Uncharted 3 - Raiders of the Drake's Deception of Doom... Last Crusade.

Novastrum

Feminist-elitist
Ville bare nevne at Uncharted 2 har den beste lyden i noe spill noensinne. Objektivt sett.

(Såfremt man har anlegg som klarer å få det til å snurre.)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Du har ikke anlegg sier du?

Hei, hvem her gleder seg til å spille i 3D?!

edit: in be4 det er bare en forbigående farsott i likhet med flatskjermer og DTS.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
vet det er trollings, men hvis lyden KUN er bra på heftig anlegg er det ikke spesielt godt lyddesign. det blir litt som en ferrarimotor i karosseriet til en lada på en kronglete og jævlig fjellsti.
 
Selv Catherine på anlegget mitt fikk hele rommet til å føles som om det skulle rase sammen på grunn av de gode lydeffektene, mens Uncharted aldri klarer helt å tilfredsstille meg lydmessig. Men jo, det er nok lydanlegget sin feil.
 
Fortsatte på min Crushing gjennomgang i Uncharted 2 i går, for å varme opp litt, og kom til train bossen, som jeg synes er en forferdelig dårlig design. Fyren har ikke mer beskyttelse enn en gjennomsnittssoldat, likevel må du pumpe han full av bly eller kaste granater på han til han... mister hjelmen. Først da kan du starte en nevekamp QTE som du må klare for å overvinne fyren. Utallige forsøk senere klarte jeg det, men synes det er rimelig teit å tvinge deg til en nevekamp når du fortsatt har våpen tilgjengelig (til og med evig respawns av ammo). Synes dette faktisk er hakket værre enn sisteboss, for der har du i det minste en halv-god grunn til å gjøre som du gjør, selv om også den kunne vært gjennomført på en langt bedre måte (tidenes underdrivelse).

Bosser generellt er, Uncharted og Naughty Dog's absolutt største svakhet, i mine øyne. Men fant masse variasjon og fremgangsmåter for en del av brettene. Det er lagt opp til en spesiell rekkefølge og metode for det meste, som ofte er ganske åpenbar, men du har likevel muligheten for å gå fram på en annen måte.

Nå er jeg på vei til å treffe min første Yeti, som kan være minst like irriterende som forumets variant. :p

Jo, en annen ting... har masse headshots hvor de dauer på første skudd. Nope, trenger ikke flere skudd mot hode, med mindre de har hjelm - da trengs det minst to. Ett for å skyte den av, og et for å drepe.

Og forresten... lyden er FANTASTISK, på mitt annlegg. Skjønner godt hva folk mener når de ikke synes skytinga har nok "oomph", men for min del er det nok i massevis. Den er kanskje litt metallisk, men den er lysår unna så dårlig som folk skal ha det til. Men det er uansett morsomt å høre kulene suse forbi og treffe veggen bak deg. Man kan også virkelig høre hvor fiendene dine befinner seg når de roper til hverandre. Cutscenes blir også spektakulære med skikkelig surround.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Fullførte Uncharted 3 på Normal i går, 8 timer 30 minutter og 41 skatter.

Det føles liksom litt galt å snakke om spillet, fordi mye av vitsen med Uncharted er å finne ut hva i all verden er det neste Naughty Dog har funnet på. Men det meste har blitt spoilet i trailere og previews så det burde gå greit. Selv hadde jeg skippa de siste trailerne, og var f.eks ikke klar over at det var en del til hest. Men det er så mange høydepunkter at jeg hadde problemer å velge da jeg skulle vise spillet til en kompis. Endte opp med å kjøre Rough Seas-kapittelet i regnstormen med flytebryggene, båtforfølgelsen, cruiseskipet hvor det spruter vann på dekk og coveret ditt sklir fram og tilbake på dekk når båten vugger. Og når båten kantrer, herre.

Og jeez, dette spillet har bedre 3D-følelse enn de fleste kinofilmer! Det er så mange sekvenser hvor jeg bare måtte gape over hva de har fått til, andre spill i 3D er ikke i nærheten av den visuelle dybden de har oppnådd. Når Drake forfølger karavanen og du rir gjennom fjellpasset ser det bra ut, men når det så åpner seg og du ser karavanen langt der nede under klippen er det direkte imponerende.
 
