Tilbakemeldinger og forslag

EagleJin

Bear Necessity
#1
Her kan dere gi tilbakemeldinger på foreningen (positive tas gjerne i mot på samme grad som negative :)), samlingene og/eller komme med egne forslag til tiltak RBN kan se nærmere på.

Fyr løs! :D
 
#2
The Champ Is Here..!

Hugs spurte deg om hvor mange RBN runder det skulle bli denne sesongen, sist var det vel 5 eller 6. Du sa du ikke visste hvor mange RBN's det skulle være denne sesongen, men det hadde vært fint om du kunne sagt hvor mange det blir.
Ifjor var det slik at alle utenom 1 av RBN'ene ble det tatt poeng av eller enklere sagt; den dårligste scoren forsvant, noe Hugs synes var kjempesmart. Så hvis du mistet en RBN pågrunn av sykdom, business og lignende så gikk det fint, slik burde det også være iår.

Team Turneringa sist sesong var ikke mye skryte av så hvis dere har planlagt en team turnering iår burde det være samme dag som single, hvis ikke så tror Hugie som jentene kaller han at oppmøtet ikke blir hetans (Team Kasa ord).


Love Hugs:elsk:
 

EagleJin

Bear Necessity
#3
Ingenting er forandret i antall samlinger hver sesong skal bestå av. Sesong 3 varer over totalt seks samlinger.

Poengmengde er endret for både gruppespill og double elim.
Kan likegodt si noe om poengdelingen:

Gruppespill

Vinner av gruppe = 2 p.
Gruppe-runnerup(s) = 1 p.

Vinner av turnering = 5 p.
Andreplass = 3 p.
Tredjeplass = 2 p.
Fjerdeplass = 1 p.

Dette gir mulighet for å sanke inn opp til 7 poeng pr gruppespillturnering.

Denne typen vil brukes fremover så sant antall deltakere er fler enn 16.


Double Elimination
Vinner av turnering = 5 p.
Andreplass = 3 p.
Tredjeplass = 2 p.
Fjerdeplass = 1 p.
 

MadCow

Lokal moderator
#4
Faktisk helt enig med JINsama, er bedre å gi pengene til han enn å sløse de på en arkademaskin ikke alle vil få gleden av. (Folk som ikke er fra Oslo)
...
Love Hugs:elsk:
Spørsmålet er jo hva vi skal bruke pengene på nå som RBN ikke har noen store utgifter.
Å bruke store deler av de på premie synes jeg blir feil, for det kommer kun noen få til gode. Enda færre enn de som er fra Oslo.
Men om det er det som skal til for å trekke flere folk vet jeg ikke. Men tviler på at det har så mye effekt å bare ha sammenlagt premie (er ikke så mange som har sjans på å vinne de).
Dessuten synes jeg det er litt kjipt å sitte og spille DR når alle de flinke spiller T6 (korea, japan, usa, england osv). Men nå begynner det jo å bli i seneste laget å tenke på T6-arcade.

Personlig ville jeg nok foretrukket å bruke penger på utstyr. Dvs noen ps3, pad-er, convertere og kanskje noen sticker, slik at ikke folk (stort sett de samme) må dra med seg så mye hver gang.

En annen ting vi faktisk kan vurdere, er å bruke noe penger på å få dyktige spillere fra utlandet til å ta seg en tur. Enten ved å ha fete premier i en enkeltturnering eller sponse turen til noen folk.
 
#5
Jepp nå som RBN har penger, så var luksus problemet, hva en skal bruke det til.

