Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
SITAT(kilik @ 15.09.06, 13.41) 24022
Dette viste jo seg å stemme ganske så bra. Bergsala er jo også den norske importøren. Her får vi kanskje en grei pekepinn på den norske prisen? 2300 SEK = 2070 NOK. Uansett er jeg rimelig sikker på at Elkjøp og lignende kjeder vil selge konsollen til under 2000 kr. på lanseringdagen. Elkjøp solgte X360 Premium til 600 kr. under veiledende ved launch i fjor...
[/b]
Du er mitt lys i mørket, kilik.
Dette gir meg håp om en billigere konsoll. (L)

SITAT(kilik @ 15.09.06, 14.55) 24013
Som tidligere nevnt får man nå Xbox 360 PREMIUM nede i 2.499,- nå og 360 Core har jeg sett nede i 1.499,-, så ikke akkurat veldig imponerende pris dette. Prisen blir ikke noe salgsargument i alle fall.

Den kommer ut før jul i det minste. 6 dager etter Japan er en stor forbedring ift. tidligere konsoller.
[/b]

Men det der er jo priser der butikkene taper syke summer for å trekke til seg kunder, og har ingenting med den veiledende prisen å gjøre!!

Veiledende pris på Xbox 360 er fortsatt 3395, og det er over 1000kr over veiledende pris på Wii, det er dette man må gå ut ifra, siden det vil komme tilsvarende stunts på Wii også.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Det vil jo da si at x-box taper penger, nintendo doesn't.
Vil ikke det også si, at hvis wii har samme utvikling i prisen som gamecube, så kommer den til å bli megabillig etter ett år.

Jeg hadde kjøpt wii selv om den ville kostet 3500. grunnen er at jeg vil heller bruke penger på noe jeg ikke har prøvd enn noe jeg heller kan spille nåværende konsoller, eller pc.
Hvis grafikken er den store diskusjonen så mener ihvertfall jeg at det er helt tåpelig. begynte å spille Resident Evil 4, og det ser faktisk bedre ut enn de aller fleste 360 spill. Oppløsningen er jo ikke like høy, men alt er totalt gjennomført og ser jævlig bra ut.
Nå har ikke jeg spilt dead Rising, men det er den eneste grunnen til at jeg ville kjøpt 360 hittil. final fantasy driter jeg i, og oblivion har jeg spilt litt på pc og må mildt sagt si jeg ble skuffet.

Kilik

Lokal moderator
rulleguru: Joda, jeg ser poenget ditt, men det er uansett de reelle prisene (tilbudene) som er viktige for oss forbrukere. Hvis Wii fortsatt ønsker å framstå som billig bør den ha en klart lavere pris enn hva X360 selges for i butikken, men det er altså like mye opp til forhandlerne som Nintendo selv. Det er ingen tvil om at MS gir deg mye mer hardware for pengene, dog spillbarhet og innovasjon er vanskeligere å måle i penger.

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
Kilik: godt poeng. Og jeg er forsåvidt helt enig. Men med tanke på at retailen til wii er lavere, vil ikke det si at kjeder som elkjøp kan presse prisen til wii enda lavere etter kort tid, siden de uansett taper mindre penger på det?

Spørsmålet er vel heller om de gidder.

Kilik

Lokal moderator
Litt vanskelig å spå da man får solgt konsollene nesten uavhengig av pris på lanseringsdagen og også avhengig av innpriser og antall, men jeg vil anta Elkjøp legger seg under 2000 kr., kanskje 1799,-. Å få folk inn i butikken midt i det harde julesalget bør passe Elkjøp utmerket.

Neste år tror jeg det virkelig hardner til og at særlig PS3 rammes av dype priskutt. La meg tippe 3000 kr. for PS3, X360 Premium til 2000 kr. og Wii til 1200 kr. ved slutten av neste år.

Lodin

Der Waaaah
Jeg må si meg fornøyd med en pris på rundt to lapper. I grunn det jeg hadde venta mens det fortsatt var snakk om at den amerikanske prisen skulle bli 200 dollars.
Lurer fortsatt på hvilke spill jeg plukker ut på dag en, men Zelda og Red Steel ser lovende ut. Mulig jeg titter på Elebits og Marvel UA og. De to foregående X-men spilla sparka jo en del ræv.