Ønsker med en 3D-tv, om bare ikke for Shadow of the Colossus :(
 
Spillet ble en sinnsyk heisatur, og jeg elsket den rolige starten. Calm before the storm, så og si. Som opplevelse er spillet en klar 10'er, men det hadde noen problemer som både er typisk for Uncharted serien og noe som er blitt litt verre. Det var litt verre å sikte og skyte denne gangen, men det problemet er tatt opp flere ganger på andre fora, og selv synes jeg Drake virket litt tyngre og treigere enn tidligere - kanskje på grunn av økt mengde animasjoner. Grafisk er spillet antakelig noe av det best jeg har sett, inkludert PC. Utnyttelsen av maskinkraften i en (i dag) stakkarslig PS3 er bare imponerende av Naughty Dog.

Blir spennende å se hva de kommer med neste gang, om det blir U4 (som nesten allerede er bekreftet, ettersom de har sagt at de ikke har blitt lei serien, på samme måte som de ble lei Crash og Jak series), og om det blir på PS3 eller PS4.

Hvis Uncharted 4 blir en launch tittel for PS4 vil det være første gang jeg kjøper maskinen den dagen den blir lagt ut for salg.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Runna alle fem bretta i coop-modusen i går med en kompis, veldig gøy. Eneste som var synd var at det ikke var noen setpieces. Noen av bosskampene er skikkelig harde, det er bl.a en som foregår på et Uncharted 1-brett hvor det kommer tre pansrede karer; en med granatkaster, en med uendelig ammo-symbol (stopper aldri for å lade om), og en som kaster granater som så eksploderer inn i tre nye granater, som eksploderer inn i tre nye granater. Herregud. Det ble veldig mye "fook fook grabby guy got me, help!" og å gjøre hverandre oppmerksomme på spesialfiender som pansrede shotgun-folk og snipers.

Forøvrig kan jeg anbefale Sony sitt 7.1 Wireless-headset, det er meget bra greier.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Jasså, Wireless surround headset er noe jeg har lenge vært litt keen på. Det er altså et behagelig headset man kan sitte mange timer med uten bekymringer?

Har fremdeles veldig lyst til å spille denne spillen, så mulig det blir oppkjøp i romjula, med mindre det ligger under treet da. Det hadde eid.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Det er detta:



Sony Playstation 3 Wireless Stereo Headset, koster 899 de fleste steder (Spaceworld og Game iallfall). Når du plugger USB-dingsen i konsollen popper det opp en notification om at headsetet er i, og du kan endre innstillinger fra Settings -> Accessory settings. Det har to fysiske slidere, en for volum, og en for å justere tale/spillvolum-balansen. Kan brukes på datamaskiner også, men det har jeg ikke testa. Jeg var veldig fornøyd med det i går iallfall. Det ble littegrann ubehagelig etter to timer, men grunnen til det var at det klemte 3D-brillene jeg hadde på meg inn i hodet. :p

Eneste minuset er at du ser ut som en donk når du har det på deg. Og at ekstra USB ladekabel ikke følger med.
 

demake

Seksuelt godteri
Kjøpte denne spillen i går. Gøy at fiendene tåler et magasin med bly rett i trynet...før hjelmen faller av. StarEye kan suge så jævlig med kuk. Skytinga i dette spillet (og resten av spillserien forøvrig) er så jævla mongo at jeg får kreft i hendene av å spille det.

Det franske slottet i skogen...blir plutselig tusen ganger større når de faller sammen??? Plutselig har det fler etasjer, og ser ut til å være dobbelt så høyt som når man først ankom.

Ellers så er spillet fantastisk ødelagt om man går i motsatt retning av der hvor spillet vil at du skal gå. Digger det.

Pen grafikk da. Ser jævla lekkert ut.
 
Go-with-the-flow, har vel egentlig alltid vært catch-phrase regelen du bes følge i Uncharted serien. Uncharted 3 hadde også dårligere skyting, ettersom de forandret det som fungerte tilnærmet perfekt (og ja, jeg vet det er meningene er delte her, men det finnes minst like mange som elsker skytinga i Uncharted 2 som det finnes de som hatet det). U3 var upresis og "kantete" i siktet, men det ble noe bedre, men ikke perfekt, etter en patch som ga det tilgang til alternativ siktekontroller eller hva de kaller det.

Suge kuk kan du gjøre selv forøvrig, jeg driver ikke med sånt. Ikke at det er noe galt i det, jeg er ikke homofob.