Slik jeg tenker, å bruke penger på PS3, utstyr osv er så utrolig dumt. Bare fordi folk er litt late og ikke kan ta med seg utstyr? Så skal vi kjøpe inn? Utrolig lite vits spør du meg, pengene kan heller gå til JINsama.
Arcade? Spar meg, gir så utrolig lite tilbake. RBN er ikke en 2 man show, der to skal sitte å spille på arcade maskinen hele tiden. Greit nok, hvis dere får tak i 10-15 arcade maskiner til prisen av en...noe jeg tviler på dere får. Gi heller pengene til JINsama.
Nå kommer jeg til pointet! RBN, hvor kjent er det egentlig? Hvor mange veit om RBN? Hvor mange får dere inn hver turnering? Ikke mer enn 50 engang, hvis ikke noe helt sinnsykt har skjedd siden sist jeg var der. Max 15-20? Da mener jeg max!
Idag trenger game/spiderman bare å si: ”Vi skal ha en Tekken turnering” De får inn 50 stk på flekken!
Vi trenger flere medlemmer! Kan noen fortelle meg. Hvor mange nye ansikter ser man til hver turnering? ½? Ingen?
Reklamere! Hva med å lage stoooooore flyers sende det til alle mulige spillsjapper. Alle mulige steder man kan finne gamere! Sett på en liten penge pott eller fet premie.
Tankengangen min er rettet mot fremtiden, å gjøre RBN større.
Prøve imorra, må baile!

Peace!
 

EagleJin

Bear Necessity
#6
Tema her er om RBN kan være tilholdssted for en eventuell arkademaskin, ikke om RBN skal kjøpe en med det første

Ellers legger jeg meg på MadCows linje. Jo da, premier er moro, men når vi har muligheten til å oppleve noe utenom det vanlige (f.eks. hente inn folk, kjøpe eget utstyr) synes jeg dette er mer relevant for den samlede forenings medlemmer enn å kjøpe inn store premier til et mindretall.

Enda et poeng MadCow tar opp er:
Spørsmålet er jo hva vi skal bruke pengene på nå som RBN ikke har noen store utgifter.
Vi har ingen større utgifter akkurat nå, men det vil ikke tilsi at vi har grossalt mye penger heller. Økonomi tar tid å bygge opp, men vi jobber med å få resultater as we speak.
 
#7
Er enig med Madcow når han sier at man kunne ha brukt pengene på å holde en stor turnering hvor folk fra utlandet også deltar.
Er lettere sagt enn gjort, men svenskene fikk det til med Versus, kanskje bruke pengene på noe lignende, hvis det er mulig?
Er jo i tillegg også bra reklame for Tekken community'n i Norge

Bruke pengene på å markedsføre RBN bedre er også ganske smart.
Sjekket ut "Rankingbattles.no" for litt siden, den har jo blitt bedre siden sist, flotte greier.
 
#8
Jeg ligger på samme linje som Eagle og Madcow. Er greit nok, vi kan ha nok utstyr der om folk tar med seg, men da er det privat og dermed vanskeligere igjen å få til flere casual-dager fordi vi nettopp blir avhengive av de private som tar med seg. Selv om vi alltid er forsiktige og ikke har hatt noen skader, så er det mulig at det skjer, som igjen da blir verre om det er privat utstyr.

Det jeg kanskje mest vil satse på blir:
1. Anskaffe RBN eget utstyr (no more private konsoller)
2. Reklamere
3. Prøve å få tak i folk fra andre land.

Det hjelper ikke om vi blir store med 100+ medlemmer, om vi da på ett RBN mangler noen konsoller pga sykdom/ikke mulighet til å delta. Da vil interessen bare synke dramatisk.
 
#9
Sverige er ganske heldige med Lightdash og Dragons Lair.
Så de har allerede ett lokale hvor det står klart en hel haug TV'er, arkademaskiner osv. osv.
De er heldige nok til å også klare å finne "sponsore".

100,- per medlem og sånn det er gjort nå for ett år. Sier seg selv at det ikke blir rare summen.

Jeg og Eagle kommer til å se hva vi får til iløpet av noen få måneders tid ;)

I tillegg, bare for å slippe løs noe jeg har hatt på hjertet.
Så kommer jeg til å lure igang noe internasjonal GG etterhvert.
Trenger bare å undersøke plass, jeg tviler på at dette kommer til å ta plass på Bryn, så må undersøke litt..
Det var en kun GG-Turnering i sverige for litt siden..
Alle de gode som kom, kom kun pga. hypen. Noe vi sårt kunne trengt å blitt bedre på. Trash-talk og hype er to forskjellige ting.
Det var også en ganske "stor" turnering i England på samme tiden, hypen gjorde at alle dro til bondelandet i sverige istedenfor. Klemte 70 folk inn i en liten matsal.
 
