Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Planen virker. Herre min skaper, den virker. :D

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Xbox-en begynte å kaste av seg etter at Halo 2 ble lansert. Tre år med tap, med andre ord.

Hvis Final Fantasy 3 blir lansert i slutten av August i Japan tviler jeg sterkt på at amerikanerne, og de av oss som importerer, får hendene våre på spillet før rundt slutten av året. Trist, men sant.

SITAT(Yetipants @ 02.06.2006, 18.19) 7517
Hvorfor mener du det er negativt for 360-en at den kan spille ekte 5.1-lyd i alle spill?
[/b]
Whoops, skrev feil. Megalåll.
Poenget forblir: Det koster Nintendo nærmest nada å legge til en DD-dekoder.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Alex @ 04.06.2006, 18.42) 7856
Poenget forblir: Det koster Nintendo nærmest nada å legge til en DD-dekoder.[/b]
Jada, skjønner det nå. Men jeg tror grunnen til at de ikke bygger inn DD, HD-støtte og alt slikt, er fordi det nok ikke koster så mye hver for seg, men samlet vil det koste en del ekstra. Pluss at alt dette krever ekstra arbeid og utgifter under spillutvikling for at det skal bli støttet skikkelig, så jeg tror det også er en medvirkende faktor.

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Eller kanskje de dropper det så de skal slippe å remixe lydsporene til alle Virtual Console-spilla.

Jeg som hadde gledet meg til Super Metroid i surround. :grine:

SITAT(Yetipants @ 05.06.2006, 11.45) 7954
Jada, skjønner det nå. Men jeg tror grunnen til at de ikke bygger inn DD, HD-støtte og alt slikt, er fordi det nok ikke koster så mye hver for seg, men samlet vil det koste en del ekstra. Pluss at alt dette krever ekstra arbeid og utgifter under spillutvikling for at det skal bli støttet skikkelig, så jeg tror det også er en medvirkende faktor.
[/b]
Samlet ja. Men jeg prater jo kun om lyd nå, ikke HD-støtte, som er langt mer ressurskrevende. Når alle tredjepartsutviklere gir spillene til 360 og PS3 digital lyd, tror jeg nok de vil orke å gjøre det samme for Wii og, om bare Nintendo hadde gitt dem muligheten. Om VC-spilla hadde blitt gitt ut med stereo- og monolyd tror jeg ikke spiller en rolle. Akkurat som at flesteparten av Live Arcade-spilla til 360 ikke har 5.1-kanalers lyd.

Kilik

Lokal moderator
Noen nyheter fra Nintendos årlige finansrapport (Nintendo gikk med nesten 28 milliarder kr. i overskudd i fjor, btw):

Pokémon Battle Revolution til Wii, et RPG/adventure med onlinespilling og kommunikasjon med Pokémon-spillene til DS.

Det shippes fire millioner konsoller før jul og to millioner i 1.kvartal.
Nedlastbare spill fra 500-1000 yen (ca. 25-50 kr.)
Ellers er det bekreftet at Opera blir preinstallert i flashminnet på konsollen.

Pris og lanseringsdato annonseres innen september.

Lodin

Der Waaaah
http://arstechnica.com/news.ars/post/20060607-7009.html
SITAT
Nintendo President Saturo Iwata spoke yesterday at a Japanese marketing event (Japanese source), revealing information about "virtual console" pricing and the Wii's relationship with the DS. Iwata revealed that games for Nintendo's "virtual console" that will allow Wii owners to play old titles on their consoles will be priced at ¥500 and ¥1,000, roughly US$4.50 to US$8.99. [/b]
Mellom 28 og 55 kroner oversatt da, men det blir sikkert enda høyere for oss europeere. I stiveste laget så jeg gidder ikke plukke opp mer enn litt Super Metroid og annet snacks.

Mener å ha hørt den prisen gjelder nye spill, utviklet av idie folk.
Ikke tittler fra backcatalogen til Nintendo, Sega og Hudson som arstechnica melder...

Får håpe Nintendo trekker bedre blink denne gangen med Pokemon enn hva de gjorde med Gamecube. Ett Pokemon-spill med online-funksjonalitet virker jo på papiret at skal funke, så forhåpentligvis blir det ett must. Det trenger Ninty.

Lodin

Der Waaaah
Jepp, de som oversatte greiene bæsja på leggen. De prisene som ble gitt gjelder nye småspill, sikkert ala sånt som finnes til Xbox Live. Geometry Wars er jo gøy så dette er ikke en uting. SITAT
Unfortunately, it looks like Ars might have misinterpreted Nintendo Pres. Saturo Iwata's comments. In reading a translated clip from the quote's source magazine Famitsu, it sure sounds like Iwata was talking about new titles selling for that price, not older, previously-released titles. Not that new, smaller game experiences for less money is a bad thing at all, mind you. And it wouldn't surprise me if the retro download titles were priced in that range—it's just not official yet.[/b]
http://www.kotaku.com/gaming/nintendo/wii-...n-vc-179586.php

D

Deleted member 91

Gjest
Er det så galt da? De skal fortsatt lansere den retro-stikka, ikke sant? Som er en ... blanding?

Status
Stengt for ytterligere svar.