Vi spiller Minecraft sammen! NY SERVER!

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
79.160.208.146

Det kjøres default vanilla everythang, ingen svette mods og thingamajags.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det ble hella nice bygging med Maraj, Buggz, muskadet, Fetthesten og Scary Paladin, men når serveren tok kvelden så tok like godt jeg det også. Ble godt fornøyd med vår dritsstyygge festning, at den er slengt sammen av de materialer man hadde for hånden og veldig lite symmetrisk viser bare at den har vært i krigen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Pc-en gjorde det jeg fryktet, men den oppfører seg bare slik når jeg har en ekstra disk inne. Den er nå frakoblet.

Oppe igjen om 2min.
 

Maraj

Ålø- og energiminister
JEg liker. Må hoppe i byssa. Skal rekke tidlig buss til O-town i morra. Men faens med senere i morgen.
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Logget meg inn i stad, og så spawnet jeg helt uten utstyr, på den andre siden av en jungel. :penga:

Heldigvis var det noen som sa i går at de hadde funnet en jungel, så jeg klatret opp i et tre og speidet etter granskog med snø, fant den og speidet igjen før jeg til slutt fant fram til fortet. Og like ved fortet fant jeg dette her:



Så da vandret jeg midt i bølingen med schwin på skogen og brukte opp et helt stensverd på å fekte vilt og dytte utfor kanter, og med litt hjelp av en creeper ble det ganske snart betraktelige mengder skinkestek. Neste gangen jeg skulle ut sprengte en creeper seg rett ved døren, så brukte litt innsats på å lappe den. (Nå ser roquefortet enda mer ut som et lappeteppe.) Deretter kræsja serveren igjen gitt, håper jeg dukker opp nærmere hjembasen neste gang.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg spawnet også plutselig et helt annet sted etter kræsjen i går, derfor de lettere paniske første beskjedene i chaten.

Jeg sjekka porten akkurat nå, den ser ut til å være åpen. Sikker på at serveren har kræsjet?
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Vel, vet bare at det var det samme som skjedde i går kveld, og atter en gang tok jeg det som et tegn på at jeg burde slutte å spille og gjøre noe annet. :p
 
Jeg kommer iallfall ikke inn. :argh:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vel, jeg får ikke sett på det før jeg kommer hjem fra jobb etter femtida en gang. :sukk:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Den kjører visst med 100MB minne allokert som standard, ikke rart det går dårlig. Har startet opp med 2GB tilgjengelig nå.

EDIT: Må greie å bytte spawn location, å begynne i den jungelen langt unna byggverkene utgår!
 

CyberK

Finner ikke på noe.
Det er jo litt rart med tanke på at spawn var et annet sted til å begynne med. (Logisk nok, en del nærmere byggene.)
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg spawnet der etter kræsjet i går, men fant tilbake. Jeg fant ikke tilbake denne gangen, heller ikke med koordinater så jeg skal se om ikke servern fant ut at den skulle ha hjemmemappe et helt annet sted plutselig.

EDIT: Jo, det gjorde den. "Preparing map 'world'"
EDIT2: Sånn, nå står det at mapet heter "NMSP" igjen.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ok, det her er rett og slett ikke bra. Jeg har gitt serversoftwaren plenty med minne, den har fire kjerner til rådighet og bruker ikke på langt nær nevneverdig mye av hverken minne eller regnekraft. Likevel forteller det meg at det svetter og sliter, det lagger smått for de fleste, flere har blitt kicket, etc. Jeg aner ikke hvorfor, siden hverken nettlinja, CPU eller minne kan være en flaskehals med mindre en eller annen krøkete standardinnstilling gjør at programmet bæsjer på seg helt av seg selv.

Jeg tar gjerne imot tips.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har prøvd å starte den flere ganger nå, og sist kom beskjeden om at den er overbelasta umiddelbart. All gangene svetta og sleit serversoftwaren, uten at pc-en min gjorde det, og endte med å låse eller kræsje.

Jeg vet ikke hva det kommer av eller hvordan jeg skal debugge det eller om jeg får gjort noe i det hele tatt.

EDIT: Starta den igjen nå, så vi får se
EDIT 2: Jepp, får ikke kobla til den lokalt engang. Hva faen er dette for no dritt, Mojang?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Vel, servern fungerer ikke i det hele tatt med det gamle kartet men gikk supersmooth da jeg testet med et sprellende ferskt kart. Så inntil videre får vi bare ikke spilt videre på det vi har gjort hittil i det hele tatt, da programmet bare slutter å svare samtidig som det starter.

Så ja, det ble nytt kart. Sorry bros, men lite jeg får gjort med det. IP-en er fortsatt 79.160.208.146, kom og lek!

EDIT: Jeg har sjekka både javaversjon og time settings, så det er ikke opphavet.
EDIT2: Jeg kopierte inn spillersavene, så folk beholder items i inventory
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Måtte reboote servern kjapt, ting låste seg. Oppe igjen nå og alt er her, men jeg spawnet uten items. D;