[Multi] Velsigne mine sekkepiper, det er Ducktales Remastered!

#21
Sikker på at du egentlig ikke bare vil spille det gamle spillet? Hva hadde vært poenget med litt oppusset NES-grafikk til en remastered utgave av et spill som er over tjue år gammelt? Hele greia er jo at de skal fornye det med dagens teknologi, virker det som, og det kult spør du meg. Men for alt jeg vet troller du bare.
Kunne heller tenkt meg at de kjørt noe i stilen slik de gjorde med Contra 4 og Aliens: Infestation. Trolling?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#23
Kunne heller tenkt meg at de kjørt noe i stilen slik de gjorde med Contra 4 og Aliens: Infestation. Trolling?
Dagens tips er at ein må tilpasse grafikken etter kva for plattform ein lager spel til. Den gamle pixelart-stilen vart til av di ein ikkje kunne få til noko betre på den teknologien; i dag har me konsoller og datamaskiner som taklar sprites i ei så høg oppløysing at ein ikkje ein gong kan sjå kvar einskilde pixel. Anten ville det sett maksimalt skrot ut med oppskalerte sprites, eller så hadde det sett mykje ut som det gjer i traileren av di oppløysinga ein Xbox 360 køyrer er mange gonger høgare enn på NES. Eit døme på ein nyutgåve av eit NES-spel eg syntest var vellukka er Bionic Commando Rearmed, som hadde same designen på figurer og bakgrunner som i det gamle spelet. Skilnaden var at dei klaska til med full 3D-grafikk, skikkeleg animasjon, drøssevis med effekter og mange stilige detaljar i bakgrunnene. Eg sakna den gamle NES-grafikken i temmeleg nøyaktig null sekund. Synest forøvrig at den nye Duck Tales-utgåva ser framifrå ut.
 

Lodin

Der Waaaah
#24
Sikkert dumma det ned for casuals så du bare trenger å holde inn én knapp for å bruke hoppestokken også. Og duck perks.
Nope, man holder fortsatt ned og B for å bounce. De holdt litt diskusjon om å gjøre det lettere for babby, men droppa det ganske kjapt. Vil dog ha Duck Perks.

 

Shinra85

Spillegals effort emo
#25
Håper på tutorials der alt sakkes ned og man får en QTE for å klare det
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#28
Jaiks. Eg har aldri sett DuckTales på engelsk før, så eg var rett og slett ikkje klar over at Skrue faktisk snakka skotsk. Kudos til Disney.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
Kudos til Barks tror jeg vi sier, og så spesielt til Don Rosa som faktisk skriver "skotsk" i snakkeboblene til Skrue. Figuren har alltid vært skotsk, så noe annet ville bare vært rart.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#30
Jeg har vokst opp i den troen at Skrue har akkurat samme stemme og aksent som Donald D;
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#32
Kudos til Barks tror jeg vi sier, og så spesielt til Don Rosa som faktisk skriver "skotsk" i snakkeboblene til Skrue. Figuren har alltid vært skotsk, så noe annet ville bare vært rart.
...Difor kudos til dei som gjorde han skotsk i DuckTales òg.
 

Tomas

Frå Oslo ellår någe.
#34
åfifan jeg hadde helt glemt hvor elendig det der var. De jævla gummistrømlablene :argh:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#35
Digga det spillet på MS-DOS! Det ble dessverre uspillbart da jeg oppgraderte maskinen fordi farta på spillet var låst til prosessorhastigheta ellerno.
 
#36
Nå, nå. Selv om jeg humra og nikka litt til den kommentaren så må man ikke glemme at "vår" versjon av Duck Tales sugde ubarbert balle. At et faktisk artig Duck Tales er på vei er en god ting.

Uenig. DuckTales - The Quest For Gold var glimrende på sin helt egen måte. Dårlig kontroller til tross for mange av de, så hadde alle mini-games'a en egen liten sjarm, og spesielt moro var det å fly.

"Launchpad McQuack - flying ace, at your service!"
 

Terje

mostly harmless
#37
Jeg likte det faktisk den gang da, og spilte det en hel del. Men det har nok mest med å gjøre at da jeg kjøpte Amigaen så var det Duck Tales/Dragon's Lair 2-bundlen jeg kjøpte. Hvert eneste spill jeg kjørte den neste tiden anså jeg som dritheftig bare på grunn av grafikken og lyden alene som var så til de grader mye bedre enn hva jeg var vant til fra C64. (Har en litt annen formening om lyd Amiga vs C64 i dag, men det er en annen diskusjon). Så ja, digga faktisk Duck Tales på Amiga den gangen selv om det bare bestod av enkle minispill. Som fløyt treigt som sirup. Med elendige kontroller.

Jeg spilte NES-spillet en del også, lillesøstra mi fikk lånt seg en NES en gang med det som et av spilla. Og jeg spilte det ganske mye. Men ville jo aldri innnrømt for noen at det greiene der var bedre enn hva jeg hadde på mesterrase-Amigaen. Kunne fortalt alle som spurte om hvor elendig det var med den dårlige NES-grafikken og fiselydene de kalte musikk. Good times.
 
#39
NES DuckTales or Amiga DuckTales er strengt tatt to vidt forskjellige spill og kan egentlig ikke sammenlignes. Men må nok innrømme at jeg ønsket flere av Disney spillene som var noe annet enn siste-Disney-film-på-kino lisenser (for all det Aladdin og Lion King var begge gode spill).