Nå er jeg en sucker for minigames og elsker ting som Wario Ware til DS hinsides høyt, men jeg fant Wii Fit å være en positiv overraskelse, om man da ser bort ifra at den kategoriserte meg som overvektig og fortalte meg at jeg måtte trene oftere. :realmad:
En del interessante moment og metoder å trene på, yoga var en del gøyere enn jeg hadde trodd og det hele fungerer egentlig ganske bra. Jogging er en av tingene jeg ikke helt forstår hvordan fungerer skikkelig, men skit au. Har underhold meg og en kamerat i mer eller mindre hele dag. Sære greier, men merker at jeg blir fort sliten av en god del av aktivitetene. I tillegg lærer man vel en del om riktig pusting og det er en smule motiverende å vite at alt du gjør bli registrert og du kan holde styr på forbedringer eller eventuelle forverringer ettersom dagene går.
Selvfølgelig er det en del måter å "jukse" på, slik at man får høye highscores, men om dette er hva man sikter etter er det forsåvidt ingen grunn til å kjøpe Wii Fit. Man må yte litt selv for å ha utbytte av spillet, føler jeg. Dog er det fortsatt morsomt å være ute på en joggetur for så bli brent forbi av en småtjukk Mii du har laga av en venn av deg. :wizard:
Det er også en del utfordringer for de hardbarka, kan jeg tenke meg. Har ikke låst opp alt mulig ennå, men tenker blant annet på push-up-challengen. Først begynner man med seks armhevinger / seks.. er.. noe som har med beina / armene å gjøre (husker ikke hva de kalte det), deretter ti, også låser man opp en challenge hvor man utfordrer sin personlige trener til en slags "duell". Første duellen tok treneren bare 12 før han ga seg, deretter 24, hvilket ga min kamerat tre ut av syv stjerner. Tenker han må opp i en femti-seksti armhevinger før han får toppscore, og det er da noe å strekke seg til for de fleste nørda.
Jeg har iallefall planer om å fortsette med Wii Fit en time eller to om dagen. Det er motiverende, gøy, og ikke minst får man noe ut av det!
"Update": Kameraten tok nettopp tretti armhevinger og fikk 4 stjerner ut av syv. Vi tenker du trenger 60 i strekk for å få full score. Aim high!