Tilbakemeldinger og forslag

#21
Når til og med Rett og slett vise interesse for dem. under denne prosessen kan man fortelle om spillegal,utveksle online id,msn whatever for å sørge for at de kommer tilbake. Et eksempel er når jg testa ut GG forrige rbn. Det var ik så kult,helt til robbieT5DR faktisk viste interesse i å lære meg det. Det var motiverende!! istedetfor at jeg skulle deltatt i en random gg turnering og fått grisejuling, da hadde jg neppe giddi det noe mer. Det tiltaket som nuk,robbieT5 og nattak har startet med i GG kan vi ta lærdom av og faktisk prøve å innføre med tekken noobsa! Når man får en "trener" å forholde seg til
:kos:
<3
 
#22
Jeg kom som ny to månader sedan. Og det kændes som om jag trvides redan från børjan. Men nu ær jag ganska framåt som person också så det går ju greit.
Men så fort det kommer nye besøkare till RBN borde man snakke å spela med dom så mye som møjligt. Ett ansvar alla får ta som vill ha fler folk till træffarna.
Mer folk ger ikke bara mer penger i kassan. Utan fler spelare = mer motstånd og bættre træning.

Reklam i spiel butikker er ju det Viktigaste!! Det kostar ju ingenting. Og det ær ju bara skriva lite A4 papper och dela ut till butikker runt omkring i Norge. Då sprids det snabbt ett rykte att det finns en fighting-spels førening i oslo!

Sen er det viktigt att næmna till vænner och sprida informationen på Norska spelforum. Jeg er ikke så kænnt hær i norge æn. Men alla kan nog sprida informationen.
Allt detta er ju gratis. Kan någon trycka upp reklam blad så går jeg gærna runt å delar ut =) Sen hvis jeg er på reise i andre byer og finner butikker så er det ju bra att levere der också.

Man kansjke kan få t ex. Gamereactor att gøra ett repotage =) Får se om man springer på Per skøyen igen.. Då ska jeg spøre han :p
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#23
Heyho!

Jeg sendte denne mailen til rbnorway mailen, men hørte ingenting, så bare copy paster den her.

"
Hei hvem nå som leser denne mailen!

Justin Case her, hvis det var noen tvil. Vel, to the *case*, som den markedsførings studenten jeg er, sprer jeg stadig ordet om det fantastiske konseptet RBN. Etter å ha gjort dette en stund, ble jeg kontaktet av en fyr, som til høsten arrangerer et LAN for 400 stykker på en skole i Oslo, og lurte på om det var noe vi kunne være interessert i å samarbeide med de om! De har visst plass, strøm, nett og alt slikt, og jeg synes sevfølgelig dette høres ut som en kjempemessig idé! Gode rekrutteringsmuligheter, selv om de LAN`erne nok er PC gamere, men mulig de har venner som spiller beat-em-ups. Så tenkte jeg skulle ta det videre til dere deilige menneser som tar avgjørelser.
Internett adressen er http://www.thelan.no/
I tillegg var jeg tirsdag på et bransjetreff i regi av Atari, hvor jeg ved Dragonball Z Det Nye Whatever Det Heter (Unlimited Burst, tror jeg) spillet ble vist begynte å snakke med de rundt der, hvorpå en av gutta fra Atari synes RBN hørtes veldig spennende ut, og ba om internettadressen. Den skal han vel få. Så som et forslag, få opp informasjon om RBN på hjemmesiden og, som det står på forumet. Sender han linken imorgen, så har man litt tid ;)

Jej! Takk for meg!
"
 

EagleJin

Bear Necessity
#24
Jeg har forstått det slik at miljøet på theLAN ikke er spesielt mottakelig for konsollfightere. Mulig jeg har snakket med feil folk. Om det er oppriktig interesse for et samarbeid er det strålende om vi tenker på antall potensielle nye motstandere og medlemmer!

Nettsiden pr dags dato er ikke en verdig informasjonskilde pr dags dato. Men planen er å forbedre denne i sommerferien. Om Atari har lyst til å lese gjennom på nytt når den tid kommer kan vi få til noe :D.
 

oma

Village Drunk
#25
Hva med direkte mailkontakt med denne atarimannen? Alltid best å smi mens jernet er varmt, eller fullføre jugglingen ;)
 
#26
Bilder fra eventuelle Rbn events på hjemmesiden hadde vært bra.
Bilder av Topp 3 i turneringer i tillegg.

