Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Veldig overbevisende alt vi så fra Nintendo idag. Helt utrolig at Zelda kommer til Launch... Hadde som nevt over håper å sett Super Smash Brothers idag, samt høre mer om onlline delen rundt konsollen. Kanskje sett litt av menyen ect. Mann kan jo ikke gjøre annet enn og leve seg inn når mann ser Reggie og Myamoto spiller 4 player på det Tennis spillet:)

Kult og endelig se Mario i action. Basert på det vi så av gameplayet så kan det faktisk sammenlignes med den "teasern" som ble vist på E3 for 4-5 år siden av de nye mario spillet. Hvis ikke jeg husker feil så er deg mange 100 marioer som løper rundt på en planet. Tviler ikke på at det er lagt mye arbeid bak det spiller og det vil nok vise seg når det kommer.

Zelda er nesten ikke nøvendig kommentere.

Metroid blir overlegent.. FPS spiller så ut til og funke utmerket. Fikk også inntrykket av at kontrollen var lett og bruke som en "mus" slik vi har på PC.. da vi så hvor glatt og enkelt dem flyttet rundt på den feen på starten av demoen. Kanskje vi kan få til noe ordentlig RTS spill med tiden.. på konsoll.

Mye spennende værtfall.
 
Ikke nok med at spillene som blir presentert ser enorme ut, men Nintendos pressekonferanse hadde også det lille ekstra, som i blandt annet den stilige introen.

Nintendo leverer som alltid varene, og det som spesiellt varmet hjertet mitt var at vi i motsetningen til på de stusselige Microsoft og Sony konferansene fikk se haugevis med in game footage. Av det jeg har sett hittill er det The Legend Of Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corrpution og Super Mario Galaxy som frister mest, og alle disse titlene er spill jeg garantert kommer til å kjøpe ved release. Hvis Nintendo får med alle disse tre spillene ved release har de nok garantert sikret seg høye salgstall ved slipp, og hvis prisene holder seg nede blir konsollen også mer aktuell for hvermannsen.

Nå håper jeg bare på noen virkelig saftige avsløringer om framtidige Nintendo DS prosjekter, samt mer info om de forskjellige Wii spillene som har blitt offentliggjort den siste tiden. Super Smash Bros, Final Fantasy Crystal Chronicles med mer... Jeg har på følelsen at dette kommer til å bli noe stort. <3
 

Endre

Ødela forumet
Håper ikke noen har lagt ut dette før, jeg kunne i alle fall ikke se det:



Denne ble ikke vist på pressekonferansen, men både GameSpot og Joystiq har skrevet om den, selvom det ikke virker som de er helt sikre på hva det egentlig er. Skal den kjøpes separat til bruk i eldre spill? Festes Wii-fjernkontrollen under den? Jeg tror mer på det første enn det siste. Minner litt om SNES-kontrolleren, bare mer i stil med Wii.
 

Lodin

Der Waaaah
Virker som de ditcher det skallet man skulle kunne sette kontrollen i til fordel for den. Rimlig opplagt at den skal brukes til alle de gamle spilla som skal relanseres og. Ser uansett lekker ut, med mer enn nok knapper til å kunne funke på også de fleste moderne spill.
 
Noen som vet hvor jeg kan finne en stream av pressekonferansen? :$
 
Bare gå inn på GameSpot, sortulv. Der kan du også laste ned en lavoppløst video av konferansen.
 

Kilik

Lokal moderator
Resident Evil Wii: "The next-generation console Wii is garnering much attention with its groundbreaking new controller. The new Resident Evil game for the console will combine the series' intense gaming experience and atmosphere with the revolutionary control system of the Wii."

Ingen bilder/video ennå, men kanskje det dukker opp i løpet av dagen... Jeg antar dette ikke har noe med RE5 å gjøre, men et spill som er spesialdesignet til Wii-kontrollen.
 
Så lenge det er tro mot serien, og ikke melking ala Deadly Silence til DS, er ett Resident Evil spill en av spilseriene jeg helst vil se på Wii.
 

Kilik

Lokal moderator
Det blir morsomt å se oppdateringene utover dagen. Hele 27 spillbare Wii-titler når messa åpner i 18-tiden...
 

Kilik

Lokal moderator
Jeg tviler når det ikke engang ble nevnt i går, men forhåpentligvis tar jeg feil..

Nyheter for oss som er glad i specs:
"IBM claims the PowerPC CPU is based on the 750FX processor designed by the company several years ago".
"Very little is known about the Wii's GPU, codenamed Hollywood except that it is part of ATI's R520 family".

750FX er en gammel chip fra 2002 med hastigheter på rundt 1 GHz. Ikke akkurat Cell-prosessor for å si det sånn...Grafikkortet derimot vil bli svært moderne hvis R520-basert stemmer. Da vil kortet ha DirectX9c-støtte og vil kunne presse ut rimelig god grafikk. Det står bare "being developed with ATI" på Nintendos hjemmesider, så kanskje er denne fortsatt under utvikling. Alt i alt ser det ut til at Wii kan betraktes som en slags mellomgenerasjon når det gjelder ytelse.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.