Warcraft III eller Starcraft?

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#61
Starcraft. Det spillet som for alvor fikk øynene mine opp for data...
Ang. kampkompleksitet, jeg har hørt at i Warcraft III kloner dataen alle spells for deg automatisk... i Starcraft må du fifle rundt med hotkeys o.l. for å kunne bruke dine spellcasters og selvmords-units effektivt.
 
#62
Det du sikter til er autocast. Noen enheter har spells som kan settes på autocast om du vil. Dette er ikke alltid lurt med tanke på at du kan gjøre det bedre manuelt.

Generelt sett vil jeg si at det er mer bruk av hotkeys i WC3 enn i Starcraft fordi at omtrent hver eneste enehet i WC3 har spells o.l meg hver sin hotkey.

WC3 er fryktelig likt SC på mange måter. Den store forskjellen er helter som gjør spillet mye vanskligere. En hero legger til noen nye ting som SC ikke har.

- Du må kunne levle opp helt, mens du bygger base og styrker.
- Du må sørge for å bruke den optimalt i kamper, samtidig som du styrer andre enheter (Helter har jo masse spells o.l)
 
#63
sant det du sier der. Blizzard tenker vel hardt på hvordan de skal få til en haug med nye ting til Starcraft 2 for og toppe Wc3 serien. Starcraft var legendarisk under sin tid, men den tiden har warcraft 3 tatt over med sitt utviklet system..
 
#64
Åfkårs oppgraderer man/bygger flere units samtidig som man creeper.
Men skal man skaffe Ziggurats ellerbygge andre bygninger, må man i basen, har du uflaks, må du vente ¨på at zigguraten blir ferdig før det kommer flere units, joa, da creeper man vel imens....men....faen...

ok, poenget mitt var forsåvidt ikke å bevise at det er dødtid i wc3, for det er det lite av....men det er heller ikke noe særlig dødtid i SC, ikke så mye at du kjeder deg hvertfall(om jeg husker riktig, lenge siden jeg har spillt :p )
Og micro/macro har mye å si i begge spillt....tja, det har vel kasnkje alt å si, hvis man legger til taktikk i listen.

tror jeg slenger meg av denne diskusjonen, skjønner ikke selv hva jeg mener lenger :p .

edit: i SC er food limiten mye høyere, da får man flere units å passe på, men nå gidder jeg ikke "beskytte" starcraft lenger....WARCRAFT EIER :svette:
 
#65
Det er flere år siden jeg spilte Starcraft sist, så jeg blir nesten nødt til å si at jeg liker Warcraft best. Og jeg tror at jeg hadde stått fast på meningen min dersom jeg hadde spilt Starcraft mye eller ei. Kommer vel av den simple grunnen at jeg vokste opp med Warcraft II. Spilte det utrolig mye som liten! Dessuten er middelalder-aktige greier noe som interesserer meg svært mye.

Min account-name er forresten Ryuh.
 
#67
Warcraft her! Starcraft er Tøft det og, men har blitt så lei av det. :)

Men nå for tia Så er Seff Wow best;)
 
#69
Jeg synes Warcraft ble nesten som en ræva kopi av StarCraft.


StarCraft seff!!!!!
 
#70
Opprinnelig skrevet av dkdaffy+04.07.2005, 02.43-->
<!--QuoteBegin-Wasabi
@30.06.2005, 08.49
Men nå for tia Så er Seff Wow best;)
237451​
Jessda, "seff" er det det :confused: ....

Zythius: Hva har skjedd med war3.no? Ganske sikker på at du var admin eller noe der, hvertfall bruker...
238866​
[/b]
Siden ble hacket. På IRC (Warcraft3.no @ Qnet) sier de at det ikke ser bra ut for siden.
 
#72
Jeg personlig liker Starcraft over Warcraft III. Begge er bra spill, for all del. Men likte ikke så godt opplegget i warcraft III med RPG elementer osv. Skulle ønske det var litt mer likt 2'ern som er en udødelig klassiker i min bok.

Er skuffa over at ingen Starcraft oppfølger har kommet. Og nei, da vil jeg ikke nevne Starcraft: Ghost engang. Det blir bare ikke det samme dealen, ikke samme typen spill engang. Men jeg får leve i håpet. Hvis Blizzard våkner opp en dag så kommer de til å lage en verdig oppfølger.
 
#73
Opprinnelig skrevet av Spitfire@10.07.2005, 13.10
Jeg synes Warcraft ble nesten som en ræva kopi av StarCraft.


StarCraft seff!!!!!
240856​
Eh. Warcraft Human vs. Orc kom ut før Starcraft. Og om jeg ikke tar helt feil nå, gjorde Warcraft 2 det òg.
 
#74
Hva heter du på warcraft 3 dkdaffy ??
 
#75
Hovedforskjellene i War3 og SC er, bortsett fra heltene, at War3 fokuserer mer på hvordan du bruker unitsene dine i kamp, mens i SC hvordan de er plassert. Dette fordi SC kan ha så mange units at en 12hær ikke har en sjangse mot fiendens base.
Digger bare det å fly inn med 24++ fly i fiendens base etter å ha plassert ett par atombomber på forsvaret deres.
Men i helhet må jeg si at War3 eier, ettersom funmapsa er så, ja .. morsomme.
 
#77
Blademaster: I-Got-DisCed er brukernavnet jeg storsett bruker nå...
Spiller ikke så mye lenger, tror forresten jeg drar frem den gamle Starcrat cd`en min igjen, fikk så lyst til å spille det av en eller annen grunn :p
[/b]
hehe jeg gjordet det her om dagen , fy f... jeg ble knust :p merka jeg ikke hadde den gammle teknikken lengere så jeg gav meg rimlig fort:p
 
#78
Jeg synes egentlig Starcraft er best da det kjører mer go gammeldags RTS stil over seg i forhold til Warcraft III som har en del RPG elementer i seg.
Pluss jeg personlig synes max units på 90 var litt lite når en hero bruker opp 5 units.

Men for all del, jeg elsker begge spillene.