Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Javi

elsker dette landet
Ser for meg at det vil legges ut trusselbrev av typen "HEI La os joine slaskcraft server plz ellers ødlegger vi alt!!!! PS er skikkelig flink til å bygge, pls einar åpne slaskcraft a"
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Tror plotnet tykner når det viser seg at det er elever/ tidligere elever av Fetthesten, og det er han som har satt i gang alt. Don Fetthesto av gjøvikmafian
 
De hevder hardnakket at de har lagt tilbake alt ... men de snakker om at de har lagt det i «borgen», vet ikke hva det er for noe. Reset er mulig, hvis det er stemning for det.

Inne i den enorme borgen var det i hvert fall både kull og jern nå, samt en kiste med «dette vet vi ikke hvor vi fant». Fint om folk kan logge inn og se over kistene sine og si fra hvis de savner noe nå. Jeg vet ikke om min eldste backup er nok for å kjøre restore, jeg ser i hvert fall at spillerfilene til de to røverne ligger i backupsettet, men kanskje det er fra før de rakk å stikke av med alt. I siste instans så kan vi gjøre litt /give-magi.
 
New character unlocked: Welcome the angry Nintendo nerd!



Fikk denne boka til jul av en kamerat så da er det vel bare å slenge seg med på bølgen. Jeg skal forsøke å være litt mer imøtekommende enn jeg vanligvis er på nettet (dreper alt og alle), så vi får se hvordan ting utvikler seg.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Jeg planlegger noe e-mine-sport-craftings i morgen. See you there, braheim.
 
kl 09.14:

Jeg logger meg inn på MC_spillegal og tusler rundt med morgenkaffen og nyter utsikten. Jeg ser en fjelltopp som jeg bestemmer meg for å bosette, og gjør en kort ferd ut av det (jeg har jo lekt fjellgeit i Battlefield tidligere). Vel fremme setter jeg meg ned og ser på solnedgangen mens jeg blar litt i boka mi og slurper i meg siste rest av kaffen. Lite aner jeg at natten huser mer enn måneskinn...

Etter å ha skummet meg igjennom første kapittel blir det klart at å slå hull i bakken og trær er det første på gjørelisten. Jeg har startet å samle noen jordklumper når jeg ser at jeg ikke er alene. Jeg synes det er litt tidlig på dagen for besøk, men tenker ikke mer på det før jeg er omringet av zombier! De slår hardt, og jeg ikke fullt så hardt. Jeg prøver desperat å løpe fra de, men jeg legger merke til at en av de har en gullhjelm, og som en ravn mot allimiumsfolie, stormer jeg mot de for å sikre meg det garantert episke lootet som denne skapningen huser. En episk kamp for historiebøkene følger. Trær blir slått overende, griser flyr avgårde, på et tidspunkt begynte den ene zombien å brenne. Jeg må ha klart et fire punch ved et uhell eller noe, jeg vet ikke. Etter hva som virket en evighet står jeg utslitt og mørbanket alene på fjellet. Med en hel masse råtten kjøtt mellom hendene. Jeg er ikke fornøyd på dette tidspunktet.

Solen viser sitt ansikt og jeg bestemmer meg for å lage et hus. Jeg bygger klossene to i høyden som boken råder meg til og det tar ikke lang tid før jeg har noe jeg kan kalle et hjem



Nevenyttig som jeg er bygger jeg en arbeidsbenk og en stor kiste for å hamstre alle fremtidige godsaker i. Jeg er meget fornøyd på dette tidspunktet, men jeg ser at solen er på ned igjen, best å klargjøre seg for natten.



Jeg var IKKE klar for natten. Jeg fikk først besøk av noe jeg ikke kan finne et bedre navn på enn en pilgrim, med hatt og det hele. Han så litt skummel ut så jeg lot han stå på utsiden av huset, som han patruljerte uten pause. Jeg var forberedt på å forskanse meg, men uten mat virket situasjonen håpløs. Jeg hoppet opp på muren og skuet etter hjelp da jeg tittet ned og så et kaktus lignende vesen jeg syntes jeg kjente igjen fra Final Fantasy. Jeg vet ikke helt hva som skjedde når den så meg, men plutselig fløy jeg over huset, som plutselig var halvert i størrelse, og brukte resten av natten på å løpe fra utysker av en annen verden. Når dagen endelig gryr returnerer jeg slukøret til restene av hjemmet mitt. Borte er arbeidsbenken og den ene veggen. Jeg hoster opp nytt mot og bygger på nytt. NÅ skal jeg være forberedt! Når natten nok engang viser sitt stygge ansikt står jeg vendt mot døren med sverdet klart.



