En veldig interresant og ikke minst morsom diskusjon, dette her. Før jeg starter skal jeg bare si at denne posten skal leses og tas seriøst. Skal ikke finne denne posten sitert med LOL, smiletegn eller andre tåpelige kommentarer. Heldigvis regner jeg med at folk her er voksne nok til ikke å gjøre slikt.
Jeg skjønner godt hva folk mener når de sier at VF ER bedre enn Tekken. Det hele dreier seg om realistiskhet. Sånn er det i de fleste sjangre som har med sport å gjøre. Bilspill, fotballspill og så videre. Om du kjøper VF, får du et mye mer komplisert, detaljert og realistisk slåssespill som du må legge mange flere timer inn i enn Tekken for å mestre. Sammenlignet med Tekken, er VF bedre på dette aspektet, samme søren hva en dødelig person måtte si. Men det er nå hver enkelts personlige mening kommer inn i bildet.
Fordi et spill har et aspekt som er bedre enn et annet, skal ikke hver eneste person i hele hverden måtte stå frem å si at det er best. Om man i det hele tatt ikke liker et spill, blir det bare dumt å si at det spillet er best. For det er jo ikke spillet VF som er bedre enn Tekken. Det er virkelighetsaspektet, og dette må hver enkelt få vurdere sin mening om. Hvis man heller vil ha et enklere spill som man kan spille nå og da, og ikke legge uttallige timer inn i for å mestre, spiller man Tekken. Hvorfor det? Fordi Tekken er best til den type spilling. Liker man enklere spill, er helt klart Tekken best. Ingen skal tvinge deg til å si noe annet da, selv om virkelighetsaspektet til VF fremdeles er bedre enn det i Tekken. Som jeg sa, det er aspektet som er best, ikke spillet.
Hvis dere vil, skjønner dere hva jeg mener. Jeg vet det finnes sta folk som nekter plent uansett hva jeg måtte si her, men slikt må vi bare leve med. Tviler på at det er noen sånne på forumet her, men isåfall må jeg få den gleden av å le av dem. Konklusjonen min er ihvertfall at hver og en må få lov til å vurdere et spill etter sine kriterier og dømme det beste spillet utifra dem. Ingen skal tvinge en person til å si at et enkelt spill er best. MEN, uansett hva man sier, ER virkelighetsaspektet i
VF bedre enn Tekken. Det er fakta, og det får man ikke gjort noe med, samme hvor mye man elsker eller hater det.
Så til min mening. Jeg er ingen slåssespilltype, men jeg liker å ta en kamp nå og da. Det vil si, jeg har vel perioder der jeg spiller mye slåssespill, mens jeg ikke spiller de i det hele tatt ellers. Og i en sånn periode er det bare et spill som gjelder her i gården. Tekken Tag Tournament. Det beste slåssespillet som eksisterer, etter mine formål og kriterier. Har hatt utrolig mange timer moro med dette spillet. Synes ikke noe særlig om Tekken 4. Jeg kjøpte meg også VF4 for å sjekke ut hvordan det var, og jeg kan konkludere med at det ikke er noe for meg. For komplisert, rett og slett. Jeg spiller slåssespill nå og da for å ha det moro med kamerater, og da passer ikke VF noe særlig for meg. Hadde sikkert vært moro å lære seg spillet, blitt god og spilt med de store gutta, men det er rett og slett ikke noe for meg. Jeg er ihvertfall ikke så dum at jeg sier spillet er dårlig av den grunn. Det passer bare ikke til mine formål, og derfor er TTT best. Det er min mening, og ingen kan gjøre noe med den.