[Multi] Velsigne mine sekkepiper, det er Ducktales Remastered!

Lodin

Der Waaaah
#62
I dag er den store dagen, ihvertfall for PS3, WiiU og PC. 360 Må vente til neste uke fordi noe gikk kuk med sertifiseringa. Anmeldelsene har vært så som så pga. irriterende kuttescener og høyere vansklighetsgrad enn orginalen (lol). Så ja, må bli å eie. Sjøpte på Steam forresten.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#63
Jeg så kvikktitten til kjempebomba og.. nei. Bare nei. Spiller heller originalen.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#64
Jeg gjorde det samme. Det så dritt ut, og det er litt synd... så litt fram til en streit plættfårmer å dille med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Høh. Litt overraska over at folk påpeker at Duck Tales ikke er alt det og en pose potetgull, det har da vært klart siden det kom ut. Greia for min del er settingen, presentasjonen og at jeg elsker gamle plattformspill. Nyutgaven er jo mekka for de få av oss som digga serien og spillet som små. Har forhåndskjøpt gitt.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#70
Finnes det også en expert mode som skrur av all tjatringa og tutorial-ene? Jeg skjønner jo at når man har fått tak i den originale besetninga så vil man gi dem ting å si, men gretne gamle gamere som meg utstår ikke de greiene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#71
Finnes det en modus som kan gi meg følelsen av at jeg har betalt en hundrings for å spille nøyaktig det samme spillet som kom ut i 1989?
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#72
Bare la meg slippe å bli avbrutt av en NPC før jeg skal gjennom seksjonen med torner fordi han vil fortelle meg at nå kommer det en seksjon med torner og jeg burde prøve å ikke tråkke på dem.
 

Lodin

Der Waaaah
#73
Du trykker start og første valget på menyen er skip cutscene. Gjør det hver gang. Og sett stokkhoppinga di til soft samtidig.
Av det jeg har sett av kuttescenene ser jeg at folk syns de er treige, men jeg syns de er sjarmerende. Hovedproblemet er vel at Alan Young som spiller Skrue høres mer sliten ut enn før. Han høres ut som han er 70 og no sånn som Skrue selv. Faktum er derimot at fyren er 93 og Disney lot ham gjøre jobben fordi han virkelig hadde lyst.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#74
Skulle ønske Harald Mæle kunne dubbet en norsk versjon, sammen med Mari Maurstad. fifan.
 

Lodin

Der Waaaah
#75
Jeg døde på første forsøk på månen og det er fordi folka hos Wayforward er non dicks.



Kontrollen sitter som støpt og det er akkurat som å spille orginalen, omtrent som remaken av Bionic-Commando. Men de er som sagt dicks. De har slengt ut fiender på steder du aldri ville ønska dem i orginalen. FIFAN!
 
#76
Men hvor blir det av Wii U-versjonen? Vil spille på game pad-skjermen, ikke foran mus og tastatur. Hiver meg rundt med en runde Wayforwards A Boy and His Blob mens jeg venter.

*edit: Fifan det ser pent ut. Enig med fetthest, btw. Sjelden jeg kritiserer anmeldelser (subjektive meninger av kreti og pleti med forskjellig bakgrunn og forventninger som ikke engang rekker å nyte spillene i tempo de burde spilles i), men å si at spillet er dårlig fordi originalen var dårlig, men atte utviklern har likevel lyktes, er liksom litt sånn halvveis på trynet.
 

Lodin

Der Waaaah
#77
Nå døde jeg i amazonas og det var rett og slett fordi de har gjort ting mye mer komplisert. Denne gangen må du saumfare hele brettet for å finne myntene og selvom de er merka på kartet er det utfordrene.
Det virker ikke som om spillet er laga for sånne som meg i det hele tatt. Det er laga for sånne som jeg var i 1990 når orginalen kom ut i Europa. Meg da hadde ikke hatt no problemer med dette spillet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#78
Vel. Spilte det en stund istad (før jeg måtte ta meg av ungen), ooog det var jaggu DuckTales bare med ikke spesielt engasjerende filmklipp innimellom. Ja, og de har som Lodin nevnte rigga litt om på brettene, slik at det er bedre flyt og man må gjøre litt jåss før man kan peise rett til bossen. Klinka gjennom Himalaya og Månen, og det er superkos med ny grafikk (fun fact: Jeg har alltid trodd at kaninene i Himalaya-banen var geitekillinger :confused:), men... altså. DuckTales har en eneste saving grace, og det er kontrollsystemet. Hoppestokken til Skrue er en glede å leke seg med, og superpresise byks rundt om kring er sjela til DuckTales. Dessverre får man nesten si, for brettdesignen er bare OK. WayForward har som sagt flytta litt rundt på greier sånn at det er litt mer variert, og utvidet noen av bosskampene samt slengt inn et par setpieces, men det holder ikke. 6/10 høres helt riktig ut for meg, men når det er sagt var dette nøyaktig hva jeg håpte det ville være: Det samme spillet, med fetere grafikk og lyd, og altså Angus Young er en fryd å høre på selv den femtiende gangen han sier "I didnae get rich by being foolish" eller "More money for me money bin" på et brett. Så, dette er et fett spill for min del, bare fordi jeg likte DuckTales og spilte originalen til døde da jeg var liten. Hvis en utgave med ny presentasjon ikke høres ut som noe du gidder å bruke tid på, så er det nok lurest å spare penga.

PS jeg digger den remiksa musikken. Pluss for dubstep-takter på Transylvania-banen.
 

Lodin

Der Waaaah
#79
Dette er så bra! Har endelig runna Amazonas og månen og nå har jeg lest i Ducktales wikipediaen fordi jeg trodde alltid Gizmoduck var en robot siden man måtte finne fjernkontrollen hans i NES-versjonen. Han er ikke det, Gizmoduck er en Robodrakt Petter Smart har finni opp og når noen sier Blatherskite får de den på seg. Den som vanligvis får den på seg er bokføreren til Skrue, Fenton Crackshell. Det er omtrent her jeg begynner å lure på hva de dreiv med når de laga denne serien for siden når trenger Skrue en bokfører?!? :argh:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#80
Jeg for min del er irritert over at de bytta ut frøken Vable med han løken der.