#10
Jeg ligger på samme linje som Eagle og Madcow. Er greit nok, vi kan ha nok utstyr der om folk tar med seg, men da er det privat og dermed vanskeligere igjen å få til flere casual-dager fordi vi nettopp blir avhengive av de private som tar med seg. Selv om vi alltid er forsiktige og ikke har hatt noen skader, så er det mulig at det skjer, som igjen da blir verre om det er privat utstyr.

Det jeg kanskje mest vil satse på blir:
1. Anskaffe RBN eget utstyr (no more private konsoller)
2. Reklamere
3. Prøve å få tak i folk fra andre land.

Det hjelper ikke om vi blir store med 100+ medlemmer, om vi da på ett RBN mangler noen konsoller pga sykdom/ikke mulighet til å delta. Da vil interessen bare synke dramatisk.
Mener ikke å være drittsekk her, men å anskaffe RBN egent utstyr er så utrolig sløseri med penger akkurat nå og noe av det dummeste jeg har hørt

Nå som vi ikke har mer enn 15-20 som kommer til hver RBN, holder private konsoller lenge nok.

RedHawk du snakker om 100+? HA! Det skjer ikke i nærmeste fremtid... trust me. Ikke hvis vi bruker pengene på arcader og konsoller.

Er det mulig at dere kan sette opp en liste av alle medlemmer? Slenge alle i en ny tråd på forumet

Pressemeldinger? Til gamer blader, koster jo ingenting, er utrolig bra reklame. Men dere må prøve å mekke noen plakater og henge dem opp i spill sjapper. Det tror jeg kan fungere.

Sånn ellers, så tror jeg det er smart å mekke noen utrolig fete diplomer til vinnerne med ramme og alt. Noe man kan ha hengende på rommet, jeg syntes det er mye bedre enn spill, aracde sticker osv. Mye billigre for RBN og mye mer ære for spillern som vinner.
 

EagleJin

Bear Necessity
#11
Nilo: Eget utstyr er billig for RBN, men dyrt for eierne om det skjer noe. Garantier dekker ikke varene når vi bruker dem utenfor eiers hus. I tillegg er utstyrstilgangen vår pr dags dato veldig begrenset. Nå som vi har startet med casual gatherings er det veldig greit om de interesserte ikke er avhengige av at de med lettere tilgang til frakt og utstyr for å få spilt sammen. Men igjen - vi kan ikke anskaffe noe som helst uten bedre økonomi.

Hawk nevnte 100+ som et eksempel, ikke som et reelt mål, noe som heller ikke er mulig i våre nåværende lokaler.

Vi holder på med samtaler med et trykkeri. Kan spørre om pris på diplomer. Er en god idé :D. Så fort vi vet priser kan vi ta steget videre.
 
#12
må være enig med dere nilo og madcow. jeg synes ikke vi bør dele pengene ut til vinneren av RBN, men heller bruke det på noe annet. vi må først bygge opp RBN før vi kan gjøre noe sånt. vi trenger flere folk og må ha reklame som nilo sier.det er ganske få på RBN og det er sikkert ikke bare vi som spiller tekken GG eller street fighter i norge.
 
#13
For og si det sån er jeg enig med nilo at vi burde starte å reklamere. Det med å lage plakater og henge det vilt ut i spill sjapper høres hissig ut!!
Jeg er sikker på at det vil trekke noen nye fjes.

Det med å satse på å kjøpe utstyr alerede nå synes jeg også blir for dumt og for tidlig.
Mye bedre heller å reklamere å satse på at det dukker opp flere folk.
Og sån etterhvert er det vel ikke dumt å kjøpe litt utstyr.

Det er i hvertfall det jeg synes om den saken.

PS! Tissuemon is unleashed!!!
 

