Vista er ute idag!

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Jeg sitter med vista ultimate. I starten var det uvant, og jeg slet en time eller to for å finne ut hvordan jeg deaktiverte de beskjedene om at at alt jeg gjorde var farlig. Men fant det ut etter hvert. :)

Er det noen her som har kjørt Vista gjennom Parallels på mac da. Vurderer og gjøre det på Macbook Pro´en min. Eller burde jeg kjørt xp???

Jeg har lyst til å prøve det, men avventer til det kommer noe offisiell støtte for det ala Bootcamp. Har prøvd det på jobb og ser ikke noe behov for å legge det inn på Macen foreløpig.

Halky

Veteran bruker ;)
Hmm, lurer på en liten ting her. Jeg har jo nå kjøpt meg Vista (Home Premium) Og dette er jo da selvfølgelig 32bits versjonen, siden man må bestille den 64 bits versjonen gjennom nettet. Noe som selvfølgelig er tåpelig men, men...

Men er det altså nødvendig og ha den 64 bits versjonen? Den nye pcn jeg har kjøpt/bestilt meg nå har jo da en cpu som kjører i 64bits og jeg vil da tro at det beste blir da og bestille seg denna 64bits versjonen av Vista også.

Men åssen er det da med brukervenligheten mellom programmer/spill og 64bits opplegget, funker det greit eller vil det oppstå problemer?

Også har jeg faktisk en litt annet problem også, får nemmelig ikke bestilt meg den 64 bits versjonen, siden Opera gjør sånn at en del felt der jeg ska fylle i navn osv.. blir blokert av Opera :/ Og IE funker ikke. og jeg får heller ikke instalert Firefox eller noen andre nettlesere, siden alle exe filene på pcen ikke funker eller no sånt... :S

Men det kan jo bare løses med at jeg bare bestiller den gjennom en annen pc, saken er vel heller den om det er verdt og oppgradere til denna 64bits versjonen?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Hvorfor i svarte har du kjøpt deg en 64-bits-prosessor når du ikke aner hvilke egenskaper den har? :p

Etter hva jeg har hørt, er det bare programmer kompilert spesifikt for 64-bits-arkitektur som drar nytte av den ekstra safta i prosessoren. Og du må nok ha en 64-bits-operativsystem for å nyttiggjøre deg den i det hele tatt, etter hva jeg har hørt.

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Har en installasjon med Vista Ultimate 64bit, og kan si så mye som at det har en mappe for 32 bits programer og en for 64.

Nå er det vel uansett, som Yeti never, tynt med programmer med skikkelig 64 bitsstøtte( jeg leste dette i inlegget. om noen skulle mene at det ikke står der, ja så for all del så får de mene det) , så du taper neppe noe voldsomt på å kjøre 32bit.

Halky

Veteran bruker ;)
SITAT(Yetipants @ 24.03.07, 01.00) 57946
Hvorfor i svarte har du kjøpt deg en 64-bits-prosessor når du ikke aner hvilke egenskaper den har? :p

Etter hva jeg har hørt, er det bare programmer kompilert spesifikt for 64-bits-arkitektur som drar nytte av den ekstra safta i prosessoren. Og du må nok ha en 64-bits-operativsystem for å nyttiggjøre deg den i det hele tatt, etter hva jeg har hørt.
[/b]
Altså er det ikke 64bits prossorer som er inn fortiden da? Mener nå det er det :p :$ Uansett så vil jeg jo ha det beste for og da kunne yte det beste med tiden, så da ser det jo ut til at jeg må få skaffet meg en sånn derre 64-bits versjon av mitt OS. Er igrunn meget tåpelig at dem ikke kan selge det som reatail også, sånn som dem gjør med de 32-bits versjonene.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du kan ikke tenke deg at det er en grunn til at de ikke selger 64-bits-utgaven via retail, da? For eksempel at det ikke er så mange som kicker 64-bit? ;)

Tror uansett ikke det er noe enormt gap i ytelse mellom min Core 2 Duo-greie og tilsvarende 64-bits-CPU-er, men det kan jo godt hende at jeg tar feil.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Øh, Core 2 Duo har støtte for 64-bits databehandling. Dessuten er det ikke så forferdelig mye å velge på(man har jo AMD, men man får mest for penga med Core 2 for tiden). Jeg hadde uansett kjøpt 64-bitsutgaven hvis jeg måtte velge. Why settle?

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hvis du har problemer med å installere Vista på din maskin, her er en metode som garantert fungerer:

Trench_Rat

Sommerbildene våre
kjapt spørsmål til Vista'nistaene her på SG hvilken vista versjon er det som har støtte for domene/tilsvarer XP pro

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Jeg vil tippe(sånn helt løst basert på navnene til de utgavene som finnes) at det er Vista Enterprise(laget i samme ånd som XP Pro, med "økt sikkerhet" og "arbeidsgruppevenlige forhold" som hovedtema).

SITAT(agradula @ 03.03.07, 13.50) 54983
Jeg sitter med vista ultimate. I starten var det uvant, og jeg slet en time eller to for å finne ut hvordan jeg deaktiverte de beskjedene om at at alt jeg gjorde var farlig. Men fant det ut etter hvert. :)
[/b]
Hvordan deaktiverte du dem?

Og hvorfor i helvete har ikke jeg admin rettighetene på den bærbare pc'en min? Hindrer meg i å innstalere en fult _lovlig_ verson av PS.