Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Wavebird holder rundt 100 timer. Og Wii-kontrollen skal være "significantly less than the WaveBird". Alt over 30 timer går vel for så vidt greit, men blir det under det, så tror jeg de må regne med å få en del pepper for dette. Uansett, det er jo snakk om at det skal gå an å kjøpe rechargeable battery pack også, og da er det vel ikke noe stort problem.

Kilik

Lokal moderator
Europeiske sommerlanseringer:
SITAT
Nintendo DS:
Super Princess Peach (May 26)
Dr. Kawashima’s Brain Training: How Old Is Your Brain? (June 9)
New Super Mario Bros. (June 30)
Big Brain Academy (July 7)
Electroplankton (July 7)
Tenchu Dark Secret (September)
Club House Games (temporary name) (September)
English Training (temporary name) (September)

Nintendo GameCube
Chibi-Robo! (May 26)

Game Boy Advance
Final Fantasy IV Advance (June 2)[/b]
Samtidig ryktes det at DS Lite kommer 23.juni, men Nintendo har ikke sagt noen ting.

Ellers er Trauma Center: Second Opinion bekreftet som lanseringstittel.

Bekreftede lanseringsspill til Wii:
Opprinnelig skrevet av Lanseringsspill

Call of Duty 3
Dragon Quest Swords
Elebits
Excite Truck
Final Fantasy Crystal Chronicles: The Crystal Bearers
The Legend of Zelda: Twilight Princess
Marvel: Ultimate Alliance
Metal Slug Anthology
Metroid Prime 3: Corruption
Rayman Raving Rabbids
Red Steel
SpongeBob SquarePants: Creature from the Krusty Krab
Super Monkey Ball: Banana Blitz
Tony Hawk's Downhill Jam
Trauma Center: Second Opinion
Wii Sports
Tidenes launch line-up? Erfaringsmessig vil 2-3 titler bli utsatt. I tillegg kommer nok EAs årlige oppdateringer innen fotball, golf og basket til lanseringen.

Opprinnelig sa de det, men Nintendo har i nyere tid sagt at både Super Mario Galaxy og Super Smash Bros kommer et par måneder etter Wii release...

De har vel ikke sagt direkte at de kommer senere enn lansering, men at om de ikke er klare til lansering, kommer de maks seks måneder etter.

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Iom. at de ikke står på Launch-lista har de vel i bunn og grunn bekreftet det... Jeg synes ikke det er noe problem i det hel tatt når vi har Twilight Princess på launch, samt flere andre deilige spill. Jeg ser meg nødt til å kjøpe konsollen med 3-4 spill på launch. Det har jeg aldri følt behov for før...

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe Wii ved launch, men for å være ærlig virker ingen av disse launch-spillene noe særlig fristende synes jeg. Twilight Princess spiller jeg på GC'en, CoD3 havner nok på min X360. Resten av spillene har jeg overhodet ingen føleser for, kanskje utenom Red Steel, som virker lovende, og Metroid Prime som er en spillserie som jeg bare hater av en eller annen grunn...
Mulig det er jeg som er rar, men synes det ikke var imponrende...

Trauma Center er noe du bør få øynene, hvem liker vel ikke å måtte redde stakkars pasienter med glassbrått i hjertet? Dr. Stiles is here to help.

Ser ut som et spill som mest av alt er designet for å vise frem Wiis unike kontroll. Jeg holdt meg langt unna slike spill på DS'en, og vil gjøre det samme med Wii, da de er morro de 5 først minuttene fordi det er noe helt nytt, men slike spill er som oftest blottet for dypde og bare repterer seg selv. Føler ikke for å sløse mine hardt tjente penger fra Lånekassen på noe slikt...

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
For alle vet jo at Trauma Canter: Under the knife er et kjedelig og repetitivt drittspill. Du kan ikke nekte for at innovative spill er morsomme? Jeg er nå den typen som liker nye kreative konsepter jeg da.

Innovative spill kan være morrsomme, men vill ikke si at det er ensbetydende. Nintedogs er kanskje konsollens mest innovative spill, men jeg synes ikke spillet er morsomt. Er det bra nok svar for deg? Jeg har ikke spilt Under the knife i mere en 30 minutter, men det var nok for meg å finne ut at spillet i mine øyner ikke er mer enn middelmådig i en helhetlig skala. Et puzzle spill skal gripe deg fra første minutt, noe spillet ikke klarer. Nå er ikke puzzle min favoritt-sjanger, men Tetris er nok det enkeltspillet jeg har tilbrakt mest tid med.

SITAT(Grønn Zebra @ 19.05.2006, 17.59) 4901
Du kan ikke nekte for at innovative spill er morsomme?
[/b]
Jeg kan. Glatt.
Eyetoy-spilla, som er rimelig nyskapende, er ikke morsomme i det hele tatt, bare for å ta et eksempel. Ting blir ikke moro bare fordi de er nyskapende.

Og Camrot, du går glipp av ganske mange kremspill hvis du styrer unna kun fordi de bruker noe nytt. Ta Kirby: Power Paintbrush til DS som et eksempel, det bruker kun touch-skjermen til å styre med, men har allikevel dybde. I tillegg til en rimelig fin læringskurve, og genialt leveldesign som gjør at spillet ikke er repeterende. Nå vet jo ikke jeg om du prøver spillene før du avviser dem, men jeg får ihvertfall inntrykk av at du avviser dem fordi de prøver på noe nytt.

Jeg styrer ikke unna nyskapende titler, men jeg stiller samme krav til kvalitet i innovative spill som i vanlige spill. Og under the knife, som ble omtalt her var ikke bra nok i mine øyner. Nå er jeg så overfladisk at når et spill ikke holder høy nok kvalitet, så er min interesse for oppfølgere lik null. Nå er det ikke verre enn at skulle wii-versjonen få 10'ere i alle omtale, kjøper jeg spillet.

Jeg har sittet å lurt på dette en stund:

Er det nødvendig å lage en helt nye konsoll for å få wii-kontrollen til å fungere? Jeg mener, Wii har nesten de samme specsene som en GC.

Blir vi litt lurt her?

Med tanke på at Wii også innebører Virtual Console, og ikke minst et bedre design kan jeg ikke helt se hvordan vi blir lurt.

SITAT(Sulky @ 20.05.2006, 18.56) 5060
Jeg har sittet å lurt på dette en stund:

Er det nødvendig å lage en helt nye konsoll for å få wii-kontrollen til å fungere? Jeg mener, Wii har nesten de samme specsene som en GC.

Blir vi litt lurt her?
[/b]
Hadde de sluppet Wiimoten til Gamecube med samme satsing på dens funksjoner, ville mange blitt tvunget til å kjøpe kontrollen bare for å få spilt de spillene de hadde lyst på. Bedre med et alternativ der man får en konsoll med bedre design og flere nye innovative konsepter når man kjøper konsollen, enn å kjøpe mye ekstrautstyr.

SITAT(camrot @ 20.05.2006, 18.10) 5056
Jeg styrer ikke unna nyskapende titler, men jeg stiller samme krav til kvalitet i innovative spill som i vanlige spill.
[/b]
Ahh, da var inntrykket mitt ganske så feil. :)

Ellers kan jeg vel nevne at jeg liker når spill er nyskapende, så lenge de er morsomme i samme slengen. Det er et pluss i margen, for å si det sånn.

Alltid deilig med noen CG snutter, men det aller beste hadde jo selvsagt vært å få sett noe mer in game fra Final Fantasy III. Uansett; det blir nok et sabla godt spill! :D

Status
Stengt for ytterligere svar.