Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Kan jeg bare si at det er den styggeste teksturpakka jeg har sett i mitt liv?
Det er den styggeste teksturpakka jeg har sett i mitt liv.

edit: en stygg fael der.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Jeg trodde det var pinnsvin.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hva har dere gjort? Servern har plutselig eksplodert i minnebruk! Vi snakker nesten tidobling..

EDIT: Etter en restart ble det redusert til litt over 700MB (mot tidligere 160MB jevnt). Jeg håper ingenting gikk tapt siden jeg måtte terminere servern på den harde måten, men det er en god stund siden siste innlogging så ting skal ha rukket å bli lagret.

EDIT: Servern kommer til å være nede en liten stund i kveld for jeg skal oppgradere no firmware, kjøre noen tester og annet shizz. Problemene jeg har hatt har vært hardwarerelatert og jeg er ikke helt i mål enda. Sier ifra her i tråden.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Tror minecraft sliter med flushing, eller hva faen, av minne. Så det bare bygger seg opp over tid.
Hvor mye ram har du?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tok bort to brikker, så jeg har 8GB minne og har avsatt 2GB av de til Minecraft. Servern har nå steget til 1150MB så jeg tror det er en lekkasje ute og går. Jeg lurer på om vi kan oppleve noe av det samme som sist der den grisebingen får minnebruken til å klikke helt. Da hjelper det ikke å kaste mer minne på det, som jeg gjorde med forrige før jeg bare måtte lage nytt map. Selve serversoftwaren slutter bare å reagere.

EDIT: Dette lover faen ikke bra, jeg får ikke kjørt inn noen kommandoer selv rett etter jeg har starta servern. Samme problemet som med forrige map.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det som skjer er at bukkit og vanilla ikke klarer å fjerne minnet etter at en bruker har logget av, så hver gang en person logger på så stiger minnet opp med en viss mengde RAM, så stikker han og den går ikke ned. Når folk har problemer med cachen og må logge av og på igjen hele tiden blir det fort problemer. Ser at folk anbefaler 4+GB medRAM og noen anbefaler til og med restart av server så ofte som hver time. Så en kombinasjon av disse tror jeg kan være en delvis midlertidig løsning.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nå bruker den bare 700MB (rett etter restart), men jeg får ikke skrevet noen kommandoer. Teksten dukker opp i feltet men ikke i loggen etter jeg har trykka enter. Programmet reagerer heller ikke om jeg prøver å avslutte det.
 
Waschera?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Nede, mappet takles ikke lenger. Skal prøve en alternativ serversoftware i kveld.

EDIT: Og et opprydningstriks Jonna snublet over for meg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Da er vi kommet litt lenger. Jeg har fått scannet verdenen vår og minecraft_server.exe har korrumpert filene. Fem av 13 chunks inneholdt feil og tre inneholdt opp til 10 ganger så mange entities mer enn lovlig. Jeg prøver å fikse på dette, men får fortsatt noen java-exceptions. Vi får se.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Trippelpost fordi SUCCESS!

Logg inn og se om noe eller hvor mye som eventuelt mangler. Jeg tok en ultrakjapp kikk og fant Fetthestens bolig, luftbrua, den inverse pyramiden, hotellet og fireroms-greia jeg holdt på med.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tar ned servern kl 22 i kveld for å oppgradere og fikse litt hardware her. Stay tuned.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Well fuck. Nå begynner jeg å bli jævlig lei.

EDIT: Av problemene med pc-en.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
På tide å komme seg på å jobbe mer med Adooration Construction. Satse på å komme på ikveld, om server-greia er oppe