Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Sikkert smartere å importere kontroller, men jeg kommer nok til å kjøpe med meg en Wiimote og nunchuck til lansering uansett. Vil ha Wii Play, og da er det jo greit å kjøpe Wiimoten hvor det spillet følger med, og en nunchuck ved siden.
 
Gla'nyhet til alle som fryktet få wii-er til elkjøp. De minste vil få inn 6stk, mens de større vil få inn 30+. Tror de fleste vil få omkring 9+.

Men ser ut til at Zelda vil være vanskeligere å få tak i. Her i sandefjord får vi "kun" inn 24 eksemplarer av Zelda, mens vi får inn 30 Wii-er.

Det ser ut til at kontroller blir mangelvare på lanseringen. Hvis jeg har forstått det riktig så får hele Elkjøp-Norge kun inn 91 Wiimotes.

Edit: dette er selvfølgelig kun en god nyhet hvis man fryktet 4-5 konsoller pr. butikk. Er fremdeles lite som kommer til Norge.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Hva er greia med det "50 / 60 Hz modes supported"-symbolet da? HDTV-er er vel minst 100 Hz ...?


edit: DragonBall Z: Budokai Tenkaichi 2 til Wii virker gøy. (Kotaku)
Opprinnelig skrevet av Michael Fahey
The most interesting control element has to be the special moves. Once your ki energy is powered up, you hold down the triggers on the respective controllers. Many moves then require you to move the Wiimote off the screen in a particular direction and then back again, triggering a super move. It is really hard not to pose dramatically while doing this. Even better are the moves that make you pull the controllers back in unison, and then jab them both outward. Pretty sure I woke my girlfriend up this morning shouting, "Take that, bitch!" at the television screen as I unloaded a Kamehameha (which amazingly enough was in my Open Office Writer spell check}. It's exhilarating, and it totally makes you feel like a complete bad ass.
 
Nei.

Wiki:
SITAT
For example, the format 720p60 is 1280 × 720 pixels, progressive encoding with 60 frames per second (60 Hz). The format 1080i50 is 1920 × 1080 pixels, interlaced encoding with 50 fields (25 frames) per second. [/b]
Greia med ihvertfall LCD er at oppdateringen skjer på en annen måte, kort fortalt så er det på-på-på-på-på-på istedenfor på-av-på-av-på-av-på-av som på en vanlig CRT-tv, det er derfor ikke et sort bilde mellom hvert bilde, derfor vil man ikke oppleve flimmer selv på mye lavere refresh rate.

Denne diskusjonen husker jeg fra da lcd-skjermer kom til pc også, der spesielt gamere var opptatt av å ha 85hz+ på skjermen mens LCD-skjermer på den tiden hadde 60hz (men var fortsatt flimmerfrie)
 

Kilik

Lokal moderator
Merkelig. NTSC-versjonen kom ikke med noen slik advarsel så vidt jeg vet.
Uansett har Red Steel fått såpass slakt av Edge, 1up, Gamespot etc. at jeg holder meg unna uansett.

Forresten var det ikke noe med at kablene for progressiv scan ikke slippes i Euopa før neste år? I såfall dårlig timing...
 

Kilik

Lokal moderator
Prøv Wii før den lanseres:

Toys "R" Us - 30.november - 3.desember:

Strømsveien 245, 0668 Oslo
Klokkegårdsveien 32, 1711 Sarpsborg
Barstølsveien 58, 4636 Kristiansand
Stockamyrsveien 2, 4313 Sandnes
Laguneparken 23, 5239 Rådal
Ivar Lykkes Vei 4, 7075 Tiller

Også GAME og EB-Games vil ha demopods, men ikke før lansering...

kilde
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Noen andre enn meg som har planer om å sove utenfor Elkjøp i Sandvika? Det vil bli kaldt og jævlig, men det vil sikkert være verdt det. Jeg skal faen meg ha Wii med Zelda uansett hva :D Send meg en PM eller noe om du har lyst på noen runder Mario Kart og en kopp kaffe med meg i køen!
 
Status
Stengt for ytterligere svar.