Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Fy faen de fjerna Herobrine.

Husker en av elevene mine i fjor (sjette klasse) hadde mange, lange historier om da han møtte Herobrine. Sukk.
 
Ditt engasjement gir meg nesten lyst til å spille Minecraft, men så kommer jeg på at jeg må gi han tjukkasen penger.

Bra jobba uansett!
 
Ja, så var det ny versjon igjen i dag, denne gangen bare bugfixer.
 
Jeg tok noen screenshots av basen min og la ut på imgur. Beskrivelsene er på engelsk fordi jeg pimper det på reddit også: http://imgur.com/a/a3WPi
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Har hatt lyst til å prøve å komme inn i Minecraft igjen, men etter å ha sett hvor høyt nivå alle her har hatt før, og nå det der? Farg meg skeptisk
 

Fant endelig en hest.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du vil få høre fra min advokat.
 
Har hatt lyst til å prøve å komme inn i Minecraft igjen, men etter å ha sett hvor høyt nivå alle her har hatt før, og nå det der? Farg meg skeptisk
Er da bare å joine, det. Jo mer rusten du er, jo morsommere er det jo å prøve igjen. Dessuten, at de andre er proe går jo ikke direkte utover deg. Hell, de kan jo hjelpe deg i gang igjen.

Har søren klype meg ikke tenkt over at dere gutta her inne også kanskje spiller Minecraft. Dæven døtte altså, nå ble jeg litt opprømt her jeg sitter. Er dere mange? Logger inn og tar en titt etter jobb!

Edit:
Jeg tok noen screenshots av basen min og la ut på imgur. Beskrivelsene er på engelsk fordi jeg pimper det på reddit også: http://imgur.com/a/a3WPi
Det der er 1 stykk meget godt utført arbeid.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Snart skal jeg fortsette på det episke treet mitt. Man kan se starten på det bak togstasjonsskyskraperen.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg og maraj. Guilty. I enden der borte er det en trapp ned til en portal som går til et netherfortress.
 
Minecraft versjon 1.7 er bare noen uker unna (ingenting har blitt sagt offisielt enda, men sannsynligvis slippes det i forbindelse med Minecon i begynnelsen av november), og i den forbindelse lurer jeg på hva folket ønsker:

A) Beholde det gamle mapet og rusle av gårde mot kanten for å få de nye biomene som kommer (det kommer en drøss med nye biomer nemlig).

B) Map reset!

Hvis folk foretrekker A) så bør noen ta seg en rusletur rundt hele det eksisterende mapet nå i løpet av de neste ukene (laste alle chunks), for ellers vil metadata for biomene bli overskrevet ved oppdateringen (dette har skjedd ved biome-oppdateringer før). Kort fortalt: det kan plutselig begynne å snø i ørknenen fordi det i følge den nye map-generatoren skulle vært taiga der.

Den nyeste stabile Minecraft-versjonen har en funksjon for å flytte biome-metadata inn i world-saven, i stedet for at spillet beregner biomen ut fra seed, men først må man altså ut på tur.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
For min del kan du godt kjøre B.
Det blir litt sånn at man blir litt lei etter noen måneder, så man trenger en fresh start. Vet ikke når jeg kommer til å joine kartet da.
 
Jaggu kom ikke 1.7-prerelease nå i kveld. Har ikke vært voldsomt mange respondenter på spørsmålet mitt, men alle som har ytret sine preferanser har bifalt en server-reset, så da køler vi på med det. Starter jobben nuh, faktisk.

En backup av det gamle kartet kan lastes ned her: http://mc.spillegal.no/spillegal_oldworld.zip

Sånn forresten, for å bruke 1.7 må man altså opprette en ny profil i Minecraft-launcheren, og sette en hake ved "Allow experimental builds", og så velge "Snapshot 1.7":

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette veit du, Einar: Må jeg sette opp Forge og mods og sånt på nytt med 1.7 fordi alt må mekkes på nytt til den utgaven? Regner med ja, men det går jo an å håpe.
 
All den tid Mojang aldri gjør seg ferdig med modding-API-et sitt så må Forge og mods og sånn installeres på nytt for den minste lille oppdatering, ja. Nå MÅ man ikke ha mods for å nyte Minecraft da. </purist>