Virtua Fighter Vs. Tekken

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg vet at vi har hatt denne diskusjonen før, og egentlig aldri kommet til noe konklusjon. Det eneste utfallet vi har hatt fra et slikt emnet er anmerkninger, uvenner osv. La oss leve sammen, la oss diskutere sammen, la oss vise hvilket spill er det beste fighting spillet.
Fordi dette er

Virtua Fighter Vs. Tekken

trenger ikke noe konklusjonen her....enten dere liker eller ikke så eier VF Tekken uansett, selv om jeg ikke liker VF, men må innrømmer at VF det mest slitsom fighting spill.

Jeg liker VF bedre, siden det er mye mer varierte og utfordrende karakterer i spillet. Også spill systemet er det beste jeg har sett,
med throw escapes, evading throw escapes osv. Lærer man seg VF, vil jeg tro de aller fleste vil si det er bedre.

Opprinnelig skrevet av Cinos@11.07.2004, 18.25
trenger ikke noe konklusjonen her....enten dere liker eller ikke så eier VF Tekken uansett, selv om jeg ikke liker VF, men må innrømmer at VF det mest slitsom fighting spill.
73392​
Så kommer cinos med den beste forklaringen jeg noen sinne har lest. VF eier ikke Tekken. VF er kjedelig, slitsom og jævlig ræva. Why, jo fordi det er bare det, denne er jo ikke noe bedre enn cinos sin, men jo, Tekken er mye bedre fordi det er faktisk morro å spille det. VF dreper alt det som kalles morro, det er bare fattig :mad:

Opprinnelig skrevet av NiloPilo+11.07.2004, 22.42-->
<!--QuoteBegin-Cinos
@11.07.2004, 18.25
73392​
Så kommer cinos med den beste forklaringen jeg noen sinne har lest. VF eier ikke Tekken. VF er kjedelig, slitsom og jævlig ræva. Why, jo fordi det er bare det, denne er jo ikke noe bedre enn cinos sin, men jo, Tekken er mye bedre fordi det er faktisk morro å spille det. VF dreper alt det som kalles morro, det er bare fattig :mad:
73458​
[/b]
jepp...det er den beste forklaringen ja, har du noe imot det?? jeg mente alle som har peiling på fighting spill mente at VF herjer.
jeg har ikke peiling på slike ting men tror på dem fordi de vet hva de babler om...så fakta her at VF er mye bedre enn Tekken, enten du like det eller ikke. sånn er det bare... kan si at jeg kommer aldrig til å forstå VF system, fordi den er bygget opp veldig perfekt og innholder så mye at det tar laaaaaaaaaaaaaaaaaang tid til å mester det...
det er ikke noe å diskutere her faktisk, fordi fakta er sånn. du liker tekken ja, men det for være din sak. det forandre ingenting! VF eier tekken....

Virtua Fighter ER bare bedre enn tekken. Det er rene fakta. :p
Tekken er bra det og, men problemet er at tekken er på en måte lett og altfor kjedelig i forhold til hva VF er.
VF har mange forskjellige slåss moduser og er mye mer utfordrende enn tekken.
Tekken er bare slåss 10 kamper så har du runda det med en person.

VF er mange timers arbeid. Og det blir du ikke lei, kamp egenskapene til vær person er varierte, og vær person er faktisk vanskeligere en andre og styre.
VF er mye mer variert en tekken er.

Tekken er jo bra det og. :tommelopp:

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det er rene fakta at en subjektiv opplevelse er bedre enn en annen? Du store. Og jeg som trodde at omtalene jeg skrev for Spillegal bare var min personlige mening, basert på min egen erfaring og kunnskap... mens de i virkeligheten var uomtvistelig Sannhet?
Hah. Ikke verst.

