Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Tror faktisk det er Fetthesten du må spørre. Buggz har nok lagt seg.
 
Fetthesten vet ikke om noen server, og har bedt meg kjøpe han en ny PC for å kunne kjøre en server. Buggz, er du våken nå? Jeg nekter å tro at ingen på hele SG ikke vet om noen server hvor vi kan spille sammen!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det går an å mekke en selv, vet du. Tar cirka fem minutter hvis du regner med tida det tar å laste ned filene og lese seg opp på hvordan man gjør det.
 
Forever alone på egen ustabil server fra Gran Canaria høres ikke så greit ut, da speller jeg singleplayer! Hadde håpet den forrige vi spilte på fremdeles eksisterte, menmen.
 
Kanskje du burde prøve å ringe Buggz, ser ikke ut som han har fått med seg denne tråden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg er på ferie! Jeg er i bakken på Trysil akkurat nå!

Jeg har ordna DMZ av isp-en min, så nå skal jeg kunne sette opp server på pc-en min. 16GB minne burde holde.
 
Hei. Jeg har satt opp en Minecraft-server(Bukkit) med ulike mods som er oppe 24/7 med dedikert-IP adresse. Grensen er satt til 50 spillere foreløpig, for å se hvordan det går. Det er eksisterende bygg og lignende på serveren. Vi kjører survival og det er langt fra fullt sånn som det står nå. Så det er bare å bli med på moroa!
Finnes npc-er som selger items osv!
Adressen er: aiglos.dlinkddns.com
Er også map tilgjengelig:Map!
For mer informasjon kan du gå hit!
Bare å stille spørsmål her om det er noe du lurer på!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei Aiglos, vet det er flere som spiller Minecraft her så dette er det nok noen som vil like, topp tiltak! Flyttet posten din inn hit så all good in the hood.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fett, da slipper jeg å lure på om det er routeren min eller EB Nett som ikke vil leke.
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Sånn 4 d rekord kjenner jeg Aiglos fra før, han er litt rar men en veldig bra fyr så anbefaler alle som er nysgjerrige å ta en titt!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Sånn når det gjelder hosting av Minecraft, så har et nytt firma dukket opp som kaller seg for Minefold, der forretningsideen er at de skal gjør hosting og så videre mest mulig smertefritt, i bytte mot at alle som spiller betaler et månedlig abonnement. (Finnes også gratisversjon med 10 timer spilling i måneden.) Virker som en ganske spennende greie, der alt sånt som å lage oversiktskart, klone servere og all annen admin-arbeid er automagisk håndtert.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hvis det fortsatt er interesse for det, til tross for alle de bra spillene som kommer for tida altså, så kan jeg slenge i gang den servern jeg lovte for herrens lenge siden. Funker det for OpenTTD funker det for Minecraft, og dere har jo sett at strømregninga mi ikke er stor nok.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Artig. Jeg satt og geimet minkekreft i natt og tenkte "hadde det ikke vært dobbelnice om SG hadde en server som black in the better days?".

Gogo Buggz, plz ikke ban!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg bare nevner det på forhånd at den stasjonære pc-en min har et eller annet jeg ikke har funnet ut av enda som gjør at den kan kræsje til.. sort. Ikke blått, sort uten tekst. Det kan skje to fortløpende dager, eller det kan gå problemfritt i flere måneder.

Men men. Setter det opp i kveld.