Som Hugs sier: Et bilde sier mer enn 1000 ord.
 
#27
jeg har lyst til å fremme et ydmykt forslag om å ha med SFHD når det gis ut. Ha det med i rbn frem til sf4 dropper. jeg er helt sikker på at med SF hypen som bygger seg opp mot sf4 som kommer senere så burde det være mer en nok interesse for SFHD :D
 

EagleJin

Bear Necessity
#28
Vi kommer til å ha SFHD på RBN så fort det er ute, men vet ikke om vi går for å ha det som turneringsspill.
 
#29
da må jeg nesten punge ut og melde meg inn da .hmm
hvor mange må til for å ha turneringer ? bare ut av nyskjerrighet hehe
 

EagleJin

Bear Necessity
#30
I sekundærspill, for at det skal regnes med som sesongspill, må vi ha oppimot 16 spillere. Ellers blir det lite turneringspreg.
 
#31
yes..enda en rbn sesong overstått! Rett på sak; team kasa er dessverre ikke fornøyd med denne sesongen. Det er sikkert mange som er enige og mange som er uenige. Det er opp til enhver å ytre sin mening. Vi føler at ting har gått mer nedover for hele rbn foreningen, enn den positive utviklingen vi hadde håpet på etter at madcow og nilo sendte stafetten videre. De startet noe sinnsykt bra og gjorde en knall jobb, men nå virker det som all juicen er borte.. Det som hovedsakelig er irritasjons momentene er som følger:

1. Premiering. Det virker som det ikke blir lagt noe særlig sjel inn i premiene som blir delt ut. Det virker som det er veldig ustrukturert bruk av pengene. noen ganger blir det delt ut premier, andre ganger ikke. I det minste så kan det annonseres på SG at man får premier, slik at gejmere (nye og gamle) faktisk blir fristet til å komme. Nilo og madcow startet friskt med premier som faktisk det var lagt mye sjel i; diplomer, spill, tekken figurer osv..et gavekort blir da en ekstrem nedtur. Og med tanke på hvordan premiene var, så gjør det ikke saken så mye bedre. eksempel på det er; 2 plassen ifjord fikk 500 kr, 1 plassen i år fikk 500 kr. Premien som rising fikk på en singel turnering (som var fortjent siden han vant) var faktisk til og med bedre enn 2 og 3 plass fikk sammenlagt for hele rbn. Det gir et inntrykk av hvor feil hele opplegget er.

2. Hele rbn perioden har vi pratet om å rekkruttere nye medlemmer. Men når anledningen byr seg, slik som på desucon, så kjører vi kun spillere som var meldt på via spillegal siden. Og for å si det sånn, det var ingen andre tryner som var med i turneringene utenom de samme gamle rbn trynene. Det var så ekstremt mange som ville være med, men det gikk dessverre ikke. ingen av disse menneskene hadde hørt noe om turnering, eller hvor man måtte melde seg på. Det jeg lurer på er; var de som spilte street fighter, folk som hadde meldt seg på der og da, eller på forhånd? Hvis det er tilfellet at de meldte seg på der og da, så skjønner jeg ikke hvorfor det ikke kunne gjøres med tekken.

Det virker som at alt fokuset har havnet på å anskaffe nye medlemmer, noe som bidrar til at de som faktisk er lojale og dukker opp for å holde liv i hele greia blir glemt. En god del tiltak har blitt prøvd ut for å få nye medlemmer, men har det blitt gjort noe for å motivere og belønne de som er med hele veien?

Det er ikke meninga å skape dårlig stemning, men litt konstruktiv kritikk må til for at det skal fortsatt være fristende å være en del av gejming miljøet.

Team Kasa
 

EagleJin

Bear Necessity
#32
Bra med tilbakemelding!


1. Premieringen
For å bruke penger, må man ha penger. Spill, diplomer, reiser o.l. koster flesk. Og da ansvarlige for fellessøknad (flere samlede foreninger) om støtte ikke fikk sendt riktig informasjon i tide, førte det til at vi ikke fikk støtten vi forventet å få.

