Wii - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
:argh: Slutt å gjøre meg nervøs! :realmad:
Ringer ned dit og hører hvordan det ligger ann noen dager før launch. Hvis dette ikke går i orden så... har jeg nok å drive på med til PC og PS2.
 

K999

Keystone State Of Mind
Jeg trodde Elkjøp skulle åpne klokken 12/midnatt på torsdag til fredag, altså fra torsdag til launch, men dette er altså ikke sant? Det er om morgenen det foregår?

Jeg har forhåndsbestilt hos EB Games på kvadrat, men jeg vett ikke hva nummer jeg er i køen, jeg bare håper jeg får, skal stikke innom en dag snart og spørre dem hvordan det hele kommer til og skje.
 

K999

Keystone State Of Mind
@Joni: Fikk du en gratis Xbox 360 fordi du var først ikøen også?

Hvis jeg kommer meg ut til Elkjøp om natten så møtes vi der Mcballs.
 
Ja, både jeg og Psycho Mantis fikk gratis fordi vi var først. Egentlig skulle de bare gi bort én gratis, men siden vi kom samtidig bestemte de seg for å gi til oss begge.

Og nei, de åpnet ikke ved midnatt til Xbox 360-lanseringen, vi måtte vente til klokka 10.
 
Faen ta, da... Jeg er i ingenmannsland i nordnorge, for helvete. Der de har ca ti spill i "coop elektro". Et vanlig GC spill koster 700 kr... Og jeg kommer meg ikke hjem til vanlig sivilisasjon før den tiende, dimmer da. Regnet med å ta turen til elkjøp på mandag den ellevte, og nyte livet som en fri mann igjen med Wii... kanskje til og med et prisdropp som Elkjøp har det med å gjøre i starten med konsoller... Og nå ser det ut som jeg ikke har mulighet til å få en i det hele tatt? Dø... alle sammen!
 
Jeg reiser inn til vaktuke på torsdag den 7nde jeg, så jeg må vente en ekstra uke til å spille wii, jeg. Men jeg har satt broren min på oppgaven, og jeg har bestilt fra absolutt spill, så jeg satser på å komme hjem fredag 15 til wii.
 
SITAT(Lodin @ 23.11.06, 16.39) 36402
:argh: Slutt å gjøre meg nervøs! :realmad:
Ringer ned dit og hører hvordan det ligger ann noen dager før launch. Hvis dette ikke går i orden så... har jeg nok å drive på med til PC og PS2.
[/b]
Hva, ingen flaming av Nintendo og launchen deres?

Og jeg som hadde håpet på ps-3 launch vol. 2 nå :grine:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nintendo gikk i det minste ikke ut og proklamerte bråkjekt at de skulle ha samtidig lansering over hele verden, med så-og-så mange konsoller til hver person og gullbelagte strippere på lanseringsfesten osv.
 
Og hva vet du om hvordan det er i resten av Europa? Kanskje Norge bare er nedprioritert? Noe som ikke er spesielt overraskende, siden Nintendo selger mindre enn Microsoft og Sony her i landet.
 
Finnes det noen salgstall for Norge egentlig? Hadde vært intresant å sett. Utifra VG's toppliste ser det ut som om DS selger mer en PSP i alle fall. Men på den annen side er jo GC helt død.
 
Ifølge mine nabo-goons på SA er det akkurat samme tilstand i Danmark og Sverige, med bare noen 10.000 maskiner til hvert land i første rekke.
På den annen side tror jeg heller problemet er at det er mye større etterspørsel denne gangen enn da de slapp GC feks. Dette er jo helt ny og magisk teknologi så alle vil prøve. :p
 
Takk skal dere ha, nå ble jeg plutselig veldig usikker på om jeg er sikret konsoll eller ei. Til tross for at jeg fikk telefon fra Spaceworld hvor de sa; "Dersom du betaler 500,- nå, er du garantert maskin første dag"(ellerno). Skulle ikke forrundre meg om de sliter litt...

gah...

Hvor hen kjøper dere og hvilken plass ligger dere på? (den holdeav-listen)
 
Her skal det på camping uttafor Elkjøp i Molde. Når er ikke Molde noen Nintendofrelst by, så jeg tror ikke det vil bli noen veldig store køer.
 

Kilik

Lokal moderator
SITAT(Bamsefar @ 24.11.06, 00.06) 36619
Finnes det noen salgstall for Norge egentlig? Hadde vært intresant å sett. Utifra VG's toppliste ser det ut som om DS selger mer en PSP i alle fall. Men på den annen side er jo GC helt død.
[/b]
Fra NSM:
SITAT
Konsoller pr. 31.10.05

Psone 341 862
Nintendo 64 140 017

PS2 460 000
Xbox * (Estimert: 90 000)
Gamecube 39 282

Gameboy advance 163 020

PSP 22 435
Nintendo DS 23 028

* Microsoft oppgir ikke tall for sine produkter.
[/b]
PS2 har altså solgt over ti ganger så mye som GC. Jeg vil anta det er enda større forskjell nå ettersom dette er ett år gammel statistikk og Sony har solgt en del av nyversjonen mens GC har vært død. På håndholdtfronten er jeg rimelig sikker på at DS har solgt bedre enn PSP det siste året.

Red Steel fikk forresten 5/10 i Edge. Ser ut til at Zelda er det eneste spillet som er verdt pengene ved lanseringen... Personlig venter jeg og ser hvordan GC-versjonen ender opp før jeg går til Wii-innkjøp.
 
SITAT(kilik @ 24.11.06, 02.08) 36643
Red Steel fikk forresten 5/10 i Edge. Ser ut til at Zelda er det eneste spillet som er verdt pengene ved lanseringen... Personlig venter jeg og ser hvordan GC-versjonen ender opp før jeg går til Wii-innkjøp.
[/b]
Og 5.5/10 av Gamespot - og en hel haug av andre amerikanske anmeldere.

Europiske NGamer gav det 90%, Famitsu gav det 34/40 og en hel haug av andre japanske blader gav det også høy karakter.

Ganske blanda kritikk. Slik som jeg har forstått er det en veldig bratt læringskurve fordi sensoren er så sensetiv, til og med på den laveste settingen. Hrmr, jeg tror ihvertfall ikke jeg skal ha det. Må få råd til 360 på nyåret.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.