MadCow

Lokal moderator
#14
Mener ikke å være drittsekk her, men å anskaffe RBN egent utstyr er så utrolig sløseri med penger akkurat nå og noe av det dummeste jeg har hørt

Nå som vi ikke har mer enn 15-20 som kommer til hver RBN, holder private konsoller lenge nok.
Er fortsatt ikke enig i det. Selvfølgelig skal vi ikke bruke alle pengene på konsoller, men det kunne absolutt vært greit å ha noen egne til RBN.
På siste turnering av forrige sesong var vi faktisk ganske mange spillere.
Kan jo referere til denne posten :
Sushi sitt møte med RBN
...
3 timer venting og par minutter spilletid (ikke lett og være semi-noob) ...

Takk for at jeg fikk komme, neste gang skal jeg ligge i HARD trening til Tekken 6 NM.
(Skal sies at vi hadde en ps3 til, men av en eller annen grunn funket det ikke å laste ned Tekken DR til den..)

Om vi får egne konsoller er det ikke sagt at privatpersoner skal slutte å ta med, men det gir oss litt større frihet, og jeg synes faktisk det er viktig å gjøre det lettivindt for de som bruker mye tid på å arrangere dette. Konsollinnkjøp er også noe som kan gjøres gradvis, og vi kan nok få ting ganske rimelig ved å f.eks. kjøpe brukt.

Ellers er jeg helt enig med deg når det gjelder rekruttering og premier.
DR online er egentlig en gavepakke når det gjelder å skaffe nye folk og å fortelle folk om RBN. Titt igjennom rankinglista, finn de med norsk flag og send dem en melding eller spill noen runder med dem.
Vi bør nok også tenke litt på hvordan vi blir lettere truffet av søkemotorer. Kanskje denne siden er nyttig?
http://www.kvasir.no/addurl/

Vi har også et stort forbedringspotensial når det gjelder å ta i mot nye folk. Mange dukker opp på en turnering, og så ser vi dem aldri mer igjen. Snakk med dem, bli kjent med dem og la de få litt ekstra tid til å spille casuals.

Uansett er vel konklusjonen at folk må gå ut å rekruttere istedenfor å snakke om det på forumet her ....

PS! Tissuemon is unleashed!!!
He he, når du blokker Ganryu sin d/f+2+3 på reaksjon hver gang så er du Tissuemon.
 

EagleJin

Bear Necessity
#15
Per dags dato klarer vi ikke kvasir-utgiften hvis vi i det hele tatt skal drive RBN videre. Men etterhvert vil dette absolutt bli aktuelt.

MadCow skrev:
Uansett er vel konklusjonen at folk må gå ut å rekruttere istedenfor å snakke om det på forumet her ....
Yepyep. Jungeltelegrafen er vel så viktig som plakater.
 
#16
Vi har også et stort forbedringspotensial når det gjelder å ta i mot nye folk. Mange dukker opp på en turnering, og så ser vi dem aldri mer igjen. Snakk med dem, bli kjent med dem og la de få litt ekstra tid til å spille casuals.
Syns mange gjør en bra jobb akkurat med dette og at det ikke er noe særlig å endre på her.
Jeg tror ikke det har noe å gjøre med hvordan "kjernen" til Rbn oppfører seg, men heller det at nivået de fleste holder i tekken kan virke veldig skremmende.

Husker vi i Kasa ble oppgitte og målløse når vi deltok i Tekken 5 NM og ikke skjønte noe som helst av det som skjedde. Vi kom med masse selvtillit og forventet de gjeveste plasseringene, men ble møtt av noe helt annet, men vi valgte å fortsette da.

Jeg tror mange kommer med den samme oppfatningen om at de er veldig gode, og når de spiller mot Devil Gene eller Hugs for eksempel, velger de å gi opp istede.
Men så er det jo også slik at man må spille 100% på turneringer og ikke kan ta sjansen på å gi motstanderen en sjanse, så jeg forstår jo de som velger å kjøre fullt ut.

