Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Jeg syntes dagbladet hadde en veldig fin artikkel om Wii. Ikke veldig positiv, men verdt å sjekke ut. Ble skikelig usikker da jeg leste det der :grine:

Jeg synes artikkel var ganske så saklig, så vær det samme tilbake.

Gjerrige Nintendo!
 
Likte den artikkelen veldig godt sjæl, og ble også litt usikker. Men så innså jeg at så lenge grafikken er ok, gjør det meg ingenting, og med tanke på hvilke forventninger jeg har til maskinen, gjør det meg ikke noe å betale litt for den.
 
Jo, men hva de som er grafikkhore? Altså jeg kan leve med god current-gen grafikk, men er det like kult i 2010? Jeg håper virkelig Nintedo finner på noe slik at de holder interessen oppe alle årene. Jeg ser at en VR ide kanskje kan være et lurt trekk. Kombinere Wii-remoten og VR hadde jo vært skikkelig kult.
 
Han tar feil angående prisen på X360, da. Veil. pris på X360 er fortsatt mer enn den på Wii-en, det at Elkjøp selger maskinen med tap er jævlig lite relevant.

Dessuten er det jo ikke sikkert at Nintendo har tenkt å ha Wii-en på markedet like lenge som tidligere maskiner.
 
Han tar jo stilling til xbox 360 core versjon. Dette tilsvarer jo omtrent det samme som det du får i en Wii pakke, for du får vel ikke med minnekort i Wii-pakka, gjør du vel?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Wii har 512MB innebygget flash-minne.

Og det der er ingen artikkel, det er en bloggpost skrevet av ei kølle på nitten år. Og han motsier sitt eget poeng på slutten, så den posten der gikk inn det ene øret og ut den andre, gett. Hvis grafikk er det eneste du bryr deg om, da kan du vel for faen kjøpe deg en PS3 og holde kjeft. :D
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
To konsoller fra Nintendo koster fortsatt mindre enn én fra Sony, hva klager du over? :D
 
SITAT(Agahnim @ 10.10.06, 19.03) 27435
Han tar feil angående prisen på X360, da. Veil. pris på X360 er fortsatt mer enn den på Wii-en, det at Elkjøp selger maskinen med tap er jævlig lite relevant.

Dessuten er det jo ikke sikkert at Nintendo har tenkt å ha Wii-en på markedet like lenge som tidligere maskiner.
[/b]
Prisen hos Elkjøp er jo høyst relevant for enhver forbruker. Særlig når Elkjøp sikker kommer til å presse ned prisen på Wii og.

Både Microsoft og Sony sier at konsollene deres skal vare rundt ti år i denne omgangen. Skal Nintendo da ha oss til å punge ut enda flere ganger i løpet av like mange år? Selv om det virker ille, så er det nesten enda verre hvor utdatert Wiien kommer til å se ut i 2016 uten en digital lydutgang og grafikk som er langt under par.

Selv elsker jeg alle Nintendo sine konsoller, og er ca like engasjert over Wii som jeg var når jeg prøvte Mario 64 med analog styrespake for første gang. Jeg kommer sansynligvis til å møte opp utenfor butikken lenge før åpningstid på launchdagen. Dette til tross er det ikke til å stikke under en stol at man betaler alt for mye for teknologien Nintendo gir oss.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
SITAT(Alex @ 10.10.06, 21.33) 27445
Prisen hos Elkjøp er jo høyst relevant for enhver forbruker. Særlig når Elkjøp sikker kommer til å presse ned prisen på Wii og.
[/b]
Det blir likevel feil å sammenlikne en veiledende pris med Elkjøps tilbudspris og holde det fram som en prestasjon fra Microsofts side at Elkjøp kan selge den for 1895,-.
 
Hva skal Nintendo gjøre da? Selge maskinen ekstra billig i Norge bare fordi Elkjip kaster penger ut vinduet?
 
Da hadde iallefall jeg blitt glad. Lokaliserte priser burde vært forbudt. Bergsala og Unsaco har kødda til prisene nok.

Men selv om du sammenligner prisene på Wii og X360 i andre lands store kjeder (BestBuy etc) så tror jeg du vil oppdage at prisene på 360en ofte kan ligge under Wii sin. Og aldri mer enn 50$ over.
 
Stikk nå heller innom Gamezone, vi har planer om å ha nattåpent på lanseringsdatoen, vi blir sannsynligvis de første i Stavanger som selger maskinene.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.