Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Famitsu har anmeldt lanseringsspillene i Japan

Necro Nesia (Spike): 8,7,6,7
Super Monkey Ball (Sega): 8,8,8,7
Wing Island (Hudson): 5,6,6,5
Kororinpa (Hudson): 6,6,6,6
SD Gundam Scud Hammers (Banpresto): 8,8,9,8
Ennichi no Tatsujin (Bandai Namco): 7,7,7,6
Tamagotchi no Pika Pika Daitouryou (Bandai Namco): 7,7,7,5
Red Steel (Ubisoft): 8,9,9,8
Trauma Center (Atlus): 8,9,8,7
Elebits (Konami): 8,8,8,8
Super Swing Golf (Tecmo): 8,7,7,7
Odoru Made in Wario (Nintendo): 8,9,8,9
Zelda Twilight Princess (Nintendo): 9,10,9,10
Crayon Shin Chan (Banpresto): 7,8,7,6
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
SITAT(SHDR @ 22.11.06, 01.03) 36055
Hvem tror du vet mest om den problematikken der? Erfarne spilldesignere som har hatt en Wii i hus siden i fjor høst, eller du som sitter og spekulerer i hva som funker best på grunnlag av et par trailere med overivrige modeller som veiver med wiimoten?

Jeg kan selvsagt vise meg å ta totalt feil, men foreløpig føler jeg meg temmelig sikker på at løsningen du presenterer ikke er noe lur. Jeg er dessuten temmelig sikker på at wiimoten kan være vel så presis og fin som en mus, selv om det ikke er en mus. Poenget er at det skal være en helt ny kontrollmekanisme. Om det var en mus, ville det ikke vært noe nytt og spennende.

Og hvem faen er det som vil ha PC-gamere over på Wii? Jeg har nettopp kjøpt meg en ny PC med alt av harde grafikkort og svære LCD-skjermer og slikt, og jeg har dykket litt ned i PC-spill igjen i den anledning. Og jeg trakk huet ut av vannet rimelig raskt, for ... fy faen så lite spennende den bransjen er. Om PC-gamere skal få diktere hva slags spill som kommer på Wii, kommer konsollen til å tanke som en middels stor kjemikaliefrakter.

Ikke et vondt ord om PC-gamere som personer, altså. Det er den ræva smaken deres jeg kritiserer.
[/b]
Joda.. Det er mye dritt, men det er også en del snacks.

[edit] metroid.. snufs.. jeg vil ha deg nå!

Du har for eksempel Company of war, Medieval II total war, snart kommer Warhammer: March of chaos, sam & max. Og du kan faktisk spille gamle spill på pc og ha det gæy. Heroes of might and magic 3 med expansions og Wake of gods modden, de gamle lucas arts spillene, Blade Runner (westwood Studios... r.i.p.).
 
Siste nytt på wiidiotfronten: mann slenger hånda inn i ei lampe og kutter seg opp. XD




Legg merke til at dette er samme type menneske som setter fast armen i brusautomater og mister mobilen i do. Ingen av oss normale vettuge folka kommer til å oppleve slikt.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fun fact: både duck tape og duct tape er correctamundo. Synonymer, med andre ord.
 
Fikk strøm-omformeren tidligere idag, og har i hvert fall testet litt Wii Sports (men grunnet jobb og fotball-kamp så ble det ikke allverdens). Jeg testet blant annet trenings-modusen i Tennis og Golf, og det hele er jo ufattelig fengende, og fungerer utmerket.

Men det som kan være litt tricky er å plassere sensor-baren. Om man har den under eller over TV-en bør vel i seg selv ikke ha så mye å si, fordi man må velge på Wii om man har satt den over eller under TV-en første gang man starter opp (dette kan forandres under option). Selv har jeg den over TV-en, og det jeg fant ut da, var at det fungerte helt utmerket når man sto (sånn som man gjerne gjør på Wii Sports), men når jeg skulle sitte, så måtte jeg peke litt oppover, noe som virket litt ubehagelig. Dette kan nok ha litt med at jeg kanskje har litt lav sofa (som forøvrig er ødelagt, så jeg sitter lavere enn jeg burde), og at TV-en er litt høyt oppe, så det kan være en idé å teste seg frem til hva som passer best av å ha den over eller under TV-en.

Forøvrig anbefaler jeg at man bruker standen som følger med om man er litt usikker på hvor man vil ha den, fordi når den er festet fast uten standen, så sitter den godt. Jævlig godt. Den sitter så godt at jeg helst ikke vil bruke makt for å flytte på den, og må høyst sannsynlig bruke en kniv for å kutte vekk den dobbelt-sidige tape'n. Riktignok er det positivt at den sitter godt, men det får da være grenser. Om man har tenkt til å flytte på Wii eller sensor-baren en del, så kan det kanskje være lurt å bruke en enklere tape som gjør at den lettere kan flyttes på (likevel er det jo viktig at den sitter godt).

Totalt sett er jeg veldig fornøyd, men jeg er litt spent på hvordan Wii Remote'n vil fungere med de spillene der man helst vil sitte (i forhold til plasseringen av sensor-baren). Jeg kommer nok til å se hvordan det er å plassere sensor-baren under TV-en for å se hvordan det fungerer.

Om noen har noen spørsmål angående Wii eller Wii Sports, så er det bare å spørre. Excite Truck og The Legend of Zelda: Twilight Princess bør jeg ha på mandag eller tirsdag neste uke.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
oj.. da ble det det jeg håpet ikke skulle skje. jeg må stå i kø på elkjøp. faen. IKKE en del av planen.

snufs.

Hvilke elkjøp og butikker er det diverse folk her skal stå i kø til da?
hmm? kanskje folk kan møtes i køene og ha det morsomt med kakao og marshmellows?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.