Så det jeg mener er at det er veldig lite vi kan gjøre i tillegg til det vi allerede gjør for å folk til å besøke igjen. Til slutt så handler det om hva hver og enkelt person vil. Fortsette for å bli den beste eller bare gi opp og ikke dukke opp igjen.
 
#17
Mange bra ideer, men Hugs er ikke helt enig med alt selvfølgelig, men sånn er det bare. Det med å prøve å få invitert gode folk til RBN fra andre land kunne jo har vært noe, men Hugs mener vi kanskje burde bli litt større. Hadde jo vært kjempestas som MadCow liker å si eller nei, som Nilo liker å si om RBN kunne arrangert noe stort, en stor turnering som versus.

Men over til det vi kan gjøre noe med nå, Hugs har nevnt premier som en ting som kanskje burde bli satsa litt mer på og da tenker ikke Hugie på at RBN skal svi av all the cash på premier, ikke noe i nærheten av all the cash engang^_^
Hugs mener RBN burde ha premieutdelinger på hver RBN, dette motiverer alle, noe som vil få opp nivået ytterligere.
Så Nilo nevne diplom som premie, Hugs fikk en nydelig diplom (lagd av Infamous ^^) etter at han kom på 3. plass i sesong 1 av RBN og den gleder Hugs iskalde hjerte hver gang han ser på den.

Hugs er en stor fan av EvilJins Street Fighter genser og det er faktisk noe sånt Hugs tenker på når han nevner premier. T-shorter/gensere der det foreksempel står vinner av RBN sesong 3 ++, er forresten også fin reklame.
Alle husker vel den første RBN turneringa der ringreven Oma vant, hadde han fått en t-shorte som premie hadde han kanskje kommet igjen :p. Premier blir en stor bonus for folk som kommer fra steder langt unna Oslo.

Utstyr ser ikke Hugs på som nødvendig, RBN består av god gutter som alltid hjelper til med utstyr. Kasa hjelper også til med utstyr hvis det er nødvendig, vi hadde faktisk med en PS3 når RBN var på DesuCon, selvom vi bor litt langt unna så henter vi PS3'r hvis det trengs. Utstyr har RBN nok av, alle hjelper til, det er folk vi trenger flere av.


He he, når du blokker Ganryu sin d/f+2+3 på reaksjon hver gang så er du Tissuemon.
Du gjorde en stor feil der MadCow:laugh:
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#18
Justin Case får skrive hva han synes han og. The Hugs way.

Vel, vi må få navnet RBN ut til folket. Er veldig mange som spiller fighting games rundt omkring, enda fler som spiller Tekken, og nærmest alle av disse synes de er dritgode. Justin møter sånne i sjappa hans hver eneste dag. Men hvordan får vi de til turneringer/casuals?

Justin deler ofte ut internettadressen til nevnte mennesker, og her kan det gjøres noe. Som den ser ut idag er det en side for oss som allerede er i RBN, med rangeringer og linker til sider og blogger vi kjenner. Den kan være mer fokusert på å innlede for fremmede til konseptet og organisasjonen, for å nettopp trekke de til turneringer.
Angående miljøet på RBN er dette forsåvidt... greit nok. Ærlig talt, føler dere at det er spesielt inkluderende? Justin tror det er kjedelig å komme alene på sin første RBN, og da sikter han til det sosiale, og ikke nivået. MadCow skrev
Vi har også et stort forbedringspotensial når det gjelder å ta i mot nye folk. Mange dukker opp på en turnering, og så ser vi dem aldri mer igjen. Snakk med dem, bli kjent med dem og la de få litt ekstra tid til å spille casuals.
og dette er jeg helt enig i. Justin kan se hvordan dette er litt fremmed for noen av oss, ettersom man reiser, kommer og henger med et kru og en gjeng mennesker. La oss inkludere og aktivisere nye mennesker, for å ikke bare få de til å komme tilbake, men også ta med fler folk!