Eneste måten å få økt den kvaliteten på er å tredoble kontingenten.


2. Rekruttering
All informasjon om hva RBN skulle stille med har vært tilgjengelig på desucons og japanis sider. At folk som skal til desucon ikke leser tidsplanene er ikke noe vi kan gjøre noe med.Men det var flere som hadde fått med seg at RBN skulle være der, men 11/17 som meldte seg på via e-mail møtte ikke opp, 2/17 deltok, resten sa fra at de ikke ville være med likevel.

Vi er godt synlige, men det hjelper ikke når deltakerne ikke møter opp.

Jeg innser at det var et feilgrep å ha sesongspilling på desucon og soracon. På Soracon tok det rett og slett for lang tid, så for å unngå langdryg venting ble det satt regler for påmelding. All informasjon om RBNs Den samme feilen kunne vi ikke gjøre igjen. Vi kan heller ikke sette inn nye turneringsdeltakere etter at turneringene har startet, av nevnt grunn. Fra nå og ut kommer ikke sesongene til å bli pårørt av slike events.

Street Fighter var en Desucon happening. Tekken var RBNs sesong. Det er to vidt forskjellige grener innen gaming.

Mens turneringene pågikk var det mange som kom bortom reg-bordet for å spørre om RBN - hva vi er, hvor vi er, hvem vi er osv.


Mao, vi trenger et styremøte. Eller enda bedre, et foreningsmøte. Årsmøte.
 
#33
Yo!
Først vil jeg bare gratulere Eaglejin, Nuky, RedHawk og alle andre som har vært med å bære RBN fakkelen videre! Dere fortjener en stor applaus. Det er ikke "bare bare" å drive sjappa.

Sånn ellers har jeg bare vært tilstedet på en RBN denne sesongen, og jeg likte det jeg så. Eaglejin har full kontroll på det meste....

Jeg tror RBN kan forbedre seg på:

1. Premier.

Som medlemmene har sagt, det er ikke godt nok. Hva kan vi gjøre da? Jeg syntes dere kan droppe premier helt på små tureringene, og heller slå på stor tromma til vinnerne av sesongen.

Til små turneringer kan dere mekke diplomer(så ikke dropp permiene helt). Enkelt og greit. Kjøp en liten ramme på nille/jysk/europris til max 30-40 kr. Spør Argjend eller noen andre som har skills på paint, eller mekk det selv, det er ikke så veldig vanskelig.

La oss si dere har 7 turneringer. 1. 2. og 3. for diplomer.
3X7= 21 diplomer
21 rammer = 40 X 21 = ca 840 spenn
Diplomen kan dere printe ut på hjemme printern, så er dere i boks.

1a. Penger til premier.

Nå finnes det en hel haug med måter å skaffe seg penger på, en må bare gidde. Ta en team turneringer hvor hvert lag spyr in 100 spenn, har dere 8 lag, så dekker dere alle diplomene. Hvis dere har for få lag, kjør på med 3 team turneringer hvert sesong. Vinner av sesongen får en uber fett Team Turnering diplom på slutten av sesongen.
De som vinner team turneringa kan også få egen undersiden på rb.no. Der dere skriver litt om teamet deres, medlemmer, hvordan dere møttes, første date..bla bla bla...

Dere må finne premier som dere hadde syntes var fett å vinne. Gavekort er dyrt, upersonlig og tamt, vær mer kreativ.
 

EagleJin

Bear Necessity
#34
Gode forslag, Nilo!
Notert og lagret.

Det er slikt vi må ta med videre til årsmøtet.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#35
Jeg har vært på hele 0 RBNer denne sesongen, som forsåvidt er et par for få.
MEN, sett en tid og dato for årsmøte og jeg skal prøve hardt å komme (ooh). Jeg er sterkt opptatt av gaming kultur, RBN er en del av dette, og det hadde vært bra hadde RBN kunne blitt en mer gjeldende faktor i Oslo/Norge.

Ja, osv. Sees da.
 
#36
Jeg har vært på hele 0 RBNer denne sesongen, som forsåvidt er et par for få.
MEN, sett en tid og dato for årsmøte og jeg skal prøve hardt å komme (ooh). Jeg er sterkt opptatt av gaming kultur, RBN er en del av dette, og det hadde vært bra hadde RBN kunne blitt en mer gjeldende faktor i Oslo/Norge.

Ja, osv. Sees da.
Hugs er helt enig med deg, RBN har vist at de kan samle folk. Det har kommet folk fra forskjellig steder i Norge, Bergen, Molde, Drammen, Sverige, England og til og med Holmlia!! Men i det siste har det dabbet av, det kan være forskjellige årsaker til dette, men når til og med de faste begynner å svikte må noe gjøres. Team Kasa har i likhet med andre også gått lei av å spille Tekken Dr, men de møter opp for å støtte the community.

1. Premieringen
For å bruke penger, må man ha penger. Spill, diplomer, reiser o.l. koster flesk. Og da ansvarlige for fellessøknad (flere samlede foreninger) om støtte ikke fikk sendt riktig informasjon i tide, førte det til at vi ikke fikk støtten vi forventet å få.

Eneste måten å få økt den kvaliteten på er å tredoble kontingenten.
Man må selvfølgelig ha penger for å fikse premier og lignende, og det at fellessøknaden for støtte ikke ble innvilget er ikke noe vi kan gjøre noe med. Men Hugs mener at det er EagleJins ansvar å gi beskjed om dette til alle RBN medlemmer. Vi er en del av foreningen og fortjener det. Dette var noe MadCow og Nilo var veldig flinke på, de oppdaterte oss hele tiden om hvordan de lå an i forhold til budsjett. Det med at vi ikke fikk innvilget støtte var nyheter for samtlige medlemmer av Team Kasa.


Jeg innser at det var et feilgrep å ha sesongspilling på desucon og soracon. På Soracon tok det rett og slett for lang tid, så for å unngå langdryg venting ble det satt regler for påmelding. All informasjon om RBNs Den samme feilen kunne vi ikke gjøre igjen. Vi kan heller ikke sette inn nye turneringsdeltakere etter at turneringene har startet, av nevnt grunn. Fra nå og ut kommer ikke sesongene til å bli pårørt av slike events.

Street Fighter var en Desucon happening. Tekken var RBNs sesong. Det er to vidt forskjellige grener innen gaming.
Hugs mener at det ikke var noe feilgrep å ha sesongspill på desu og soracon. Det at folk ikke fikk joine fordi de ikke var medlemmer var latterlig, spesielt når vi ikke fikk innvilget støtte. Det var mange som spurte om de kunne få være med i turnering, også før turneringa hadde starta EJ, ikke bare under turneringa som du får det til å virke.

Du skriver at Street Fighter var en Desucon happening og at Tekken var RBN. Men Hugs forstår ikke hvordan du prioriterer, du valgte å styre en Desucon happening fremfor RBN. Du hadde faktisk ikke funnet en som kunne styre Tekken turneringa og spurte Hugs 2 min før turneringa om han kunne styre det. Det gjorde han sammen med Dako. Selv nestlederen Red Hawk var opptatt med Street Fighter. Street Fighter hadde stor skjermen, og det var satt virkelig proft. Ikke vanskelig å se at det hadde blitt brukt tid på det.

Alt det Nilo skriver er Hugs enig i, han har forresten tatt opp dette med diplomer og t-shorter med EagleJin, men det har visst ikke blitt vurdert.

Hugs tar opp kun det negative nå, er masse positivt som blir gjort, men det er det negative som må forandres og derfor nevnes det.
Hugs synes EagleJin har god kontroll på å arrangere turneringer, fikse lokaler++ han har kontaktene.
Dette er ikke lett å styre RBN og det er en grunn til at du ble leder, du er en som klarer det. Men litt hjelp skader ikke.
En premiekomité og en fast gruppe som håndterer turneringa, oppsett, poeng +++ Hugs har sett endel feil i turneringsoppsett, poeng og lignende. Derfor mener han at EJ kunne ha trengt hjelp med dette.

en må bare gidde.

Love Hugs:elsk:
 
#37
Gratts til EJ og de andre som har styrt RBN med en velykket sesong fullført :)

Ikke noe om RBN som bør sies som ikke har blitt sagt allerede, men vil veldig gjerne si min mening om noe annet;
Nemlig, om hjemmesiden til RBN.
Er veldig misfornøyd med hjemmesiden egentlig. Veldig vanskelig å navigere og alt for lite informasjon.

Når Nilo og Madcow først startet RBN husker jeg at de hadde en side hvor alle skrev litt informasjon om seg selv, og la ut bilder.
Dette bør også gjøres på hjemmesiden, vise at vi er som alle andre og at du ikke må være spesiell for å bli en del av the community.

Alt det jeg skriver nå har allerede blitt skrevet før meg i denne topicen, men virker ikke som om det har blitt gjort noe med det.
Mange grunner for at det ikke har latt seg gjøre, men betaler ikke RBN for hjemmesiden?? Da burde den bli brukt full ut.

Hvis de ansvarlige for hjemmesiden er opptatt og ikke har tid, kanskje noen andre burde få prøve seg? Hvis styret ikke er fornøyd med hjemmesiden kan vi bare bytte tilbake til "current style"

Vi i Kasa for eksempel har veldig lyst til å prøve oss, vi har tiden og mener vi har kunnskapen til å klare det.

En tanke bare....

Edit: Hehe, så nå at jeg også jeg henviste til Nilo og Madcow som noen før meg. De har på en måte satt standaren, men de hadde også sine feil de også.... Stå På Eagle :tommelopp:
 

MadCow

Lokal moderator
#38
Hvis de ansvarlige for hjemmesiden er opptatt og ikke har tid, kanskje noen andre burde få prøve seg? Hvis styret ikke er fornøyd med hjemmesiden kan vi bare bytte tilbake til "current style"

Vi i Kasa for eksempel har veldig lyst til å prøve oss, vi har tiden og mener vi har kunnskapen til å klare det.
Foreløpig så er det jeg som har ordnet med hjemmesiden, men EagleJin har også fått tilgang til å redigere den.
Ja, for min del så har det vært problem med få tid til å oppdatere den/få inn flere ting.
Jeg er absolutt positiv til at dere vil prøve dere på å lage hjemmeside :)
Hvis dere lager siden og kanskje kan modifisere den etter tilbakemeldinger, så tror jeg det kan bli bra :klappe2:
What do you think, Eagle?
 
#39
Mesteparten av rbn medlemmer/spillere er tekken fans og det er tekken som har gitt RBN et navn,, eaglejin og redhawk er mer fan av street figher virker det som og jeg synes det blir feil av dem å prioitere street fighter noe jeg fikk intrykk av sist rbn. Som hugs sa, SF var satt opp skikkelig bra med prosjektorer osv, virket som folk hadde brukt tid på det, og tror faktisk det ar flere spillere i SF turneringen visst ikke jeg tar feil,, tekken is doomed :p
there i said it!! :p
 
#40
SÅKLART man syntes det er feil prioritering av rbn hvis man er tekken fan. akkurat som jeg syntes det er feil prioritering å spille tekken i det hele tatt hehe. Jeg tror man må tenke litt bredere , tekken kommer aldri til å ha problemer med å trekke nok folk til en turnering så tekken skal jo såklart være med , det har mest spillere og bredest og høyest nivå.


Men skal RBN komme videre som organisasjon(økonomisk) og månedtlig turnering så må man våge å satse på flere spill , det overordna målet burde jo være å skape en voksende fighting game community og ha en månedtlig event som trekker flest mulig folk pr gang.
Jeg ser jo at det er store utfordringer i å få nok folk til å komme i mindre populære spill ( SF , GG , VF , SC) men det er her det må jobbes !!!!!!!!! det burde tas opp på styremøte hvordan man kan profilere seg bedre og trekke flest mulig folk. Alle mulighetene ligger jo åpne for 2009 med så mange nye spill innenfor hver community som kommer ut , Street Fighter HD REMIX , Street Fighter 4 , Tekken6 Bloodline rebellion , Blazblue. Det gjelder å tenke proaktivt , alt bidrar .. værve premier kan jo være en ide !

Jeg vil legge til at RBN#6 værva iallefall meg og 2 andre fra team yatta som kommer til å være med fremover.


DagV