Warhammer 40K: Dawn of war demo

vet dette er litt offtopic, men har noen en DoW beta key de ikke bruker? fikk faktisk beta'en idag, men får ikke innstalert det, pga man trenger key. på fileplanet gir de ikke ut flere...

Lodin

Der Waaaah
Sorry, jeg har nettop formatert PCen, ellers kunne du godt fått min. Ser uansett ut som de har stansa hele betaen (noe som er logisk siden det gikk gull i dag).

Synes demoen skulle vært mer som Ground Control 2 demoen, single og multi.. single player er fett nok det, men nå har jeg spilt gjennom camp og skirmish såpass mange ganger så hard er for lett.. :p :gevær:

Synes dette spillet virker ganske innovativt,jeg. Jeg hadde ikke hørt noenting om det før jeg lastet denne demoen ned, og må si jeg ble imponert; den fantastiske introen var det første som imponerte, ja. Dette systemet med flagg på kritiske lokalisjoner, virket ganske stilig, og appellerte virkelig til meg. Og "squad-opplegget" var også ganske tøft, og gav faktisk en følelse av realisme, noe jeg fikk av atmosfæren i demoen også.
Hvis resten av spillet er like bra som det inntrykket jeg fikk av demoen, kan dette være noe jeg kunne tenke meg å kjøpe, spille, og elske. :kos:

Jeg sier meg enig med Kozeloz. Introen fikk opp førsteinntrykket, men spillet skuffet ikke heller. Det fantes lite revolusjonerende i demoen, men deploy&conquer spillestilen var bra utført. Animasjonene til bygningene var veldig orginale. Forøvrig virker det som om de har vært veldig snille i overføringen fra brettspill til PC-spill.

Lodin

Der Waaaah
Vil nok si at det er en av de feteste introer jeg noensinne har sett ja. Siden jeg vokste opp med å spille som Space Marines så gjorde den meg ekstremt hard i buksene.
Når det kommer til selve spillet så hadde jeg foretrukket om det var turnbased sånn som orginalen, men det funker bra i realtime også. Det at man MÅ være aggresiv og hele tiden ekspandere hindrer at folk turtler og det tror jeg kommer til å gjøre spillet til et populært alternativ til Warcraft 3.

Nå veit dere forøvrig også hvor Blizzard stærte alle ideene sine til War\Starcraft spilla. Var jammen på tide at GW kom på banen og ga dem litt konkurranse.

Hm, klarte nettop ut demoen, og her er noen småirriterende ting jeg har å nevne.
Enkelte units har en syk stor dødplass rundt seg. Det er klin umulig å få dem til å stå på rekke og rad. De står alltid minst 4 meter fra hverandre. Dette gjelder særdeles store units slik som mechene.

Noen mindre kosmetiske feil. Spyd som står ut fra bakken forsvinner ikke når man setter en bygning oppå. Tvert imot, så går spydene tvers igjennom, og forårsaker stygg z-fighting.

Pathfind-algoritmen suger. Hvis noen units står iveien for en som skal forbi, så kansellerer den ordren. Man må flytte alle unitene manuelt, for å så slippe den ene forbi. Ganske vanskelig å foreta seg midt inni et angrep.

Enkelte addons, slik som våpen til squads kan ikke kanselleres, straks man har startet kjøpet, og ser progressbaren.

Enkelte soldater/marines går langt unna squadene sine, selv om moralen er på 100%

Spillet går usedvanlig sakte, i forhold til grafikknivået. Jeg ser ingenting fancy som rettferdiggjør en hakkete spilleopplevelse i 800x600 oppløsning. Har forsøkt de forskjellige grafikknivåinnstillingene også.
PC-spesifikasjonene mine er AMD Athlon XP 2400 (2ghz) 266mhz FSB, 1 GB DDR ram, Geforce 4 4600 med fastwrites slått på og 4X AGP. Kjører spillet i Windows XP Home.

Bare de får fikset dette i fullversjonen, så er det et garantert kjøp :)

Kan ikke si jeg la merke til noe hakking, men så har jeg bedre pc enn deg, selv om det ikke skal ha så mye å si når du hadde relativt bra maskin.

Men, småbugs som det du beskriver er ingenting. Mange spill som har hatt værre bugs, og som kom ut bra.

Jeg merker at jeg gleder meg svært :)

:kos:

Dette var kult.. Jeg har stor tro på dette spillet.. Så jeg Bloodthirster på det ene skjermbildet tro? Jeg så jo til og med en Avatar:D Håper de har med Dark Eldars også, siden det var de jeg spillte...:D

Når slippes spillet?

Opprinnelig skrevet av The Creature@12.09.2004, 14.48
Dette var kult.. Jeg har stor tro på dette spillet.. Så jeg Bloodthirster på det ene skjermbildet tro? Jeg så jo til og med en Avatar:D Håper de har med Dark Eldars også, siden det var de jeg spillte...:D

Når slippes spillet?
101716​

Dark Eldar er faktisk ikke med; de står iallfall ikke på listen over raser. Men vi kan håpe på en expansion? :kos:

Lodin

Der Waaaah
Opprinnelig skrevet av Erikpc@12.09.2004, 15.35
Jeg har tenkt å prøve demo'n, men er den verdt å laste ned?
101732​
Er verdt å laste ned bare for selve introen vil nå jeg si.

De spillbare rasene:
Space Marines
Chaos Marines\demons
Eldar
Orks

Finnes vistnok også noen Imperial Guards man kan styre litt under kampanjen.

Erketor

My life is a void waiting to be filled with burgs
Da har jeg testet demoen, og kan si at det var tøft, men ikke råtøft. Grafisk sett var det godkjent. Ikke noe spektakulært, men helt ok. Det var også litt skuffende at ikke den nye Warhammer 40K-rasen "Tau" er med, da "Fire Warrior"-spillet ikke gjør dem noe rettferdighet. Strategi har heller aldri vært helt min ting, siden jeg foretrekker å delta i kampene selv istedetfor å måtte kommandere alle rundt, men jeg skaffer meg nok spillet hvis jeg finner det på tilbud ett sted. :tommelopp:

Men jeg er fornøyd med at de sånn ca har tatt med de råeste rasene, selvom jeg foretrekker dark eldars fremfor eldars.. Men jeg håper spillet innkluderer en armylist alla miniatyrspillet, med de gode gamle heltene osv... Blir spennende å se hvordan Nurgle beveger seg rundt med sine nurglings... eller hvordan Keeper of Secrets er... Men Bloodthirster er vel kanskje den råeste karakteren innenfor 40k..

Lodin

Der Waaaah
Bah, det er den sensurerte versjonen. Orginalen hadde digre mugger og en lei tendens til å voldta offerene sine.