Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

SHDR

Gullmedlem
#41
Garghhhh. Er sørveren nede nu, ell? Hvis dette fortsetter å være balle kan det hende vi kan hoste den på Strongman-serveren. Jeg antar det bare er snakk om en nokså enkel server app, cirka hvor mye prosessorkraft og båndbredde snakker vi per dag? Har 1TB båndbredde i måneden, så jeg tror ikke det er no trøblings, men er mindre sikker på hvor mye maskinkraft vi kan by på ...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#42
For å si det sånn så kunne jeg hoste den forrige utgaven av serveren på laptopen min uten noe stress.
 
#43
Det dro på sitt værste 30% av en tripple core AMD prossessor, så alt med 2 kjerner og et par gigabytoz med Ram burde dra dette ganske greit. Sånn ellers eeeer jo PC-en min fiksa, så i værste fall kan jeg hoste litt mens vi finner noe bedre. Men samtidig bør vi kanskje ta det litt med ro til serverside health kommer og begynne helt fra scratch.

PS: er full
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#47
ok..
jeg har funnet et hemmelig rom. Random generert av spillet tror jeg. Det er laget av stein, med sånne grønne stein i bunn. en blå kasse i midten og en oppbevaringsboks også. :D

 

Lodin

Der Waaaah
#49
Den "blå kassa" er en monster spawner. Normalt ville det rommet vært stappa med edderkopper, zombier eller skellingtons.
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Moahahaha! Det krydde av leire rett ved kysten langs spillegal by og ingen har giddi å plukke den med seg. Nå blir det fint murbygg på meg.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#52
Tok meg en tur innom midt på natta for å sjekke hva dere hadde gjort, ble nesten øyeblikkelig svermet av slim i alle retninger.
Ordnet opp enkelte mangler:




Broren til Thinaran var også der. Jeg kastet roser til ham, men gesten ble ikke gjengjeldt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
#54
I motsetning til riffa, som ble grinete når jeg mura han inne i ronkehytta.
 

Lodin

Der Waaaah
#56
Et forslag. Når Notch innfører det neste store, la oss si biomer så vil det være naturlig å starte et nytt kart. Hva om vi alle da fokuserer på bare en borg eller festning? Evt. først mapper opp en jævla svær bymur sånn at creeperne holder seg unna. Alle bygger fortsatt hva de vil, men det blir mer helhetlig og jævla mye mer imponerende.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#57
The Great Wall of Spillegal Town.
 
#58
Håper HP (he he) kommer snart, så det blir litt mer imponerende med store strukturer, og natta faktisk betyr noe. Så jeg stemmer for noe alä det du foreslo Lodin. Men stemmer også for ny host, for uansett hvilken PC eller internet tilkobling jeg er på så går skjerm svart etter et par minutter og jeg må restarte Minecraft og reconnecte.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#59
Men ikke nytt kart? Vil det si at man har kastet bort all tiden på dette kartet for å starte på nytt?
 
#60
Er ikke alt vi gjør her i livet forgjeves? Hva oppnår vi egentlig? Ingenting har en sammenheng, alt vi gjør er for å nå et tomt mål. Livet i det store og det hele, har godt av en ny start en gang i blant.