Tråden hvor de som gidder diskuterer #gamergate i ro og mak

Lodin

Der Waaaah
#1
[Eit ord frå moderatoren: Dersom du ikkje ynskjer å lesa om #gamergate eller ikkje veit kva det er for noko, er det ein god ide å velje ein annan tråd å lesa på istaden for denne. Kos deg!]

Polygon trekker såklart scoren [til Bayonetta 2] ned til 7.5 fordi: "I won't guess why the blatant over-sexualization is still there, often more intensely than before. But it causes an otherwise great game to require a much bigger mental compromise to enjoy." :qq:
 
Sist redigert av en moderator:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#2
Jammen så les noe annet enn Polygon da vel hvis det er så fælt.
 
Sist redigert:

Lodin

Der Waaaah
#3
Jeg leser ikke Polygon, jeg bare påpeker hvor mye balle de suger. Sånn bortsett fra at de aldri hadde sugd på balle for sånt gjør ikke skikkelige feminister.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#5
Polygon prøver kanskje å bølle spillutviklere til å gjøre endringer for ikke å få lavere Metascore på grunn av dem, men jeg tror ikke akkurat Kamiya bryr seg mye. Er vel heller indies som behøver gode scores for å få positiv markedsføring, og dermed er nødt til å gå på akkord med seg selv for å imøtekomme f.eks Polyon sine krav.

Men så klarte samme side å trekke poeng fra Tropico 5 fordi det handlet om å være diktator. Mener de at Tropico 6 ikke burde handle om å være diktator?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#7
Du glemte #GamerGate? Hva med å la forskjellige sider legge vekt på hva de vil og skryt fram de du liker heller enn å whine over de du ikke liker?
Tror du har misforstått dette her ganske grundig. I september ble nemlig spilpressen korrupt, og derfor må man bruke en hashtag som har sitt utgangspunkt i nettmobbing og drapstrusler for å gjøre folk oppmerksomme på dette. Istedenfor å, bare for eksempel, IKKE støtte opp om en hashtag som har sitt utgangspunkt i nettmobbing og drapstrusler. Og da er det så klart også viktig å følge med på sider man ikke liker sånn at man kan få bekreftet at man ikke liker dem. Og som Thinaran påpeker er det ikke greit at spillsider mener forskjellige ting, alle må mene det samme.
 
Sist redigert:
#8
Sånn bortsett fra at de aldri hadde sugd på balle for sånt gjør ikke skikkelige feminister.
Regner med dette er troll men herrejemini jeg er lei av dederre stereotypiene. Feminist og sexpositiv er normen snarere enn unntaket, men for all del, haha, den var god du.
 

Lodin

Der Waaaah
#9
Jeg er så evig lei alt som har med GamerGate å gjøre, men det dukker stadig opp for jeg bringer det stadig opp. :penga:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#10
Du er ikke aleine om noe av det der, Lodin. Den største gåten for meg er fortsatt hvordan noen frivillig kan assosiere seg med gamergate, og tro at det kan føre noe godt med seg, og/eller at folk ikke automatisk vil forbinde det med mobbing og trusler. Den koblinga har vært der helt fra første stund, siden gamergate begynte som en mobbe/trusselkampanje. For meg blir det som å delta i fakkeltog mot korrupsjon arrangert av Sverigedemokraterna.
 

Lodin

Der Waaaah
#11
Jeg vil ikke dras inn i det igjen! :penga:
Folk som forbinder seg med GG er noen erkemonglere, men etter all dritten de drittene har dratt ut finnes det liten tvil om at spilljournalisme er no ræl. Og da mener jeg ikke sider som RPS og folk som Sterling.
Det er mye dritt der ute som bør bli dratt ut, men hvem skal dra det? Dassapene fra GG er de eneste som gidder. Og de suger balle.
 
Sist redigert:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#12
Lukter egen tråd av dette, Lodin. Og siden du byr opp så fint, kan jeg jo spørre deg: Dette med at det finnes bevis for korrupsjon i spillpressen er noe gamergate-folk gjerne meddeler, men så langt har jeg til gode å få se så mye som en tegnestift denne suppa er kokt på når jeg har spurt (det eneste har vært denne raljeringa, som vel først og fremst demonstrerer at den eneste mulige årsaken til at artikkelforfatteren ikke ville solgt sin egen bestemor for å fremme egen karriere kan være at hu gikk under hammeren for lenge siden). Har du noe å vise meg?
 

Lodin

Der Waaaah
#13
Jeg liker ikke GG. De er mysogynistiske drittsekker og mannejævler av den verste sorten. Men de har fotsatt et poeng. Spilljournalisme er kjøpt! Og er ødelagt!
På den andre sida sitter folk som jeg liker å sier: SE VEKK! DET ER IKKE NO GALT HER! ALT FUNGERER FORTSATT! Bayonetta 2 er en 7.5
Noe er galt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#14
Takk for at du er så ærlig, Lodin.
 

Lodin

Der Waaaah
#16
Hrrm. Anita måtte trekke sei fra no tale hu skulle holde ved et universitet fordi politiet ikke ville sikre stedet. Dødstrusslings funker tydligvis, men jeg vet ikke helt om de ga ønsket resultat. :ehm:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#18
Mens jeg har lest flere artikler fra Breitbart. Enig eller uenig, Milo Yiannopoulos er iallfall drøy nok og underholdende lesning.

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at det var en gedigen konspirasjon som foregikk på den lukkede epostgruppa GameJournoPros, men jeg kan iallfall slå fast at de håndterte gamergate omtrent like mesterlig som jeg ville klart meg som midtstopper på en fotballbane (jeg mener å ha lest at det er noe som heter midtstopper i fotball). Samtidig priser jeg meg lykkelig for at ingen av innleggene på internforaene til verken Gamer eller Spillverket ble lekka da jeg skrev for dem. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#20
Skjønner akkurat hva du mener, riffen. Jeg har prøvd i noen dager nå, og er fortsatt ikke helt på nett.