Wow. Tobias, Martin og jeg spilte dette for noen dager siden. Det er helt fenomenalt skrot. Spillområdet er stort, av typen "det tar ti jævla minutter å kjøre fra oppdrag til oppdrag"-stort. Byene er fulle av folk, biler og annet skrot, faktisk så fulle at det hakker. Det er konstant kveld/natt, og på tross av at det ser anstendig ut, er det så generisk at det er til å grine av. Alle kvartalene ser like ut, og instansene der oppdragene foregår er stort sett bokser med folk i som du må skyte. That's it. New York er vel faktisk enda mindre egnet enn LA til å fungere som spillområde.
Good cop/Bad cop-greia er underutviklet og irrelvant, oppdragene er dølle, historien er helt latterlig rævva og premisset er like tiltrekkende som å pule et kjøttsår.
Alt i alt, folkens, styr unna. Langt unna. Det er mer DRIV3R enn GTA. Hva mer trenger dere å vite? Lyspunktet med spillet er at du kan kaste deg over hvem som helst på gata, og banke hodene deres i asfalten uten at det får noen videre konsekvenser for deg. Det er også en helt ekstraordinær fysikkmotor som av og til sørger for at for eksempel busser tar noen fantastisk stygge break-moves, som for eksempel å sentrifugere i veien hvis du kjører på dem. Dette spillet duger som en slags skrekk og advarsel til alle som vil lage spill: Dette er det bransjen vil at du skal lage. Styr unna. Aldri bli spilldesigner. Du må lage ting som dette, og late som du liker det. Hurra!