Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
En liten oppdatering angående kablene til Wii. Jeg kan bekrefte at RGB-kabler vil være i butikkene fra dag én, komponentkabler kan jeg ikke si for sikkert.
 
ooh, nyheter! Ja, da så. Da drar jeg til den største elkjøpen i trondheim, mandag den 11 desember. Og jeg SKAL minimum ha med meg Zelda, Wii, Rgb-kabel (med mindre noen kan bekrefte at Gamecube sin kabel vil fungere) med meg hjem. En fin, fin dimming.
 
Protip: I dag bestilte jeg den siste USB WI-FI dongelen de hadde på Komplett og jeg har en følelse at flere andre sjapper fort kan gå tom. For de av dere som vil laste ned VC titler fra dag en, men ikke gidder rasse seg til trådløst nett kan det være smart å allerede leite etter en nå.
Forøvrig den samme som DSen bruker for de som måtte lure.
 
Er det ikke mulighet for å stikke nettverkskabelen rett i rævva på Wii'en? Om ikke, skal den donglen settes i pc'en så Wii får nett fra der?
 
Greit, så den spiller Wii spill som er skrevet på DVD disker, men den har ikke DVD videoplayback? Den har ingen inngang for nettverkskabel. Kan den ihvertfall spille av audio cd'er som jeg har spurt om før? Har søkt litt rundt, men finner ikke ut av det.
 
Det skal komme en USB-adapter med netteverksport som plugges i Wiien etterhvert, men fåglane vet når.
Også mulig å bruke noen andre trådløse dongler til PC, men jeg aner ikke hvilke det er.

EDIT: Grunnen til at den ikke tar DVD-filmer er at Nintendo da må betale lisens til hvem det enn er som eier rettighetene til formatet og dette sparer de litt på å droppe. Vil tippe dette også er grunnen til at den ikke tar CDer.
Hvis dette er så viktig for deg får du vente på den Wii-modellen som dukker opp senere og tar filmer.
 
jeg har en gammel usb-ethernett adapter som jeg brukte til en gammel laptop.

vil denne f.eks virke tror du? eller er det noen sperre for at nintendo vil selge egne produkter?
 
Som sagt kan jeg ingenting om trådløst nett så jeg aner ikke hva som kreves for at det skal funke. Lissom det som er hovedgrunnen til at jeg gikk for Nintendos egen dings. Litt mer i pris, men jeg slipper å stresse. :p
Her er hva det står i Wii-tråden på SA. SITAT
What types of wireless security does the Wii support?
While the DS only supports WEP, the Wii will support both WEP and WPA.

I don't have a wireless router. Help!
You can either purchase a Nintendo DS/Wii dongle (Nintendo Wi-Fi USB Connector) for about $30, or wait until Nintendo releases an Ethernet adapted in the future. To quote Nintendo: "The Wii LAN Adapter will be available the first week of January, 2007."

Also, you can always just buy a wireless router. If you want a low price router that has WEP/WPA/WPA2, the Belkin F5D7230-4 can do it and is under 40 dollars.

I can't get my Wii to recognize my Wireless Router. OUENNNNDAN!
I immediately changed my router's channel from 6 to 11 (channel 1 works too) and had absolutely no issues. If you don't know how to edit your wireless router, type http://192.168.1.1/ into your url bar, go to security settings, and do what you need to. The Wii supports all wireless security options, from WEP to WPA.

I'm receiving an error on my Wii when trying to connect to my router!
There is a Nintendo Wireless error code listing here:
http://www.nintendo.com/consumer/systems/w...rrors/index.jsp[/b]
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Har heller ikke trådløst nettverk, og gikk for den enkle varianten med å ønske meg den offisielle Wi-Fi adapteren til jul. Faren er jo at omtrent ingen bestefedre eller tanter kommer til å forstå hva det er, og selv om jeg la ved en forklaring i ønskelisten kommer kanskje mange til å gå for den enkle varianten : hive en film eller en bok i hånda mi ;)
Og dersom det er som Lodin sier blir jeg sur; online er noe av det jeg gleder meg mest til Wii!