SITAT(kilik @ 15.09.06, 16.43) 24028
rulleguru: Joda, jeg ser poenget ditt, men det er uansett de reelle prisene (tilbudene) som er viktige for oss forbrukere. Hvis Wii fortsatt ønsker å framstå som billig bør den ha en klart lavere pris enn hva X360 selges for i butikken, men det er altså like mye opp til forhandlerne som Nintendo selv. Det er ingen tvil om at MS gir deg mye mer hardware for pengene, dog spillbarhet og innovasjon er vanskeligere å måle i penger.
[/b]
Ja det som er poenget mitt, den reelle prisen som er viktige for oss kunder, derfor kan man ikke uttale seg før man vet den reelle prisen :p

SITAT(kilik @ 15.09.06, 17.09) 24035
Litt vanskelig å spå da man får solgt konsollene nesten uavhengig av pris på lanseringsdagen og også avhengig av innpriser og antall, men jeg vil anta Elkjøp legger seg under 2000 kr., kanskje 1799,-. Å få folk inn i butikken midt i det harde julesalget bør passe Elkjøp utmerket.

Neste år tror jeg det virkelig hardner til og at særlig PS3 rammes av dype priskutt. La meg tippe 3000 kr. for PS3, X360 Premium til 2000 kr. og Wii til 1200 kr. ved slutten av neste år.
[/b]

Hvis det blir en liten priskrig så er det mulig jeg plukker opp den fine boksen. Skal egentlig vente til Metroid Prime 3, men vatta hekk! :elsk:

Lodin

Der Waaaah
Har leita litt, men ikke funnet noe info. Noen som veit om den USB pluggen som kan brukes for å erstatte trådløst nett til DS og vil funke med Wii. All logikk tilsier at det ikke skulle være noe problem, men plutselig er Ninty fremme og vil tjene mer penger med en ny dings. <_<

SITAT(Lodin @ 15.09.06, 18.17) 24042
Har leita litt, men ikke funnet noe info. Noen som veit om den USB pluggen som kan brukes for å erstatte trådløst nett til DS og vil funke med Wii. All logikk tilsier at det ikke skulle være noe problem, men plutselig er Ninty fremme og vil tjene mer penger med en ny dings. <_<
[/b]
De har nevnte noe USB WLAN-piss, men ikke selve Nintendo Wi-Fi USB Connectoren, så det er veldig vanskelig å si.

Men jeg har Nintendo Wi-Fi USB Connector, så jeg kan teste for deg så fort jeg har Wii i hus. ^_^

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
benbjo: Joda, men han snakker om USB-adapteren man plugger inn i PC-en for å dele bredbåndsforbindelsen over et trådløst nettverk, for de som ikke har trådløs ruter.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
USB-duppeditten (dongle på godt engelsk) er en dings som deler internettforbindelsen til maskin trådløst ut i rommet slik at din eventuelle Wii kan bruke dette for å koble seg trådløst på nett.

Så vidt jeg vet tar ikke Wii nettledninger. Du trenger bare ett USB-adapter og det plugges inn i PCen, men for at det skal fungere effektivt bør det PCen stå innen en viss rekkevidde av Wiien. Mener for øvrig å ha lest at USB Dongelen fra Nintendo skulle være kompatibel med Wii også. Lenge siden det da...

Sikkert ingen som vet det, men hvor langt rekker det signalet? Det må iallfall komme seg igjennom en gang, en stue, ett kjøkken og ett vaskerom før det når rommet mitt-_- Hvis det klarer det, så blir det FFCC og online på meg :p

Noe nytt om når FFCC kommer ut forresten?

SITAT(Tales @ 15.09.06, 20.03) 24054
Sikkert ingen som vet det, men hvor langt rekker det signalet? Det må iallfall komme seg igjennom en gang, en stue, ett kjøkken og ett vaskerom før det når rommet mitt-_-
[/b]
Det går ikke. Kjøp heller en trådløs ruter som støtter Wii.

Kilik

Lokal moderator
Onlinespill er etter hva jeg har forstått ikke ventet før et stykke ut i 2007. Greit nok at trådløst er standard for en next-gen-konsoll, men av rent praktiske hensyn skulle jeg ønsket det var en Ethernet-port også.

Chrystal Chronicles kommer nå tidligst til våren.

Ikke regionfri likevel

Kanskje ikke overraskende blir prisene på NES, SNES og N64-spill henholdsvis €5, €8 og €10. 42-84 kr. blir vel mye for min del.

Status
Stengt for ytterligere svar.