Ingenting kan skade meg nå!

Bokstavelig talt 5 sekunder senere:




FFFFFFFFFF :argh:

Leksjon lært: Edderkopper klatrer.

Jeg våkner opp igjen og ser den samme utsikten jeg gjorde når jeg først sto opp. Jeg nyter den ikke. Jeg hytter med neven i mangel på fingre og starter på veien tilbake. Dette er IKKE over!

 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
ikveld. Da tar jeg meg en lille tur.

Forresten morsomt å lese om noens første minecraft-opplevelse.
Det er jo et veldig entenlikerureellersågjøruikkedet-spill, men husker også mitt første møte med creeper. sssssssBANG!
 
Satte opp en felleskiste på 110, -160. Bare å sette opp flere kister rundt der etter hvert som den første blir full.

Edit: Lagde en litt raskere vei til XP-farmen: Gå ned trappa i den stygge hytta som vanlig, men nå kan du bare ta til høyre når du kommer ned til nivå 47 og følge veien.
 
Akk ja, så har det vært griefere på ferde igjen. Heldigvis var skaden skjedd innenfor den tre-dagers backup-perioden jeg har gående på serveren, men for å slippe fremtidige hendelser blir vi nok dessverre nødt til å slå på whitelisting.

Dette er en liste over spillere som har vært innom serveren så lenge jeg har driftet den:

Mjauzzer
agradula
villbukken
Adrianberglund
einarjh
SkateHansen
sindreruler
johninge
GoldenHillH
sucramcool
CyberK
ThaDun
aslak
Tharandir
SG_ganon
S4VRA
tirlo
Fetthesten
magnusmoe2001
Sviddlauk
jolangse
hartvoll
thormario
Jojinge
WifelikeMage
Nicholololas
EricTheSlayer
Koseposen
dr00hlar
ScaryPaladin

Med unntak av villbukken og Adrianberglund (som er grieferne) så BØR alle på lista her være kule (jeg kan gå god for ThaDun og jolangse). Hvis ingen har heftige innsigelser på noen av navnene på denne lista så havner de på whitelisten, og for fremtiden må dessverre nye spillere whitelistes før de kommer inn.

Oppdatering: Følgende fire personer har mulighet til å legge folk til i whitelisten: einarjh, Sviddlauk, Mjauzzer og agradula. Det gjøres sånn i ingame-chaten: whitelist add <spillernavn>

Fjerning fra lista gjøres sånn: whitelist remove <spillernavn>
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Har ikke vært på en stund av åpenbare årsaker, men hvis du poster her i tråden før du logger på eller at du er på eller no så kan det hende noen joiner.
:)
 

Maraj

Ålø- og energiminister
Jeg var på i går, men det har vært lite i de siste ukene pga. praksis som stjeler hele livet mitt. Er ferdig etter kommende uke.

Forvent noe grandiose saker.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Kan jo ihvertfall forklare noen regler for de av dere som ikke har vært på serveren før.

  1. Ikke stjel andres ting.
  2. ikke ødelegg andres byggverk.
  3. Ikke føkk opp.
  4. Vær litt hyggelig a, hæ? Plz a. Serr lizm.
  5. Steng riffen inne i Runke Hytta.
Edit: Regaze_27 skal være whitelistet nå. Si ifra hvis det ikke fungerer. :)
 
Sist redigert:
Err. Regaze_27: jeg fikk litt trøbbel med oppgraderingen, serveren nekter å konvertere spillerfilen til Mjauzzer. Jeg driver og følger opp saken med en dude fra Mojang nå.

EDIT:

Ok, nå er serveren oppgradert til Minecraft 1.7.6. Med det har vi delvis støtte for det nye skin-systemet (man kan se det nye skinet, men man kan ikke slå av og på deler av det), samt vi har tatt et steg på veien mot å støtte bytte av ingame-nicks.
 
Sist redigert: