Uncharted 3 - Raiders of the Drake's Deception of Doom... Last Crusade.

Lodin

Der Waaaah
Virkelig? Duden fra Uncharted mot Mister Chief og Mario? Eneste kjennetegnet hans er at han... ikke har hatten til Indiana Jones og ikke greier å døtte skjorta si helt ned i buksa...

Han heter Logan ettellerannet gjør han ikke?
 
Likevel en kjempe. Selv om sammenligningen mellom Halo, Uncharted og Mario er ganske så vag, så underholder Uncharted meg langt mer enn de andre spillene. Men så har det seg sånn at jeg ikke har Mario-fetish heller, som så mange på dette forumet har, og Halo har jeg aldri likt av den enkle grunn at den tilhører en sjanger jeg svært sjelden bryr meg om.
 

Lodin

Der Waaaah
Vel jeg er helt enig i at Halo i uansett versjon er bæsj, men om du heller spiller Uncharted enn Super Mario Galaxy eller Mario Land 3D...

Siden Vita dropper med remake av Uncharted 1. :p
 
men om du heller spiller Uncharted enn Super Mario Galaxy eller Mario Land 3D...
Så har jeg kanskje litt andre preferanser enn deg? Skjønner at jeg kanskje virker litt rar som ikke vil følge saueflokken hele veien til fårikålen, men sånn er det nå. Når det er sagt så har jeg spillt Super Mario Galaxy, og det tok meg bortimot to år. Mario kjeder meg, rett og slett.

Nysgjerrig på Super Mario 3D Land riktignok, men det blir ikke noe 3DS på meg med det første. Vita blir nok kjøpt inn før 3DS, og ikke bare på grunn av Golden Abyss. Nok av spill jeg har lyst på der, blant annet det nye Motorstorm. Ekte analog på PS1 spill er heller ikke å forakte (av en eller annen grunn støtter ikke PSP analog kontroll på PS1 spill, du kan bare bruke nub'en som d-pad).
 

demake

Seksuelt godteri
Hva er det vi prøver i si i denne tråden? At Uncharted 3 er objektivt sett det femte bpste Mario-spillet?
 

Lodin

Der Waaaah
Ekte analog på PS1 spill er heller ikke å forakte (av en eller annen grunn støtter ikke PSP analog kontroll på PS1 spill, du kan bare bruke nub'en som d-pad).
Og det gjør jaggu ikke denne heller, Pelle. Men du er vel vant til å vite åssen det føles å leve by now?
 
Og det gjør jaggu ikke denne heller, Pelle. Men du er vel vant til å vite åssen det føles å leve by now?
Ikke? Kjipt. Skulle visstnok støtte spill med som bruker begge analoge (Ape Escape feks?), så at den ikke støtter ekte analog høres tvilsomt ut. Den kan ikke akkurat emulere to d-pad'er med de analoge spakene.
 

CockMcBalls

El Sabor Professional
Kan du ikke heller bare huske på at Lodin er over 30, bor hjemme hos muttern og leverer aviser om natta for a living neste gang du lar deg provosere?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Uncharted 3 da dere, hæ! Litt av et spill, hæ!
 
Tja, hvis du liker sånn dærre cinematisk og upretensiøst påpkorn ræl så.
 
Kommer ikkje over den casual-slaktinga med tvilsomme motiver som sjarmøren vår slenger seg inn i allerede i første spelet, så reint tematisk får eg dårlig samvittighet av å spele slikt uetisk møl. Sjølv om det både ser, høres og styres vanvittig bra.

Jævlig merkelig egentlig, for eg slakter for fote i andre meir ærlige slaktespel og synes det er artig (Gears etc), det er vel helst berre at når dei bruker så masse ressurser på å få figurene sine til å fremstå menneskelige, så fjerner dei all menneskelig motivasjon fra dei du slåss mot. Som for øvrig kun er ein slags klonet hær av stereotyper. Det hadde vore heilt greit det, om spelet SA at dei var klonet frem for å DREPE DEG og ikkje har egen familie eller det er kun krig eller whatnot.

Sliter litt med å formulere meg her.
 
I det første spillet sloss du som regel mot pirater, som jobber som leiesoldater for... eh... han Gabriel og han andre dusten. Kommer ikke på navnet i farta. I spill nummer 2 sloss du mot leiesoldater for den styrtrike krigsforbryteren Lazarovic, med unntak av museumsbrettet hvor det egentlig fremstår som at du ikke dreper en eneste person (bedøvelsespistol, snik'em'up). Uncharted 3 kaster vel heller ikke akkurat lovlydige borgere mot deg.

De du dreper i Uncharted er som regel ganske så umoralske og korrupte av seg, på samme måte som i Indiana Jones. Til å være lærer er han ganske så mordersk av seg han også, og det er ikke bare nazister det går utover.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
StarEye skrev:
I det første spillet sloss du som regel mot pirater, som jobber som leiesoldater for... eh... han Gabriel og han andre dusten. Kommer ikke på navnet i farta. I spill nummer 2 sloss du mot leiesoldater for den styrtrike krigsforbryteren Lazarovic, med unntak av museumsbrettet hvor det egentlig fremstår som at du ikke dreper en eneste person (bedøvelsespistol, snik'em'up). Uncharted 3 kaster vel heller ikke akkurat lovlydige borgere mot deg.

De du dreper i Uncharted er som regel ganske så umoralske og korrupte av seg, på samme måte som i Indiana Jones. Til å være lærer er han ganske så mordersk av seg han også, og det er ikke bare nazister det går utover.
Greia er vel at spillet viser en sympatisk fyr som skal på eventyr, så får han våpen og dreper 600stk iløpet av de første tre timene. For meg er det personlighetskræsj til de grader. Går an å lage eventyr uten å måtte ty til voldsorgier konstant.

Skal også sies at jeg synes Uncharted 2 var et greit spill (lite popcorn-gefühlen, ikke noe til overs for resta) og trivdes med dårlige one-liners og den ekstremt åpenbare Indy-runkinga
 
Drake har en fortid, som kanskje ikke er så veldig godt hinta til i spillene før i U3. Han er vel egentlig en "aquirer of things" på en måte, en profesjonell tyv, og det er vel sånn han har råd til å utføre disse eventyrene han begir seg ut på. Han er absolutt ikke uskylden sjøl.

Dette burde vært mye bedre utdypet enn det har vært, og jeg har lest mange som klager på den manglene linken mellom hvordan han er og hva han gjør.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Enig med sagosen og shinra - Uncharted-serien kunne hatt godt av litt mer eventyring og litt mindre dreping. Dette er ikke et krigsspill og Drake blander seg inn i disse sakene på egenhånd, så synes heller han kunne latt være å drepe hundretusenmillioner.