Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lodin

Der Waaaah
Ikke at jeg tror noen bryr seg, men Splinter Cell #48 skal slippes ved launchen. Hele verden slipper et enormt gjesp.
Ser pent ut da.

Novastrum

Feminist-elitist
SITAT(kilik @ 09.09.06, 08.38) 23217
Ubi Soft og Trustmaster kommer med ratt til Wii-kontrollen:

GT Pro Series og Monster 4x4: World Circuit vil selges med rattet. Det skal kunne brukes til alle racingspill som benytter horisontal kontroll, som f.eks. Excite Truck.
[/b]
Hvorfor ser den så utrolig føtøshøp ut?

Wow, overraskende igrunn. Trodde Wii kom til aa prestere litt halvstump grafisk sett. Dette er iallefall over meh, og det er jo fint. Fortsatt spent paa hvordan det vil se ut paa skjerm i bevegelse dog.

SHDR

Gullmedlem
Det *er* jo halvstumpt sammenlignet med x360 og PS3. Lurer på hva folk flest vil si ... de fleste av de "samme" effektene er til stede. Bump-mapping, pixelshadere, HDR-lys og gode greier. Folk flest ser jo ikke forskjell på dinosaurene fra den første og tredje Jurassic Park-filmen.

Halvparten av dinoene fra JP er animatroniske dukker, mens alt i treeren er CG. Tror noen seriøst at folk flest vil se forskjell på noen av next-gen-konsollene?

Hmm, forsaavidt sant, men det ser fortsatt temmelig bra ut. Jeg tenkte mer halvstumpt som i at det bare var et par hakk over GC.

Min godeste SHDR, du vet vel at folk flest er neper naar det kommer til saanne ting? For mannen i gata holder det med at noe ligger paa 'helt ok'-nivaaet for aa faa frem et daeven steike.

Jeg tror folk flest igrunn ikke bryr seg saa lenge det er moro.

Redigert:
Forresten, goddag. Lenge siden, endelig nett igjen, osv.

Lodin

Der Waaaah
Dette ser ut til å være de spilla som er klare til nedlasting fra dag 1. Igjen, om de ikke er fryktelig høyt prisa er det ikke tvil om at noen av disse skal plukkes ned. SITAT
1. Bonk's Adventure
2. Castlevania
3. Duck Hunt
4. Excitebike
5. F-Zero
6. Kid Icarus
7. Legend of Zelda, The
8. Legend of Zelda: Ocarina of Time
9. Mario Kart 64
10. Metroid
11. Mortal Kombat
12. New Adventure Island
13. Ninja Gaiden
14. OutRun
15. Pac-Man
16. Prince of Persia
17. Punch-Out!!
18. R-Type
19. Rayman 2
20. Sonic the Hedgehog
21. Star Fox
22. Super Mario 64
23. Super Mario Bros
24. Super Mario Kart
25. Super Mario World
26. Tecmo Bowl [/b]
LINKH

Novastrum

Feminist-elitist
Ah... de holder godbiter som Zelda:aLttP og Super Metroid tilbake. Kommer vel til å melke supertitlene utover året tenker jeg.

SHDR

Gullmedlem
SITAT(Raptorus @ 11.09.06, 11.32) 23472
Hmm, forsaavidt sant, men det ser fortsatt temmelig bra ut. Jeg tenkte mer halvstumpt som i at det bare var et par hakk over GC.

Min godeste SHDR, du vet vel at folk flest er neper naar det kommer til saanne ting? For mannen i gata holder det med at noe ligger paa 'helt ok'-nivaaet for aa faa frem et daeven steike.

Jeg tror folk flest igrunn ikke bryr seg saa lenge det er moro.

Redigert:
Forresten, goddag. Lenge siden, endelig nett igjen, osv.
[/b]
^_^

Det var det jeg mente. De samme effektene og shit som på PS3 og x360 er tilstede på Wii, så det er vel først og fremst teksturoppløsning, polycount og skjermoppløsning som gjør forskjellen. Det er det ikke mange som ser forskjell på. Jeg viser bilder av middelmådige PS2-spill stilt opp mot gode Xbox-spill til min far, og han sier at han ærlig talt ikke ser noen nevneverdig forskjell.

Så lenge det er kurant, og spillene er morsomme, er det ingen som kommer til å bry seg, utenom folk som sutrer over at ikke alle spill ser ut som FEAR.

Lodin

Der Waaaah
SITAT(SHDR @ 11.09.06, 15.18) 23494
utenom folk som sutrer over at ikke alle spill ser ut som FEAR.
[/b]
Har du sett bilder av FEAR til PS3 og 360? Stusselig at den gamle utdaterte driteren min av en PC kjørte det penere når det var nytt enn det ser ut til at de greier å presse nestegenrasjonen til. :p

Og når det gjelder den lista jeg posta er den ikke helt fullstendig. Sto og noe i linken om at fem nye spill og skulle debutere der. Lurer på hva det kan være for noe snusk.

SHDR

Gullmedlem
Har hatt gleden. Tror de kunne kalt FEAR til PS3 for LOW-POLY uten at noen hadde stusset videre over det. Kanskje du hadde dobbelt så mye RAM på den gamle traveren som de nye super-duper-konsollene?

Kanskje motoren i FEAR er skrevet for skikkelige prosessorer med out-of-order execution og bare én kjerne? Det burde gjorde konverteringsjobben ganske mye mer komplisert. Husk hvordan Quake 4 tok seg ut på x360. Mitt gamle skaberakk kjørte det penere og med jevnere framerate. Hva gjorde de egentlig med det spillet? Rekompilerte koden og kalte det en dag?

NINJA AGIDEN, WTF! Det er jo ett av de beste spill titlene til xbox. JAja. skl bli digg å spille det spillet :p

SITAT(Lodin @ 11.09.06, 13.01) 23479
Dette ser ut til å være de spilla som er klare til nedlasting fra dag 1. Igjen, om de ikke er fryktelig høyt prisa er det ikke tvil om at noen av disse skal plukkes ned. [/b]
Tror Nintendo sa noe om at N64-spillene ville koster ca. 6 dollar. Eller så var det bare ett rykte det også -_-

Lodin

Der Waaaah
FEAR kjører mer eller mindre akkurat samme motor som Condemned. Det var jo rimlig snasne greier så egentlig burde det ikke være verdens største problem å porte FEAR heller.
Egentlig har jeg liten tro på at det kan se så ræva ut når de slipper det. Lukter idioter i PR-avdelinga til Monolith som har vært litt for fort ute med bilder. :p

SITAT(ZoDz @ 11.09.06, 23.41) 23574
NINJA AGIDEN, WTF! Det er jo ett av de beste spill titlene til xbox. JAja. skl bli digg å spille det spillet :p
[/b]
Du er klar over at det er Ninja Gaiden som ble utgitt på NES som vil være tilgjengelig, og ikke XBox-versjonen?

Lodin

Der Waaaah
Noen flere Sega spill dukka opp på ESRB sin liste. Hvorfor de er der vites ikke all den tid spill som selges online ikke trenger noen ranking fra dem. Kanskje Ninty krever det. :blunk:
SITAT
Ecco The Dolphin
Altered Beast
Toe Jam & Earl
Golden Axe
Columns
Sonic the Hedgehog
Ristar[/b]
LINKH

Status
Stengt for ytterligere svar.