Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Ville ikke det vært best for nintendo nå å vente med utgivelsen av Wii? Siden Ps3 har utsatt sin

Lodin

Der Waaaah
:eng101: Bare i Europa. Og jeg tror ikke folk her hadde blitt mye happy om de hadde gitt faen i hva de har lova bare pga. Sony. Julesalget er og ganske fristende vil man tro.

Walmart (lol) har lagt ut forhåndsbestillinger av spill. Verdt å merke seg er at det ikke er noe Zelda der :grine: og at alle spilla ligger på 50 dollar. Det siste er sansynligvis fordi de ikke aner hva prisen blir så de sikrer seg ved å gjøre den høyere enn forventa.

SITAT(NiloPilo @ 13.09.06, 12.59) 23717
Ville ikke det vært best for nintendo nå å vente med utgivelsen av Wii? Siden Ps3 har utsatt sin
[/b]
Hvordan da? Tror du det ville vært lurt av Nintendo å slippe Wii ca. samtidig som PS3? Da hadde de jo risikert at folk punga ut for PS3 istedet for Wii.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
NiloPilo: nei det hadde ikke vært så lurt for nintendo å slippe maskinen samtidig som ps3. Tipper de gnikker i hendene sine med tanke på Sonys ps3 delay i europa. Det gjør forsåvidt jeg også. gnikker altså :)

Lodin

Der Waaaah
Dumme sida jeg linka til har dødd, men nå er det altså 9 timer og noe igjen. :sikle:
Skal se om jeg finner en annen teller.

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Spennende, meg jeg gleder meg mest til den 15. Det angår jo oss.
Jeg ser ikke bort ifra at Wii blir forsinket i Europa, det virker til og med logisk på meg. Og jeg kommer til å bli dritsur hvis det skjer. Men det er jo også logisk at Nintendo vil dra nytte av at Sony allerede har kanssellert sin maskin foreløpig. Jeg er spent som en buestreng =)

Lodin

Der Waaaah
HMV har sendt ut mail til kortkundene sine. 24 november til 150 pund, men de har og med at det kan endres og jeg ser ingen grunn til at de skulle vite dette sikkert.

Håper bare ikke de kun fokuserer på Japan på første konfen. Trur ingen hadde krepert hvis de nevner pris og dato for resten av verden slik at vi slipper å spekulere.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Men kjenner vi nintendo rett, tar de nok og venter. ;)

Jeg leste på thewiire.com eller gamespot (husker ikke helt) at sjefen i Nintendo UK svarte på ryktet angående £150 for wii, og han sa at det var feil, men ikke langt unna.

En venn av meg som jobber på Spiderman gjettet at de ville selge Wii for 2390,- og at man ville finne den for 1995,- på Elkjøp og eventuelt andre store elektrokjeder. De forventer for øvrig å selge en god del konsoller før jul da de tror de vil ta inn nesten 500 kopier av Zelda før året er omme. Alle disse til butikken deres i lille Trondheim. Til sammenligning tok de inn 20 kopier av Dead Rising og 50 av Fifa 07.

2390,- er litt mer enn hva jeg håper på, men absolutt en rimelig pris. Spesielt hvis Nintendo velger å shippe det med Wii Sports eller to Wii moter. Blir veldig spennende å se hva som blir annonsert iløpet av de kommende dagene.

Jeg tror faktisk vi blir skuffet, og at Nintendo Wii blir den dyreste Nintendo-hovedkonsollen noensinne med en pris på $249. Grunnen er at Nintendo selv har sagt at den ikke vil koste mer enn $250 og da er det alltid typisk at det er rett under den prisen. I tillegg så er det ikke vits i å ligge så veldig mye lavere enn konkurrentene, og hvis de satser på verdenslansering, så kan det være greit å ikke gå i samme fellen som Xbox 360 å sette prisen for lavt og få store leveringsproblemer. Så da blir den norske retail-prisen 2190,- ifølge prisene av de forskjellige regionene basert på Xbox 360. Lanseringsdatoene blir i løpet av november en gang.

Jeg tror heller ikke vi får se noen særlig barske annonseringer. Tror det blir hovedsaklig pris, lanseringsdato, bedre bekreftelse på hvilken spill som rekker lansering og mer informasjon om Virtual Console (priser, titler og slikt). Tror ikke vi får noen store overraskelser i hvert fall. Men håper jo selvsagt jeg tar feil da. Kan jo hende vi får vite noe mer om onlineplanene til Wii også.

SITAT(Egle @ 13.09.06, 22.50) 23788
Jeg tror heller ikke vi får se noen særlig barske annonseringer.
[/b]
Men, men... "This is an event you must not miss. Wii promise", med en slik head line MÅ det jo være noen avsløringer forbi det alle forventer. Å ikke ha det blir jo som å lage et spill som heter Red Steel, uten å ha blod i det... :grine:

Kilik

Lokal moderator
Med den relativt labre kraften i konsollen blir jeg noe skuffet hvis prisen blir over 2000 kr. Særlig med tanke på at X360 Core nå selges for 1500-2000 kr. Wii bør ligge på samme prisnivå eller lavere for å bli allemannseie.

Angående Spiderman så husker jeg de solgte GC til 1990,- samtidig som Elkjøp hadde den på tilbud til 995,-. Dobbel pris altså...

Altså, Gamecube kostet 2000 spenn da den kom, og jeg er temmelig sikker på at det var dyrere for Nintendo å produsere den da enn Wii er nå. Hvis den koster mer enn det blir jeg skuffet.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Ok.. Hvor kan jeg finne en side hvor konferansen potensielt blir streamet?
noen tips?

jeg trenger å se det. I natt. (^_^)/

Status
Stengt for ytterligere svar.