavhengig av hva du synes, det er ikke noe å diskutere. Så ja, det er fakta.
Håper du likte hva Kojima gjorde med MGS-serien i MGS4, da. Oisann.

Men ja, du har rett i at hva du og jeg synes er verdt omtrent like mye som to stjålne blikk og et trist smil, men noe av tanken med å snekre sånne lister som dette her er vel nettopp å få diskutert litt. Jeg syntes Crackdown viste hvor godt Realtime Worlds forsto dette med å lage sandkasse-spill, ved å gjøre omgivelsene viktige ikke bare med tanke på hvordan de så ut, men også med tanke på hvilke utfordringer og muligheter som oppsto ved at bare å bevege seg rundt i spillet var en stor del av moroa. Jeg likte også det at spilleren fikk full styring over hvor stor innvirkning historien skulle ha på spillopplevelsen, ved at man når som helst kan stille på vanskelighetsgraden og bringe alle bossene tilbake. Crackdown er fortsatt det sandkassespillet som best har levd opp til potensialet i sjangeren, så derfor er det på lista mi.

Og jeg får tilstå at jeg samla alle kulene. Gjør heller det en gang til enn å fullføre den jævla slåsskampen mot Liquid, som er punktet hvor den siste MGS-saven min er. Forøvrig imponert over at Kojima klarte å kjøre en reprise av den i MGS4, og gjorde den ennå kjipere. Fy faen.
 
#96
MGS4 var helt ok. Ikke i nærheten av 1, 2 og 3 hvis man ser bort i fra historien. Gameplayet i chapter 1 og 2 var glimrende..chapter 4 var til dels skuffende, men en helvete til nostalgitrip.
Er da ikke noe problem å banke Liquid, så jeg skjønner ikke hvorfor du stoppa der.

Er det ikke en diskusjon vi nettopp har hatt, da?
At du liker Crackdown får være din sak, men når du først skal blafre med hvor ræva MGS er må du nesten forvente å få svar på tiltale.

Njash, jeg er ikke enig. Jeg synes Vice City og San Andreas er det ypperste. Sinnsykt mye mer å gjøre enn i Crackdown.
Nå er jo det å sammenligne GTA med Crackdown helt på jordet sånn sett da de strengt tatt tilbyr forskjellig gameplay.
Tar Just Cause og GTA 1-3 over Crackdown any day.

Men å si noe annet at den fighten med Liquid ikke var episk er selvfølgelig bare tull. Setter man ikke pris på nostalgien, er den scena selvfølgelig ikke verdt mye.

Jostein:
PS1 på PSP??
Jeg har ikke sjekka ut onlinedelen enda. Er Final Fantasy tilgjengelig?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#97
Final Fantasy VII, VIII, og Vagrant Story kan lastes ned og spilles på PS3/PSP ja. :)


(Jeg spiller ikke MGS, jeg syntes 1 og 2 var bæsj)
 
#98
Damn. Må sjekkes ut.
Kanskje PSP'n blir brukt til noe annet enn Peace Walker i år likevel. Må uansett kjøpe nytt memcard for å spille demoen, så da kan jeg like gjerne kjøpe noe større.
Antar at PS1-spilla ikke tar mer plass enn 300-500mb?