Spørsmål
Vil Far Cry Vengeance til å være med oss fra launch? Gleder meg ganske til det spillet. Ja, grafikken er ikke på topp, men ellers ser det ut som det hittil beste FPSet til Wii. IGN likte det og.

Oouh: Ti dager igjen :sikle:
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg kjøpte meg Dongelen nede i sandnes rett før sist jul, smart eller hva?
Da var det ikke så mye etterspørsel etter dem, og jeg fikk den vel for rett rundt 300kr, synes det var en grei pris.

Headsup: Etter erfaring fra meg selv og en venn, så er dongelen litt sånn rar av og til, den vil ikke altid bli lest av pc en, eller sende nettverk, og det ender opp med at jeg må reinstallere dongelen flerre ganger.
 
Nå har ikke jeg brukt min dongel så alt for mye, men jeg har aldri hatt noen problemer med den. Eneste nettverksproblemer jeg har hatt var å spille multiplayer med MPH, men det var lokalt...

Jeg har funnet ut at jeg skal ha meg en Wii på release, så da blir jeg å finne på morgenen utenfor Elkjøp i Tromsø neste fredag. Hovedgrunnen til at jeg blir å kjøpe den på release er faktisk å få kunne stå i kø, ja, jeg er sær.
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Haggar @ 28.11.06, 18.50) 37799
jeg har en gammel usb-ethernett adapter som jeg brukte til en gammel laptop.

vil denne f.eks virke tror du? eller er det noen sperre for at nintendo vil selge egne produkter?
[/b]
Jeg tror det. Hvis ikke er det meget frekt av Nintendo. De støtter tredjeparts SD-kort, så da støtter de forhåpentligvis tredjeparts USB-adapter også...

Tutankoopa: Trodde Far Cry skulle rekke lanseringen, men ser nå det er utsatt til 22.desember på Play. Når det gjelder de tre første FPS-ene skal visstnok Call of Duty 3 være heldigst med kontrollene. Red Steel 2 er forresten under planlegging. Forhåpentligvis fikser de kontrollene og ordner online i oppfølgeren...

Angående Photo Channel så må videoene foreløpig konverteres til formatet MJPEG. Da vil en spillefilm i grei kvalitet fylle opp et 2 GB SD-kort.
 
I følge lista elkjøp fikk inn som oversikt over lanseringsdagen, så skal Farcry være på plass fra dag 1.
 
Yay, fikk Excite Truck, The Legend of Zelda: Twilight Princess og en ekstra Wii Remote i posten idag. Har ikke fått tid til å teste The Legend of Zelda: Twilight Princess enda, men Excite Truck har jeg hatt gleden av å teste i rundt 1 time, og det er utrolig moro. Har vel ikke spilt det nok til å kunne anbefale et kjøp det enda, men så langt er jeg veldig fornøyd med det, og det viser potensialet til Wii-en. Man holder (som de fleste sikkert vet) Wii Remote som en NES-kontroll, og vipper den til høyre eller venstre side ettersom hvor man vil svinge, og den måten å kontrollere truck-en på er veldig intuitiv, og passer spillet perfekt. I begynnelsen kan det riktignok være litt uvant å styre på den måten fordi kontrollen er veldig sensitiv, men etter hvert får man dreisen på det, og da er det fryktelig moro. Spillet er forøvrig også moro i multiplayer, til tross for at det kun er 2-player (og ingen andre kjøretøy på banen). Skulle gjerne sett at de la inn 4-player, men det får så være.

Forøvrig tror jeg at jeg skal skaffe meg en slik USB-adapter som gjør at jeg kan koble til Wii med en internett-kabel, i stede for å ha det trådløst. Min trådløse internett virker litt ustabil, så da tror jeg det er best. Spørsmålet er jo om man kan kjøpe hvilken som helst USB-dongle, eller om jeg må kjøpe Nintendos offisielle USB-adapter (som jeg forøvrig kun har sett på Play-Asia, og det er en japansk type, og jeg vet ikke om den vil fungere fint på en US-versjon?). Kan vel uansett finne en rimelig sak, og teste.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.