Tråden hvor de som gidder diskuterer #gamergate i ro og mak

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hæh? Det var du som la ut en artikkel hvor en erkekonservativ republikaner omfavnet gamergate og deres heroiske, konservative kamp mot de liberale kommunistene og feminazistene. Gamergatere trenger å bli såpass ærlige at de klarer å innrømme at kampen står mot minoriteter og liberale stemmer i spillkulturen, ikke om etisk journalistikk. Alternativet er at hele spetakkelet går under om kort tid og det eneste som er oppnådd er masse uforløst sinne og smerte hos alle som har orka å engasjere seg i saken. Et annet forslag hvis man faktisk er seriøs angående å forbedre journalistikk og samtidig videreføre gamergate-verdiene, er å selv ta jobben med å etablere RepublicanGaming.com, ConservativeGamers.com eller tilsvarende, istedenfor å bruke uetiske metoder for å pushe agendaen sin på andre. Ferdig snakka tenker jeg vi sier.
 
Det der hørtes ut som et krystallklart ekko av “men hvis dere vil ha mer oppbyggelige framstillinger av kvinner i spell så LAG ALTERNATIVE SPELL DA FFS FAAN

Jeg blir ikke veldig overbevist av denslags: det et et flåsete argument enten det kommer fra den ene eller den andre kanten.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Flåsete argumenter? Det høres ut som gamergate, ja.
 
“If you can’t beat them, join them”?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Gamergate klarer ganske fint å slå seg selv. Og veit du, spilljournalistikk rommer flere tolkninger og verdisett, akkurat som spill. Med mindre du siktet til noe annet med den temmelig vage innvendingen din.
 
Nei, jeg prøver bare å si at svak argumentasjon skader saken.

Men det er kanskje ikke en grenseløst interessant observasjon. Det er tidlig, jeg fikk lite søvn og er kanskje litt kranglete. God dag.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Et annet forslag hvis man faktisk er seriøs angående å forbedre journalistikk og samtidig videreføre gamergate-verdiene, er å selv ta jobben med å etablere RepublicanGaming.com, ConservativeGamers.com eller tilsvarende, istedenfor å bruke uetiske metoder for å pushe agendaen sin på andre. Ferdig snakka tenker jeg vi sier.



Ellers skal BasedGamer.com være et forsøk på å lage en Rotten Tomatoes-type aggregatside for spillanmeldelser.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
sheriffen: Slapp av, det er snart over.

@oerhört: Vel, det er ikke noen "sak" å skade; gamergate er ikke en sak i seg selv, det er - som sagt - et utslag av at en gruppe spillere føler seg underrepresentert i media. Å framstille gamergate som en "oss mot dem"-sak er å anerkjenne at deres synspunkt er gyldig, istedenfor å framheve at alle som er med i basketaket i utgangspunktet har en hovedsak til felles. Dermed har fokuset mitt alltid vært å se på hva man skal gjøre for å være forberedt neste gang, slik at man slipper pinligheter som at i utgangspunktet oppegående folk støtter gamergate fordi de innerst inne bærer på en misnøye som ikke får noe konstruktivt utløp.

Så: "LAG ALTERNATIVE SPELL DA VELL" høres teit ut fordi det prøver å framstille spillkulturen som homogen, noe som ikke er tilfelle. I fjor ble det for eksempel gitt ut et spill som syntes det var greit å bruke rasisme og slaveri som utgangspunkt for å fortelle en historie om at egentlig har alle litt rett, for ingen er bedre enn noen andre når alt kommer til alt; ytre høyre fløy i det republikanske partiet hadde kost seg, antageligvis. Hva er problemet med å anerkjenne at det finnes ulike politiske strømninger i spillkulturen som over alt ellers? Alternativet blir å late som om spill er apolitiske, og det blir litt rart.

@Thinaran: Se for deg at jeg lagde et tilsvarende diagram hvor den ene ruta var "hardcore nazis" og at alle prikkene sto der for jeg fant ut at jeg ikke gadd likevel.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Det er kos at Tryggve tar lærdom fra republikanerne i det amerikanske senatet og prøver ren utmattelsestaktikk for å få folk til å slutte å bry seg slik at denne tråden endelig kan dø ut. Hadde ikke orka det selv, men kudos!
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er kos at Tryggve tar lærdom fra republikanerne i det amerikanske senatet og prøver ren utmattelsestaktikk for å få folk til å slutte å bry seg slik at denne tråden endelig kan dø ut. Hadde ikke orka det selv, men kudos!
Joda. Det er interessant å diskutere dette, sånn at - nok en gang - man stiller litt mer forberedt neste gang dette skjer. Men for all del, det står "de som gidder" i trådtittelen.

Når man først deler ut kudos setter jeg pris på at Thinaran stadig har nye duer, kaniner, kortleiker, blomster, konfetti, lommetørklær og andre trylletriks som dukker opp fra gamergate-frakken. Det blir aldri kjedelig, iallfall.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Var det noen som trodde det var over? Nope, The Ride Never Ends som de sier på internettet.