Tekken er bra. Er ganske mye mer å gjøre enn de flestre tror. Feks wavedash og slike ting, og alle juggles som er mulig. Det vanligste er å kjøre på styrke i juggles, men stil ser jo mye tøffere ut, og er vanskeligere. Og til slutt er det til og styrke i ett, noe som blir enda stiligere, og tar mer av livbaren (vet, det er merkelig..)
Jeg er ikke noen ekspert i Tekken, og kommer ikke til å bli det før om lenge etter at jeg virkelig prøver å bli det, for det tar mye lenger tid å bli god med slike ting. Hvis en går gjennom arcade (eller storymode i T4) og sier at en har blitt ferdig med spillet vet man godt hvor den personen ligger.
Kanskje tekken 5 kan komme opp til VF4 eller overgå det. De forrige spillene har hvertfall ikke gjort det.

Virtua Fighter har færre muligheter i juggles, noe som gjør at det ikke alltid blir s åveldig kult hele tiden. Men etter hvert som jeg har begynt å skjønne litt av VF så blir juggles mye stiligere selv o mjeg hadde sett de 100 ganger før. Poking-game er faktisk bra det og. Folk som ikke skjønner er folk som ikke har satt seg inn i det.

Alt i alt: VF er bedre enn Tekken, og kommer til å være det lenge hvis ikke Namco mekker no hyper med Tekken 5 som gjør det mye bedre enn de tidligere spillene, og som får de fleste "gå-gjennom-story-mode-har-runda-det-og-legger-det-vekk"-spillere kanskje ikke vil tenke sånn lenger. Noe jeg tror har blitt prøvd å få til, men det er vel bare å se.
VFs ranking system gjør det mye morsommere hvis man kommer opp i gradene. Er litt kjipt å endelig få en litt høy grad, og så bli degradert nesten med en gang.

Nå har jeg bare lista opp et par ting med hvert spill som er med på å gjøre det bra. Er mye mer med hvert spill, men hvis det blir nødvendig (noe det ikke skulle bli) så får noen andre ta seg av den delen.

Jeg har aldri prøvd VF... Går jeg glipp av noe eller? :blunk:

Har hatt mange gode stunder med tekken da. Utrolig moro.

Im lovin it :D

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Yetipants@12.07.2004, 00.16
Det er rene fakta at en subjektiv opplevelse er bedre enn en annen? Du store. Og jeg som trodde at omtalene jeg skrev for Spillegal bare var min personlige mening, basert på min egen erfaring og kunnskap... mens de i virkeligheten var uomtvistelig Sannhet?
Hah. Ikke verst.
73510​
Dersom man ser det fra en seriøs slåssespill spiller sitt synspunkt, så vil jeg faktisk tørre å påstå at påstanden "Vf4 har bedre gameplayt enn alle tekkenspillene" er så å si et faktum. Grunnen til det er at en seriøs spiller i denne genren vil sette pris på et komplekst og solid gameplaysystem med få eller ingen feil eller balanseproblemer. Vf har dette, tekken er langt mer simpelt og har langt flere feil og balanseproblemer. Dette er ikke nødvendigvis et tegn på at Vf er bedre enn Tekken for alle, men et ganske sikkert tegn på det er et mye bedre spill for de som spiller genren seriøst. Jeg vil også tørre å påstå at de som spiller genren seriøst også har et mye bedre standpunkt for å gi meningen sin om dette av den ganske enkle grunn at de har et mye bedre grunnlag for å uttale seg.

For å skildre forskjellen mellom kompleksiteten i Tekken og Vf, så vil jeg si at dersom Tekken er multiplikasjon, så er Vf integrasjon.

Jeg er ikke tvil om hvilket av disse spillene som er best, jeg er ingen superseriøs slåssespill spiller, men jeg har spilt nok til å uttale meg i denne saken føler jeg. Vf er uten tvil best, hovedgrunnen min er gameplayets overlegenhet som for min del også gjør at dette spillet er morsommere å plukke opp å spille et par runder her og der også. For å begynne å digge vf, så må man komme seg gjennom den litt småkjedelige startfasen som kan være litt tung, men man skal vite at bak den så ligger det mye morro.
Vil også legge til at jeg har respekt for de som sier at de synes Tekken er et morsommere spill som er lettere å plukke opp og ha det litt morro med. Jeg har derimot ikke fult så mye respekt for de som påstår at gameplayet er bedre i Tekken enn i Vf. (Snakker da om respekt for meninger om slåssespill selvsagt, ikke generelt :p)

Opprinnelig skrevet av Yetipants@12.07.2004, 00.16
Hah. Ikke verst.
73510​
*Haha* Men en subjektiv mening kan også være en objektiv mening.
Noe som det er i dette tilfellet, VF er bedre enn Tekken.
Men om du har lyst til å si kulere, go ahed.

