Wii Fit er ute i Norge

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen

Vet ikke hva veiledende pris er, men Platekompaniet selger bundelen for 899,-

Er det noen her som har planlagt å gå til anskaffelse av dette?

Ikke utenkelig at jeg plukker det opp til uka eller noe, får se om det er noen kjeder som peker seg ut mtp pris.

Kilik

Lokal moderator
899,- er veiledende pris ja. Jeg er dessverre for slank og muskuløs til Wii Fit.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
999,- på EB Games lzm ;/ Solgt mange idag likevel, tough.
Men, i det spillet som følger med matta (Wii Fit) er det bare sånn treningsdrit og sånn? Ikke noe action tjohoi hvor man bruker matta som brett eller noe?

Lodin

Der Waaaah
Følger med en del minigames også hvor man nikker fotballer og annet shizz.
Veit ikke om jeg gidder plukke opp dette, men det frister litt. Kunne trengt noe lett trening av overkroppen og det er dette perfekt til.

Skal ikke se bortifra at jeg muligens plukker opp dette en eller annen gang. Kanskje det hjelper litt på magen:p Også er det jo en unnskyldning til å bruke maskina.

Nå er jeg en sucker for minigames og elsker ting som Wario Ware til DS hinsides høyt, men jeg fant Wii Fit å være en positiv overraskelse, om man da ser bort ifra at den kategoriserte meg som overvektig og fortalte meg at jeg måtte trene oftere. :realmad:

En del interessante moment og metoder å trene på, yoga var en del gøyere enn jeg hadde trodd og det hele fungerer egentlig ganske bra. Jogging er en av tingene jeg ikke helt forstår hvordan fungerer skikkelig, men skit au. Har underhold meg og en kamerat i mer eller mindre hele dag. Sære greier, men merker at jeg blir fort sliten av en god del av aktivitetene. I tillegg lærer man vel en del om riktig pusting og det er en smule motiverende å vite at alt du gjør bli registrert og du kan holde styr på forbedringer eller eventuelle forverringer ettersom dagene går.

Selvfølgelig er det en del måter å "jukse" på, slik at man får høye highscores, men om dette er hva man sikter etter er det forsåvidt ingen grunn til å kjøpe Wii Fit. Man må yte litt selv for å ha utbytte av spillet, føler jeg. Dog er det fortsatt morsomt å være ute på en joggetur for så bli brent forbi av en småtjukk Mii du har laga av en venn av deg. :wizard:

Det er også en del utfordringer for de hardbarka, kan jeg tenke meg. Har ikke låst opp alt mulig ennå, men tenker blant annet på push-up-challengen. Først begynner man med seks armhevinger / seks.. er.. noe som har med beina / armene å gjøre (husker ikke hva de kalte det), deretter ti, også låser man opp en challenge hvor man utfordrer sin personlige trener til en slags "duell". Første duellen tok treneren bare 12 før han ga seg, deretter 24, hvilket ga min kamerat tre ut av syv stjerner. Tenker han må opp i en femti-seksti armhevinger før han får toppscore, og det er da noe å strekke seg til for de fleste nørda.

Jeg har iallefall planer om å fortsette med Wii Fit en time eller to om dagen. Det er motiverende, gøy, og ikke minst får man noe ut av det!

"Update": Kameraten tok nettopp tretti armhevinger og fikk 4 stjerner ut av syv. Vi tenker du trenger 60 i strekk for å få full score. Aim high!

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Kult da. Må si jeg faktisk ble litt fristet her jeg sitter, småslapp etter et langt halvår med inaktivitet. Har nettopp våget meg på å ta opp jogging igjen, men dette hørtes jo virkelig ut som the shit i forhold, med tanke på motivasjon og slikt :)

Men blir du no' særlig svett altså?

D

Doctor Downs

Gjest
"I am still very embarrassed to be posting the images on the Internet. Not so much because I feel fat, but because I know I am a very hairy man. Still, in the interest of “science” I present the following photos."

Excellent, Lodde! :D

Kult da. Må si jeg faktisk ble litt fristet her jeg sitter, småslapp etter et langt halvår med inaktivitet. Har nettopp våget meg på å ta opp jogging igjen, men dette hørtes jo virkelig ut som the shit i forhold, med tanke på motivasjon og slikt :)

Men blir du no' særlig svett altså?
Det spørs jo litt på din egen form og hva du ligger i det. På joggedelen f.eks får du først utdelt en kort løype på 3 minutter hvor du skal jogge i et jevnt tempo etter treneren din. (Dette er da selvfølgelig stillestående jogging som egentlig bare går ut på å løfte beina opp og ned fra bakken, eller kinda "spinne" stillestående.) Etter du har gjort dette en eller to ganger låser du opp en lengre løype på rundt fem-seks minutter, og deretter en på cirka 10, som du kan gjøre om og om igjen for større effektivitet om det ønskes. "Treneren" stiller inn sitt tempo etter ditt, så dette kan også reguleres etter egne ønsker der og da, selv om han nå og da sier at du løper for fort og at du må sakke ned.

Er man i dårlig form som meg så blir man varm og svett av nesten hva det skal være, så jeg kan ikke love noe. Men det funker for meg, og jeg planlegger å fortsette og se om jeg utvikler noen resultater av det. For min del er det hvertfall utrolig mye gøyere enn å henge på et treningssenter i en time eller to, noe som jeg har prøvd en del ganger før, men aldri skikkelig fått interessen for.

Nei, det er bare oppspinn. Da skal du i så fall mene at de fleste robotaktige stemmer "er akkurat som turretene i Portal".

Som dere muligens fikk med dere ut av anmeldelsen på Gamer, syntes jeg Wii Fit var en stor glede. Spiller det fortsatt hver dag, noe som får meg til å lure på om EyeToy Kinetic eller andre spillprodukter i samme klasse har noe for seg. Noen som vet mer eller har prøvd konkurrerende treningsprogramvare?