Så, utstyr. Jeg liker også den måten vi hjelper hverandre på med å stille opp med utstyr, og jeg slenger meg gjerne på lista over folk som kan ta med maskiner. Problemet er jo igjen evt. skade på personlig utstyr, som da RBN burda ha mulighet til å dekke inn, har man ikke denne muligheten gambler man med en maskin man betalte mye for, og det gir ikke Justin tommel opp. Er rimelig sjelden noe går istykker på RBN treff, men hvis det skulle skje. Ellers er det jo optimalt at RBN har sitt eget utstyr i lengden, men dette vil vel kreve -en del- penger. Sist Justin sjekket ga de ikke bort PS3`er gratis, og én er bare en god start (dette handler litt om hvor mye penger RBN har, noe som jeg ikke vet noe om, men vil ikke satse på at vi har råd til å kjøpe 5 PS3`er. Hvis ja, kjempebra! Ellers som MadCow sier, ta det gradvis). Casuals er casuals, og da er det vel mulig å somardne maskiner det for de som vil møte opp.
Arcade maskiner ser Justin på som totalt urealistisk for RBN.

Angående premier, kommer det ann på arrangementet. Justin ser for seg en fremtid med to typer; vanlige RBN turneringer som utgjør en liga med en sesong vinner (som vi har holdt på), og større turneringer. Sistnevnte kan være som en kick-off for sesongen (da har man hatt tid til å planlegge og organisere, bl.a. økonomi fra forrige sesong), hvor vi gjør en stor sak ut av RBN og at det er en sesong hele året (nesten). Se for deg NM i Tekken, bare i en noe mindre skala. Til disse, og under oppsumering av sesong ser Justin for seg premier, gjerne i form av noe så enkelt som et diplom, det burde ærlig talt holde lenge. Man spiller jo uansett for kred, rait? T-skjorter, njaa, da er det like greit (og billig) å trykke opp mange og selge de for ca. rimelig lite. Skal de fungere som promotion er det bedre jo fler som har de.

Et større problem er hvordan vi skal få alle de herlige gamerne fra rundt om i landet til å komme til Oslo for å spille en runde i RBN sesongen. Her har jeg ingen forslag, men tror ikke man går fra "nei, det koster så mye spenn og tar så mye tid" til "ja jeg kommer selvfølgelig!" for muligheten til å vinne et diplom. MEN, la oss gjøre en større sak ut av vinnerne hver runde, så man får litt mer shine, det vil nok skape den nødvendige motivasjonen, kjenner jeg en del rett! Pluss, at slike felles ting er sosialt og skaper samhold og tilhørighet.

Angående generell markedsføring, ser Justin for seg:
- Flyers. Legges ut i spillinterisserte miljøer, dvs. spillsjapper. Med litt god dialog med disse, kan dette være effektivt.
- Annonser. Kan gjerne være samme motiv osv. som flyeren, og kjøpes plass til i spillblader. Det er jævlig mange som leser Gamereactor.
- Pressemelding(er). Nenvte blekke hadde kommet å lagd en reportasje fra et RBN treff, hvis det ble presentert det på riktig måte.

Plakater er desverre litt ubrukelig. Hvor skulle de hengt? Spillbutikker har sine egne plakater å ha overalt, og spesielt de store kjedene har restriksjoner på alt mulig sånne ting. Og hvor mange indie-spillsjapper kjenner vi til?
Desucon greia var sykt fet, og da var det vel en del deltagere og. La oss gjerne fortsette samarbeid med lignende organisasjoner og events, for rekruttering og jungeltromming.

Så, er det to ting Justin lurer på:
- Hvordan er mulighetene for sponsing, og fra hvem? Dette burde undersøkes opp og ned.
- Hvorfor skal vi bruke penger på gode utenlandske spillere? Jeg bare lurer!


