Fortsatte på min Crushing gjennomgang i Uncharted 2 i går, for å varme opp litt, og kom til train bossen, som jeg synes er en forferdelig dårlig design. Fyren har ikke mer beskyttelse enn en gjennomsnittssoldat, likevel må du pumpe han full av bly eller kaste granater på han til han... mister hjelmen. Først da kan du starte en nevekamp QTE som du må klare for å overvinne fyren. Utallige forsøk senere klarte jeg det, men synes det er rimelig teit å tvinge deg til en nevekamp når du fortsatt har våpen tilgjengelig (til og med evig respawns av ammo). Synes dette faktisk er hakket værre enn sisteboss, for der har du i det minste en halv-god grunn til å gjøre som du gjør, selv om også den kunne vært gjennomført på en langt bedre måte (tidenes underdrivelse).
Bosser generellt er, Uncharted og Naughty Dog's absolutt største svakhet, i mine øyne. Men fant masse variasjon og fremgangsmåter for en del av brettene. Det er lagt opp til en spesiell rekkefølge og metode for det meste, som ofte er ganske åpenbar, men du har likevel muligheten for å gå fram på en annen måte.
Nå er jeg på vei til å treffe min første Yeti, som kan være minst like irriterende som forumets variant.
Jo, en annen ting... har masse headshots hvor de dauer på første skudd. Nope, trenger ikke flere skudd mot hode, med mindre de har hjelm - da trengs det minst to. Ett for å skyte den av, og et for å drepe.
Og forresten... lyden er FANTASTISK, på mitt annlegg. Skjønner godt hva folk mener når de ikke synes skytinga har nok "oomph", men for min del er det nok i massevis. Den er kanskje litt metallisk, men den er lysår unna så dårlig som folk skal ha det til. Men det er uansett morsomt å høre kulene suse forbi og treffe veggen bak deg. Man kan også virkelig høre hvor fiendene dine befinner seg når de roper til hverandre. Cutscenes blir også spektakulære med skikkelig surround.