Vil du være spillanmelder?

#21
Hva med at en av de i ledelsen tar å lager et eget emne på "Spilling Generelt" som er låst og klistret. Så når noen vil søke etter skribenter, PM-er de bare en av de i ledelsen, så legger han personen det inn i emnet, så kan de som er skrivelystne bare kikke innom emnet og eventuelt sende mail om de er intereserte.

Da får alle det de vil :)!
 
#22
SITAT(Ultrag @ 11.10.06, 22.39) 27626
Oblivion fikk vi aldri anmeldt fordi utgiveren ikke sendte oss en kopi, og jeg bøter ikke ut med 700 kr selv for å reklamere for Take-Two, når listen med andre spill fra "snillere" utgivere hoper seg opp.
[/b]
Så spillanmeldelsene deres er reklamer som utgiverne betaler for med gratis spill?
 
#23
Nei, men han vil ikke kjøpe spillet og anmelde det for å reklamere for utgiverne. Spill de har fått anmelder de for å anmelde dem, men det blir jo som gratis reklame. Hvorfor sender ellers utgivere ut spill til nettsider?
 
#25
SITAT(Ultrag @ 12.10.06, 09.44) 27711
Såklart sender de spill for å få reklame. Av og til positiv, av og til negativ.
[/b]
Så hvis jeg var spillutgiver kunne jeg bare sendt deg de spillene jeg vet er bra, for da vet jeg at de vil få bra karakter hos deg, og at leserne dine aldri vil få lese om og bli advart mot å kjøpe de dårlige spillene jeg gir ut på din side?

Som medie med fokus på anmeldelser av underholdningsprodukter, er det din oppgave som redaktør å gi leserne dine et bredest mulig bilde av spillmarkedet, ved å ta for deg de mest sentrale og største utgivelsene. Spillanmeldelser skal være informasjon for forbrukere som vurderer å kjøpe et produkt. Utfra dine uttalelser høres det ut som du bare anmelder ting du får gratis, og dermed synes jeg du gjør en slett jobb som redaktør, og det virker som du er mer opptatt av å få gratis ting til deg selv og anmelderne dine, enn å gi leserne av siden din mest mulig informasjon om spill.

Jeg har i hvert fall problemer med å ta Gameroobie seriøst, om det er slik at de bare anmelder spill som de får tilsendt gratis. Dette er enkelt å manipulere for en lur utgiver.
 
#26
Selvfølgelig kunne utgiverne det. Vi har ikke anledning til å systematisk gå ut i butikken og kjøpe alle de spill vi finner der som vi tror kan være dårlige, og som vi ikke blir sendt. Vår motivasjon er å gi dere mest mulig korrekt bilde av alle spill, men vi trenger hjelp av spillutgiverne for å få det til. Vi har ikke penger til å kjøpe spill som utgiverne ikke gir oss. Det gjelder GR, Gamer, VG og GameSpot.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
En ting jeg har lurt litt på hva andre anmeldere mener om, er om spillomtaler er guider for kjøpere eller for spillere. Altså: Har prisen noe å si for om spillet er bra eller dårlig? Eller er det kun spillets faktiske kvaliteter som teller?
 
#28
Anmeldelser er til for å fortelle hvordan et spill er, om det er verdt å kjøpe eller ikke. Det er ikke vanskeligere! :eek:
 
#29
SITAT(Yetipants @ 12.10.06, 13.21) 27743
En ting jeg har lurt litt på hva andre anmeldere mener om, er om spillomtaler er guider for kjøpere eller for spillere. Altså: Har prisen noe å si for om spillet er bra eller dårlig? Eller er det kun spillets faktiske kvaliteter som teller?
[/b]
Jeg nevner i alle fall prisen om den er ikke er helt standard.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Selv er jeg av den oppfatning at jeg skal holde meg til å omtale selve spillet, for jeg vet ikke hvilken pris kunden kan skaffe det til. Dermed blir min omtale en guide for spillere, slik at de selv kan vurdere om spillet er verdt den prisen de kan skaffe det til.

Mener du at en høy pris kan trekke ned, og at en lav pris kan trekke opp, for eksempel? Eller mener du at du bare nevner prisen hvis den avviker fra normalen?
 
#31
Har vel aldri måtte vurdere akkurat det. At det er prisforskjeller fra butikk til butikk er ikke min sak, men når utgiveren med vilje dumper prisen på spillet (som for eksempel på Table Tennis) synes jeg dette er positivt.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#32
SITAT(Ultrag @ 11.10.06, 22.32) 27622
PS: Har kontaktet admin (Alex) som godkjente innlegget ("Hvorfor ikke?"), så det er ingen grunn til å skrike ut. :)
[/b]
Fønny, da jeg lagde et reklamebanner for en IRC-kanal og stappet det i signaturen, fikk jeg beskjed om at det var mot reglene å reklamere her... Oh that Alex. :D
 
#33
Jeg ser ikke problemet med å la Ultrag gi spill-interesserte muligheten til å skrive om interessen sin på en spillside. Særlig nå som vi selv ikke har en forside å tilby våre medlemmer. Ergo ingen konkurranse heller.

At du skal få bruke forumet til å trekke flere medlemmer inn på en IRC-kanal er en annen sak.Særlig når det er en kanal av så lav standard at den faktisk klarer å dra ned inntrykket folk får av Spillegal, samtidig som kanalan har null med spilling å gjøre.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#34
Oh that Alex. :D

Forresten, "så lav standard at den faktisk klarer å dra ned inntrykket folk får av Spillegal, samtidig som kanalen har null med spilling å gjøre."

Tør jeg spørre hvor du har dette fra? Jeg frekventerer selv både kanalen det er snakk om og #spillegal, og kan bekrefte at det diskusjonsmessige nivået på kanalen hvis navn skal gå unevnt er langt høyere enn på deres egen, og spill er et tema som faktisk dukker opp meget ofte. Hva med å skaffe deg litt innsikt før du åpner den søppelsjakta du kaller en munn?
 
#35
Vet du, jeg har sett spilldiskusjoner på Sol.no som overgår dem på #spillegal. Men selv om det sporadisk dukker opp noe spillrelatert, er jo det helt urelevant når kanlalens formål er å "prate skit". Hellvette, vi burde kanskje tilogmed reklamere for Mammanett.no hvor engstelige mødre ofte lurer på hvilke spill som er mest harmløse.
 

Nabbe

Har fin hatt.
#36
Du har vært på kanalen i sammenlagt noen få minutter. Kanskje mindre.

Fortell igjen hvorfor du har noe som helst grunnlag til å gjøre opp en mening. Jeg er virkelig spent.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#37
Vel, jeg tror ikke man må ha vært der for å ha et inntrykk av hva dere snakker om. Såvidt jeg husker har dere i tide og utide gitt oss gleden av å gjengi høydepunkter fra drittsnakket, f.eks. her, og det er mulig jeg har oversett noe, men såvidt jeg kan se er det ikke først og fremst spill dere snakker om.

Seriøst, hold kjeft om den helvetes IRC-kanalen. Den er høyst intern og vi andre har ingen interesse av å høre om den.
 

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
#38
Ok, to feil her. Alex tror han vet ting, noe han selvsagt ikke gjør. Houseman tror folk bryr seg om hva han mener, noe de selvfølgelig ikke gjør.

Alex, du er en pikk. Houseman, stikk tilbake til Hot Topic-bloggen din og gråt litt mer over en eller annen ting som hendte Trent Reznor som barn eller noe.