Takk for oppmerksomheten! Og satan så slitsomt og lite praktisk det er å skrive som Hugs ;/
 
#19
Justin, utrolig mye bra å lese her, spesielt det du sier om nettsiden vår. Jepp, det er en nettside for oss. Og jeg er bare utrolig glad for at vi har en nettside, men på tide å gjøre noe mer med det. Vi har hatt folk som har sagt, "YO skal mekke en freeesh side! Helt sinnsykt!" og hvis jeg tenker meg litt om, så tror jeg det var meg som sa det. Skjedde det noe? Nope...
Siden nettsiden vår er førsteinntrykket til RBN, må det bli bedre, enkelt og greit. Vi må ha noe som er mye mer "clean" Vi må starte å ta bilder for hver eneste RBN, spesielt vinnerne og oppdatere for hver turnering. Og jeg må si, vi er utrolig dårlige på det. Derfor må gutta som styrer showet, Eagle og Co gjøre noe. Gi en person oppgaven til å ta bilder. Husker Jutti var flink til det på Spiderman turneringene.

Jeg vil ikke overta og styre alt, siden jeg ikke engang er i Norge fortiden. Men vi må sette opp noen mål. Diskutere det også gjøre det!
Slik jeg ser det:
1. Markedsføre, Flyers/Posters/Nettside/div(det justin skreiv om sponsing!!!!)
2. Innad RBN, Fordele oppgave, Bilder, Skrive noen ord etter og før turneringer(logg) Få ned profiler av alle claner(de som vil), og sette det opp på nettsiden. Alle claner bør ha, ”looking for new talents to join us”)


Bare eksempler dette, men vi må ta og gjøre noe. Hvis det er noe jeg kan gjøre, så er det bare å si ifra. Jeg har litt tid i sommer'n, hvis dere vil kan jeg få fyrt opp noen teasers(vids) som vi kan ha til å pumpe opp stemningen rett før en Ranking Battle

PS: Personlig syntes jeg Team Kasa sin Dako er utrolig flink til å skrive logg over hva som har skjedd for hver RBN. Tror det er han som gjør det for Team Kasa. Snakk med han!
 
#20
Når til og med bekri har skrevet så må dako lirke fra seg et par ord..

Mye bra forslag her fra eviljin,madcow,hugs,kram,nilo,justin; utstyr, reklame, pro's fra japan,korea osv.

Dako må utefra et objektivt perspektiv se seg aller mest enig i Nilo ang reklamering og justin/kram når det gjelder det sosiale og inkluderinga. Det er forståelig at utstyr må prioriteres. Det er fair enough. innkjøp av et par ps3'er et bra tiltak (med idiot-forsikringer som elkjøp/lefdal tilbyr for å sikre seg mot uhell problematikken.)


Bra reklame vil føre til flere medlemmer, ergo mer cash i kassa til utstyr. Da gjenstår den største utfordringen; å holde på disse noobsa som besøker oss for første gang, slik justin,madcow og kram sier. Det er som sagt sinnsykt demotiverende å dra på rbn og få grisejuling. Da frister det lite å dra tilbake. Men man kan ik gjøre noe særlig med det i turneringer. Det som eventuelt kan gjøres av alle de faste trynene i rbn kjernen er at man faktisk plukker ut en av de nye noobsa og spiller casuals med disse og lærer dem hvordan man kan bli bedre. Rett og slett vise interesse for dem. under denne prosessen kan man fortelle om spillegal,utveksle online id,msn whatever for å sørge for at de kommer tilbake. Et eksempel er når jg testa ut GG forrige rbn. Det var ik så kult,helt til robbieT5DR faktisk viste interesse i å lære meg det. Det var motiverende!! istedetfor at jeg skulle deltatt i en random gg turnering og fått grisejuling, da hadde jg neppe giddi det noe mer. Det tiltaket som nuk,robbieT5 og nattak har startet med i GG kan vi ta lærdom av og faktisk prøve å innføre med tekken noobsa! Når man får en "trener" å forholde seg til vil vi gi noobsa en følelse av at vi inkluderer dem i miljøet. Dette er tiltak jeg har stor tro på!!!




He he, når du blokker Ganryu sin d/f+2+3 på reaksjon hver gang så er du Tissuemon.
At du i det hele tatt turte å si det til bekri viser hvorfor du har "mad" foran ordet "cow":hm: