Warcraft III eller Starcraft?

#41
Zythius : Er fullstendig uenig. Det er ALLTID noe å gjøre i StarCraft. Jeg har aldri hatt tid til over i StarCraft osv .. så den fancy snakkingen din synes jeg er mokkis. To spill, to forskjellige stiler. ;)
 
#43
@ Zythius
Jeg også foretrekker WC3, men Starcraft er nok mer micro enn du tror tydeligvis.
Dessuten er StarCraft slagene mye mere utfordrene, og det er viktigere å utforske mappen enn det er på WC3, dessuten er det MYE viktigere å spionere på fienden i SC, og samtidig ikke bli spionert på selv og passe på at din spion ikke blir oppdaget. Det er skjeldent dødtid i Starcraft, men i WC3 er det endel dødtid fordi mye går med på heroen, og i starten, rett etter du har bygd altar, er det også endel dødtid....vente på at man får flere resurser og kan fortsette byggingen.
Men dette gjelder også starcraft,man må jo sitte i evigheter å pumpe workers før man kan begynnne å tenke på hær.
Men somsagt, wc3 har alt for mye fokus på heros, det mener hvertfall jeg, samtidig som at wc3 ikke hadde hvert like gøy uten dem.
 
#44
Starcraft og Warcraft har jo ganske likt konsept , men like vel er veldig forskjellige. Starcraft har mye kulere story ville jeg sakt. ikke det at Warcraft har noen dårlig. Venter på Starcraft ghost, selv om det ikke blir sån starcraft jeg ønsket meg så blir jeg vel fornøyd.. har vel blitt mettet med Warcraft en god stund nå. på tide med litt mere Sci-Fi Starcraft :p
 
#45
Star craft er jo helt klart best! Warcraft er jo også veldig bra, men det er noe spessielt med Star craft. Bra musikk, god steming, digg historie etc. Jeg sier bare Star craft jeg.

Victor locked in.
 
#46
Opprinnelig skrevet av Con Dar+17.12.2004, 09.33-->
<!--QuoteBegin-dkdaffy
@16.12.2004, 20.30
Da må jeg skille meg ut fra mengden og si Warcraft!
StarCraft var morro en stund, men har aldri satt meg skikkelig inn i det....
150210​
what he said :rulleøyne:
150212​
[/b]
what they said :rulleøyne:

Warcraft 3 uten et snev av tvil.
En av grunnen til at jeg spiller så mye WoW er nettopp på grunn av Warcraft 3.
det var i det spillet jeg fant ut hva en god spill historie egentlig er.

kunne nesten skrevet en hel avhandling om det spillet, men ikke nå.. skal nemlig inn og fullføre Orc campaign ;)
 
#48
fullført alt på Warcraft spilla jeg, uten wow da.. ble lei wow i lengden. dreper tiden liksom:p
 
#49
Warcraft 3 er best. Blir aldri lei av å spill battle.net
Warcraft og Star craft er Begget laget av Blizzard.
 
#50
Starcraft helt klart..

Har Warcraft III BattleChest som bare ligger og støver ned.. Trukke frozen throne er åpna engang.. Noen som vil kjøpe? :p

Men ærlig talt, har spilt starcraft så vanvittig mye, det er helt genialt moro.. Eneste spillet som NESTEN kommer på høyde med det (men bare NESTEN) er Wh40k: Dawn of War.
 
#51
spillte starcraft så intenst da jeg hadde isdn husker jeg, jeg og kompisen min spillte så jævelig mye. han med 56kmodem :p hah. det er vel 4 år siden sist jeg spillte starcraft nå finner ikke cd`ene igjen :(
 
#52
Starcraft var mye raskere og ren rts, jeg likte wc3 bedre rett og slett fordi jeg foretrekker magi fremfor fremtidsbasering, men Protossene var bare badass :tommelopp:.
Wc3 hadde også mange flere rpg elementer, dette ga mer variasjon og nye muligheter, jeg elsker å creepe :).
 
#53
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@05.06.2005, 20.34
Starcraft var mye raskere og ren rts, jeg likte wc3 bedre rett og slett fordi jeg foretrekker magi fremfor fremtidsbasering, men Protossene var bare badass :tommelopp:.
Wc3 hadde også mange flere rpg elementer, dette ga mer variasjon og nye muligheter, jeg elsker å creepe :).
230227​
Way to put it down... Akkuratt det jeg mener, protossene som gjorde at jeg spilte Starcraft rett og slett... WC3 var drøm, særlig mods i LAN osv. var sånn at jeg tilslutt bare satt og spilte mods da men.. Det var fett.. Ett jeg ikke husker men magikere, forkskjellige nivåer, også fikk man sette sammen tre "items" som ble en spell.. Omg nå savner jeg det bare...
 
#54
Jeg drev med en god del modifisering av spillet også, jeg lagde nye teksturer forandret på modeller og slikt.
Wc3 mod side
 
#55
I ordentlige kamper liker jeg Starcraft. Men custom maps pwner Starcraft.

DOTA anyone?
 
#56
Hehe, jeg elsker at map editoren til wc3 er såpass fleksibel, mange tøffe maps , med egne ting som gjør dem unike.
Tides of blood er en bra aeon
 
#57
Jeg liker begge veldig godt. De har begge god atmosfære, superb musikk og en god multi-player del og fengende historie. Men hvis jeg måtte velge... Ja, da blir det Starcraft.
 
#58
Opprinnelig skrevet av Dash@31.05.2005, 22.38
Starcraft helt klart.. 

Har Warcraft III BattleChest som bare ligger og støver ned.. Trukke frozen throne er åpna engang.. Noen som vil kjøpe? :p

Men ærlig talt, har spilt starcraft så vanvittig mye, det er helt genialt moro..  Eneste spillet som NESTEN kommer på høyde med det (men bare NESTEN) er Wh40k: Dawn of War.
228385​
er Wh40k: dawn of war noe kult egentlig ? husker jeg digga Warhammer : shadow of the horned rat og Dark omen.

Edit: Nukleuz min venn , svar på hva det het er Spellcraft ^^ husker du vi satt og spilte det mye på rad hos meg lr :p:p?
 
#59
Jeg foretrekker Warcraft, jeg liker hele fantasy opplegget om humoren ikke minst. Det er lyskeruskende tøft når de siterer diverse Monty Python ting. Men Starcraft er fortsatt genialt.
 
#60
Opprinnelig skrevet av dkdaffy@22.05.2005, 16.08
@ Zythius
Jeg også foretrekker WC3, men Starcraft er nok mer micro enn du tror tydeligvis.
Dessuten er StarCraft slagene mye mere utfordrene, og det er viktigere å utforske mappen enn det er på WC3, dessuten er det MYE viktigere å spionere på fienden i SC, og samtidig ikke bli spionert på selv og passe på at din spion ikke blir oppdaget. Det er skjeldent dødtid i Starcraft, men i WC3 er det endel dødtid fordi mye går med på heroen, og i starten, rett etter du har bygd altar, er det også endel dødtid....vente på at man får flere resurser og kan fortsette byggingen.
Men dette gjelder også starcraft,man må jo sitte i evigheter å pumpe workers før man kan begynnne å tenke på hær.
Men somsagt, wc3 har alt for mye fokus på heros, det mener hvertfall jeg, samtidig som at wc3 ikke hadde hvert like gøy uten dem.
224583​
Jokkiz sier noe av det samme som dette.. Det viser jo bare en ting; dere vet ikke hva multitasking i WC3 handler om. :)

Det er ikke noe dødtid på heroen og creeping. Du skal kunne bruker micro og macro sammen. (Dvs å kunne creepe med heroen din eller sloss samtidig som du bygger og oppgraderer vi hotkeys)

Forresten, begrunnelse for:

"StarCraft slagene mye mere utfordrene, og det er viktigere å utforske mappen enn det er på WC3, dessuten er det MYE viktigere å spionere på fienden i SC, og samtidig ikke bli spionert på selv og passe på at din spion ikke blir oppdaget"?

Det er jo like viktig å følge med på hva som skjer med motsanderen i WC3. Og kampene i WC3 er mye mer kompliserte. Omtrent hver eneste enhet har en spell eller lignende som du må bruke optimalt for å kunne vinne (mot folk som er litt gode)