Noen happenings fra de siste ti dagene:

IGDA, fagforeningen for indiespillutviklere, har en Online Harassment Resource-side. Der har de linker til psykologer, helsetjenester, og nylig la de til en Twitter block bot laget av den prominente blåhårede anti-GG-radfeministen @freebsdgirl. Denne botten er beskrevet som "A Twitter tool to block some of the worst offenders in the recent wave of harassment". Den funker slik at den sjekker om en Twitter-konto følger noen GG-"ringledere" som Sargon, RogueStarGames, MundaneMatt, AdamBaldwin, etc og svartelister denne personen som en "sheeple". Hilarity ensued såklart da denne block-botten inkluderer bl.a KFC, Obama (kontoer som auto-refollower), nøytrale partier som David Pakman og Boogie2988, formannen i IGDA Puerto Rico, og over 10 000 -ja, ti tusen- andre kontoer, skyldige eller uskyldige kontoer som enten har eller ikke har hørt om Gamergate, om de har tweetet på #Gamergate eller ikke, og om de har "trakassert kvinner" eller ikke. For å si det sånn, hundrevis av indie-utviklere og andre spillindustripersonligheter satte jævlig lite pris på å være på en "worst offenders and harassers"-liste.



Hvis noen lurer på hva slags selskap IGDA er så er det en fin bloggpost her: Some thoughts the IGDA (or: why I quit)

--

Anti-GG har prøvd seg på en ny tag, denne gangen #WeHeart. Budskapet er "We want games to be a space where everyone feels welcome. We think critical thinking in games should be applauded. We want to play all kinds of games, made by all kinds of people. We think games are for everyone."

Iom at dette alle er ting GamerGate er for, byttet masse GG-ere twitter-ikon til hjerteikonet og tweetet #gamergate på #weheart-taggen. Hilarity ensued igjen fordi anti-GG klikka i vinkel. Dette skulle jo være vår tagg som stod imot dere hatere og kvinnetrakasserere!!!

--

Noen har "endelig" blitt fysisk skadet på grunn av GamerGate. Pro-GG-twitterbruker @RevueMage ble angrepet av vennene til dama hans fordi de hadde googlet hva GamerGate er, og funnet ut at det handlet om trakassering og utestenging av kvinner og minoriteter på nett. Han var nødt til å rømme huset sitt og fant etter en twitter-kampanje et sted å overnatte i LA.

--

Den største happeningen på en stund kom i går kveld. Den er litt komplisert å parafrasere så her er det fra hestens munn:

A brief recap: Operation UV involves emailing both advertisers and the Federal Trade Commission. In terms of the FTC, we are trying to alert them to the fact that Gawker Media and presumably others embed many of their product reviews and news articles with for-profit affiliate links (such as Amazon Associates). This creates a conflict of interest whereby Gawker Media receives a percentage of sales from an embedded (and undisclosed) Amazon.com link for a product they review.

Well, the FTC has heard the complaints from consumers about the lack of disclosure for affiliate links as well other disclosure-related issues and are planning to release revised guidelines around these very same concerns. They are working on them now and they should be released next year. These revised guidelines will make clear about what must be disclosed to consumers. It will also further clarify guidelines for YouTube personalities and perhaps others.

To be clear: The FTC is not investigating Gawker Media or threatening to fine them or anyone else in particular. These will be general guidelines aimed at everyone doing business on the internet. However, what these revised guidelines will do is clarify what must be disclosed to consumers, including the important affiliate link question (among others). If these revised guidelines endorse full disclosure to the consumer - and I don't see why they wouldn't - this will be a victory for not just people concerned about video game journalism, but for anyone concerned about the direction of modern online journalism period.

GamerGate has already been instrumental in bringing about better standards in a number of major video game websites. It now looks like we will play a key role in helping to boost the standards of internet reviews and news sites as a whole.

To the internet: you are welcome. I know you won't credit GamerGate for this, but it's the truth.

Ikke verst! En historisk seier for ... wait for it ... etikk i spilljournalistikk!


edit:
Denne var litt søt da.

 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
De koblingene til Gamergate var det forøvrig journalistene som la inn, ikke Alanah.




Ellers, siden jeg kjeder meg, her er mer Twitter-drama:

Anti-GG har klart å få en kvinnelig "environmental artist" til å slutte i jobben sin i et AAA-studio ved å sende henne trusler og doxx for å være pro-GG. Ikke verifisert, og en mannlig kollega som kjeftet om det på Twitter ble suspendert (fra Twitter) for å skrive at han ønska å brekke "fittebena" til Arthur Chu og Ben Kuchera på grunn av det. Her en en archive av hans siste tweets.

Anti-GG foreslår å boikotte spillet til en annen kvinnelig pro-GG spillutvikler. Gamergate retalierer med å få spillet Greenlightet på Steam.

Anti-GG bøller en annen anti-GG av twitter for å ikke være ekstrem nok.



Gamergate drepte bikkja til Brianna Wu. Hvordan? Ved å sende henne twitter-notifications så mobilen piper og hun ikke kommer seg av twitter ellerno.


Her er en ide til alle:

 

Terje

mostly harmless
Har "aldri" vært på twitter. Jeg har riktignok en konto som jeg oppretta kun for å linke den til dropbox for mer gigabyte lagring.
 

Lodin

Der Waaaah
Twatter eier. Alle fiserne som gnåler om hvor slemme GGere er eller slenger dritt om GGere eier absolutt ikke.