Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kilik

Lokal moderator
Virkelig ikke imponert over prisene norske nettbutikker opererer med. Hos Komplett er spillene dyrere enn X360-spill og de skal ha 800 kr. (!) for et kontrollsett (wiimote+nunchuck). Skal jeg ha konsoll, 3 kontrollsett, Red Steel, Zelda og VC-kontroll på lanseringen blir det 6500,- pluss porto.
 
Nå er ikke komplett den billigste nettbutikken som selger wii utstyr heller da. På absoluttspill.no koster wiimote + nunchuck 650 kr. og alle spill under 500 kr.
 

Lodin

Der Waaaah
Og Nintendos egen Perrin Kaplan gir oss svaret på hvorfor Wii poeng er dyrere i Europa enn i USA: SITAT
GI: As far as Virtual Console pricing how it breaks down in Europe, Japan, and here, it seems most expensive in the UK. when you check exchange rates...
Kaplan: Do you drink lattes?

GI: Yeah.
Kaplan: How much do you spend on lattes?

GI: I spend a lot.
Kaplan: There you go.[/b]
Snart på tide å søke jobb hos Sony? :p
LINKH
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Kul reklame. :D

Det som sannsynligvis er wave 2 av VC-titlene er ratet av ESRB.
SITAT
* Duck Hunt (E)
* Hogan's Alley (E)
* Kid Icarus (E)
* Kirby's Adventure (E)
* PilotWings (E)
* Pro Wrestling (E)
* Punch-Out (E)
* Wild Gunman (E)[/b]
Zapper-spill!! Måtte jo komme. Nå mangler vi bare Gumshoe og Adventures of Bayou Billy til NES.


(PS Safari Hunt til Sega Master System >>>>>> Duck Hunt)
 
Da regner jeg med at man bruker Wii-moten til sikte, som erstatning for Zapper-pistolen?
 
FCV ser deilig ut, ikke grafikkmessig, men det virket litt mer FC på PC enn FCI til Xbox.

Grafikken var ikke spesielt pen nei, men grafikken på Xbox-versjonen og map editoren var det eneste kule med spillet, faktisk.
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT(CockMcBalls @ 08.11.06, 16.25) 33337
Tror det. Skulle det ikke komme en insert til Wiimoten som gjorde at den ble mer pistol-aktig?
[/b]
Ja, denne. Forhåpentligvis dukker det også opp noen skikkelige light gun-spill til konsollen.

Har ikke store troen på Far Cry. Ubi har vist svært lite av spillet til tross for at spillet allerede er ferdig. Har en mistanke om veldig mye gjenbruk fra de tidligere spillene. Heller ingen map editor og online play i denne versjonen.
 

Kilik

Lokal moderator
Gamestop håper på å profitere kraftig på Wii-lanseringen. De har stanset regulære preorders og har solgt ut alle Zelda-spillene sine allerede, men lanserte i dag en bundle til $695. Den inkluderer Wii, Zelda, Trauma Center, Red Steel, Marvel: Ultimate Alliance, Super Monkey Ball og Madden samt 1 GB SD-kort og ett års abonnement på GameInformer. Dette er faktisk dyrere enn hva det koster å kjøpe alt dette separat, men skal man ha Wii og Zelda hos Gamestop på lanseringsdagen ser dette ut til å være eneste mulighet nå.

Jeg er glad vi fortsatt ikke har såpass kyniske/smarte butikker her til lands.
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
tror forbrukerrådet ville satt foten ned noe som ikke skjer i USA. Nå er ikke jeg noen ekspert på politikk og dette er dømt til å bli dumt, men skitt au. Amerikanerene har jo ett enda friere næringsliv og mye høyere grad av kapitalisme enn hva vi har etc. etc. Jeg fikk ikke fra hva jeg mente, men det er sent og jeg er trøtt. Bæsj.

Edit: Jeg prøvde i det minste!
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Jeg har hørt rykter om at internetttjenestene til Wii ikke er helt ferdige ennå, så derfor spør jeg:

Jeg vet at vi neppe får noen onlinespill til launch, men hva med de innebygde tjenestene? Vil forecast channel, news channel, message board og ikke minst Virtual Console funke knirkefritt fraogmed dag èn? :hm:

Det bør det, for det er virkelig noe jeg ser fram til :D
 
SITAT(Tutankoopa @ 09.11.06, 09.02) 33610
Jeg har hørt rykter om at internetttjenestene til Wii ikke er helt ferdige ennå, så derfor spør jeg:

Jeg vet at vi neppe får noen onlinespill til launch, men hva med de innebygde tjenestene? Vil forecast channel, news channel, message board og ikke minst Virtual Console funke knirkefritt fraogmed dag èn? :hm:

Det bør det, for det er virkelig noe jeg ser fram til :D
[/b]
Vet ikke hvordan det ligger an med Forecast Channel, News Channel og Message Board, men Virtual Console skal være klar fra dag én. Bare synd den første bunken med VC-spill er relativt kjip i mine øyne. Heldigvis ser det noe lysere ut for neste bundel med VC-spill, som er:

* Mario RPG: Legend of the Seven Stars (Super NES)
* Kirby's Super Star (Super NES; rated E for Everyone)
* Mario Kart 64 (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Starfox 64 (Nintendo 64; rated E for Everyone)
* Super Metroid (Super NES; rated E for Everyone)
* Kirby's Dream Land 3 (Super NES; rated E for Everyone)
* The Legend of Zelda: The Ocarina of Time (Nintendo 64)
* Excitebike (NES; rated E for Everyone)
* Ice Climber (NES; rated E for Everyone)
* Dr. Mario (NES; rated E for Everyone)
* Mario Brothers (NES; rated E for Everyone)
* Ice Hockey (NES; rated E for Everyone)
* Soccer (NES; rated E for Everyone)

Denne lista gjelder riktignok USA, men regner med den europeiske lista vil bli svært lik. Da er det bare å sette seg ned og be om at Nintendo legger til en form for onlinestøtte i Mario Kart og Starfox. Da hadde jo spillene faktisk blitt vert pengene.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
Vet ikke hvordan det ligger an med Forecast Channel, News Channel og Message Board, men Virtual Console skal være klar fra dag én. Bare synd den første bunken med VC-spill er relativt kjip i mine øyne. Heldigvis ser det noe lysere ut for neste bundel med VC-spill, som er:
Denne lista gjelder riktignok USA, men regner med den europeiske lista vil bli svært lik. Da er det bare å sette seg ned og be om at Nintendo legger til en form for onlinestøtte i Mario Kart og Starfox. Da hadde jo spillene faktisk blitt vert pengene.
[/b]
Hmmm, når i all verden skal Super Mario World komme? :hæ: Og A Link to the Past? Det er de jeg gleder meg mest til. Vel, Mario Kart 64 er jo positivt, og Super Mario RPG har jeg lyst til å prøve. Enig i at det burde legges med en online-støtte, men spillene skal jo være "autentiske", men kanskje det går an å laste ned en "utvidelsespakke" senere :p Hadde vært fett :D
Hvorfor gir ikke Nintendo ut slik info? Det er jo bare 27 dager igjen for søren. Vi burde vite ALT :grr:

EDIT: Og hvor ofte kommer nye bolker med VC-spill egentlig?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.