Eg har aldri prøvd Tekken. Men eg har prøvd Virtua Fighter. Eiger nemlig Virtua Fighter 2 (Orginalt). Synes det er veldig kult/bra, men det er litt dårleg flyt i spelet. Motstanderen bruker så lang tid på å velge kva for eit angrep han skal bruke. Og du kan ikkje slåss uten pause (Sånn som ein kan i Ninja Gaiden), for når du f.eks slår tre slag i trynet på motstanderen, så tar det altfor lang tid før du kan slå tre slag til. Figuren du styrer venter så lenge. >_<

Har lenge hatt lyst til å prøve Virtua Figher 4 og det nyeste Tekken spelet.
Husker eg blei kjempe skuffa når eg hørte at Virtua Fighter 3 skulle bli laga til PS2 og IKKJE til PC. Det var ein stor nedtur. :grine:

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Få deg en ps2 du Burton ;)

Spille slåssespill på pc er som å spise med ræva, it wasn`t meant to be.

Det er nok stor forskjell på VF2 og VF4: Evo, så tror du er inne for en overraskelse nesten der :p

For meg så syns jeg at Tekken er den beste slåssespillet. Virtua fighter er oxo bra, men jeg liker Tekken bedre. Jeg vet ikke hvorfor, kanskje jeg begynte å spille Tekken først eller no...

Opprinnelig skrevet av Lurtz@16.07.2004, 20.14
Få deg en ps2 du Burton ;)

Spille slåssespill på pc er som å spise med ræva, it wasn`t meant to be.

Det er nok stor forskjell på VF2 og VF4: Evo, så tror du er inne for en overraskelse nesten der :p
75783​
Hadde det ikkje vore for at eg allereie har Xbox så hadde det sikkert ikkje vore dumt å skaffe seg ein. Men det finnes jo heldigvis masse slåssespel til Xbox også! Finnes VF4 til Xbox? Det veit i alle fall ikkje eg noe om, men eg trur Tekken Tag elns. finnes! Btw, Dead or Alive 3 finnes jo til Xbox! Har prøvd 2'eren hos ein kamerat (På PS2) og det var jo ganske tøft! Men om VF4 finnes til Xbox er det heilt klart det eg vil ha! Har liksom eit forhold til Virtua Figthter sida eg har 2'eren og spelt demo av 1'eren! :)

EagleJin

Bear Necessity
Burton: Kan si deg med en gang at Tekken har aldri blitt laget til noen andre konsoller enn psone og ps2. Og som Lurtz sier er fightere på pc rett og slett ikke et alternativ om du ønsker vs-gaming. VF finnes heller ikke til boxen, men du kan alltids håpe VF:FT blir det første...

Til saken:
Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg unna dette emnet fordi det alltid ender opp med krangel og tomme argumentasjoner (med unntak), f.eks. "Tekken er best fordi det er kult i vs og har mange karakterer". En fighter kan godt a 100 karakterer, men da dømmer det seg selv til å bli elendig!

VF ER bedre enn Tekken. Tok meg lang tid før jeg innså det (dvs det tok lang tid før jeg testa VF skikkelig... :p), men nå som jeg har fattet interesse for en fighter med dypere gameplay enn noen tidligere spill i sjangeren har og har hatt kan jeg ikke lenger komme med påstander om at eks. Tekken ruler VF. De som sier slikt er dem som ikke har gitt VF en real sjanse, eller de som rett og slett ikke har sansen for så kompliserte fightere.

Jeg trenger ikke gå langt tilbake for å finne en gang forskjellene steg sterkt fram. I helgen som var var noen herfra, inkludert meg, med på VF-gathering. Det ble også spilt Tekken, og de som gadd å spille Tekken var glade for en pause fra all den hurtige tankegangen som kreves i VF. Ikke noe Throw Escapes å bry seg om, ikke noe evade, guard forsvar å passe på. Alt var basert på å få inn en teknikk eller to og følge opp med combo/set-up. Det er gamet i Tekken. Combos og enkle set-ups. Du slipper maset om å evade, taste kommando for throw escape og se opp for stagger, collaps o.l. reaksjoner fra enten deg eller motstanderen. I VF må man hele tiden konsentrere seg om både angrep og forsvar på samme tid. Kort sagt...

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
En veldig interresant og ikke minst morsom diskusjon, dette her. Før jeg starter skal jeg bare si at denne posten skal leses og tas seriøst. Skal ikke finne denne posten sitert med LOL, smiletegn eller andre tåpelige kommentarer. Heldigvis regner jeg med at folk her er voksne nok til ikke å gjøre slikt.

Jeg skjønner godt hva folk mener når de sier at VF ER bedre enn Tekken. Det hele dreier seg om realistiskhet. Sånn er det i de fleste sjangre som har med sport å gjøre. Bilspill, fotballspill og så videre. Om du kjøper VF, får du et mye mer komplisert, detaljert og realistisk slåssespill som du må legge mange flere timer inn i enn Tekken for å mestre. Sammenlignet med Tekken, er VF bedre på dette aspektet, samme søren hva en dødelig person måtte si. Men det er nå hver enkelts personlige mening kommer inn i bildet.

Fordi et spill har et aspekt som er bedre enn et annet, skal ikke hver eneste person i hele hverden måtte stå frem å si at det er best. Om man i det hele tatt ikke liker et spill, blir det bare dumt å si at det spillet er best. For det er jo ikke spillet VF som er bedre enn Tekken. Det er virkelighetsaspektet, og dette må hver enkelt få vurdere sin mening om. Hvis man heller vil ha et enklere spill som man kan spille nå og da, og ikke legge uttallige timer inn i for å mestre, spiller man Tekken. Hvorfor det? Fordi Tekken er best til den type spilling. Liker man enklere spill, er helt klart Tekken best. Ingen skal tvinge deg til å si noe annet da, selv om virkelighetsaspektet til VF fremdeles er bedre enn det i Tekken. Som jeg sa, det er aspektet som er best, ikke spillet.

Hvis dere vil, skjønner dere hva jeg mener. Jeg vet det finnes sta folk som nekter plent uansett hva jeg måtte si her, men slikt må vi bare leve med. Tviler på at det er noen sånne på forumet her, men isåfall må jeg få den gleden av å le av dem. Konklusjonen min er ihvertfall at hver og en må få lov til å vurdere et spill etter sine kriterier og dømme det beste spillet utifra dem. Ingen skal tvinge en person til å si at et enkelt spill er best. MEN, uansett hva man sier, ER virkelighetsaspektet i
VF bedre enn Tekken. Det er fakta, og det får man ikke gjort noe med, samme hvor mye man elsker eller hater det.

Så til min mening. Jeg er ingen slåssespilltype, men jeg liker å ta en kamp nå og da. Det vil si, jeg har vel perioder der jeg spiller mye slåssespill, mens jeg ikke spiller de i det hele tatt ellers. Og i en sånn periode er det bare et spill som gjelder her i gården. Tekken Tag Tournament. Det beste slåssespillet som eksisterer, etter mine formål og kriterier. Har hatt utrolig mange timer moro med dette spillet. Synes ikke noe særlig om Tekken 4. Jeg kjøpte meg også VF4 for å sjekke ut hvordan det var, og jeg kan konkludere med at det ikke er noe for meg. For komplisert, rett og slett. Jeg spiller slåssespill nå og da for å ha det moro med kamerater, og da passer ikke VF noe særlig for meg. Hadde sikkert vært moro å lære seg spillet, blitt god og spilt med de store gutta, men det er rett og slett ikke noe for meg. Jeg er ihvertfall ikke så dum at jeg sier spillet er dårlig av den grunn. Det passer bare ikke til mine formål, og derfor er TTT best. Det er min mening, og ingen kan gjøre noe med den.

GarlandG: Det var ein meget interssant post der du fikk fram mange gode poeng! Bra! :tommelopp:

Status
Stengt for ytterligere svar.