Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare så det er sagt så koster ZombiU 75 kronasjer på eShop og det er salg på Monster Hunter 3 om dagen (husker ikke hva det koster, dog). Så: Om du bare finner en svart WiiU uten spill er det ingen stor krise.
 

Lodin

Der Waaaah
Ny Direct i natt og nye trailere.
Bayonetta 2 blir bananas og å eie.

Mario Kart kommer 30 mai. I denne traileren får vi møte de nyeste racerne. :D

Her er nyeste deltager i Smash. Det var jaggu på tide og han ser ut til å bringe no nytt til spillet.

Kotaku har en embedda trailer av litt gameplay fra X. Ser fortsatt ut som Xenoblade med mechaer og det er alltid en bra ting.

I april dukker det forøvrig opp GBA-spiller på VC. Først ute er Metroid Fusion og Mario and Luigi Superstar Saga.

E: Og NES Remix 2 er ute. Denne gangen tar de for seg høydare som Kirby's Adventure, Super Mario 1 og 2 og Punch Out. De har og valgt å gi Luigi sitt år (som slutta i går) en verdig avsluttning med å innkludere en speilvendt versjon av SMB1 hvor man spiller som Weege med tilhørende høye hopp.
 

Lodin

Der Waaaah
Lul, endelig avgår Wiien og DSen sin online så vi kan glemme hvor grusomt det var. Det skjer 20. mai så da har vi 10 dager å vente for å finne ut hvor jævlig det nye er med Mario Kart.
Kommer vel ikke som noen stor overaskelse at alle som fortsatt spiller Smash Brothers online ræger hardt.
 
Måten onlinetjenester bygges ned over det ganske land på stresser meg en hel del. Spill blir mer og mer noe som kun eksisterer i øyeblikket – framtidas museer og biblioteker og wikipediaer har en vanskelig jobb foran seg mtp. hvordan man kan arkivere kulturhistorie som Everquest, Farmville, og så videre. Det er veldig trist—kanskje er det til og med en slags mulighet for nyskapning her i å bygge rammeverk for onlinespill som tillater private krefter å drifte servere etter at selskapet bak ikke lenger ønsker å fortsette driften kommersielt.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er vel fortsatt private servere for Phantasy Start Online på Dreamcast. Men det er en høyst aktuell problemstilling. Om 20 år kan jeg helt sikkert blåse støvet av noen NES-spill, men kan jeg spille et spill fra 2015 da?
 

Lodin

Der Waaaah
Måten onlinetjenester bygges ned over det ganske land på stresser meg en hel del. Spill blir mer og mer noe som kun eksisterer i øyeblikket – framtidas museer og biblioteker og wikipediaer har en vanskelig jobb foran seg mtp. hvordan man kan arkivere kulturhistorie som Everquest, Farmville, og så videre. Det er veldig trist—kanskje er det til og med en slags mulighet for nyskapning her i å bygge rammeverk for onlinespill som tillater private krefter å drifte servere etter at selskapet bak ikke lenger ønsker å fortsette driften kommersielt.
Jeg tror det viktigste i ettertiden blir at man fortsatt kan spille Smash og Mario Kart lokalt på Wii til kuene kommer hjem, mens Titanfall og Diablo 3 om søtten år eller så er skrudd av.
 
Endelig(?) kommer Gba spilla vi alle har venta på til Wii U.

April 3

  • Advance Wars (Wii U, $7.99)
  • Mario & Luigi: Superstar Saga (Wii U, $7.99)1P
  • Metroid Fusion (Wii U, $7.99)
April 10

  • Kirby & The Amazing Mirror (Wii U, $6.99)P
  • WarioWare, Inc.: Mega Microgame$!
April 17

  • Super Mario Bros. 3 (Wii U and Nintendo 3DS, $4.99)
  • F-Zero: Maximum Velocity (Wii U, $6.99)
  • Golden Sun (Wii U, $7.99)
April 24

  • Yoshi's Island: Super Mario Advance 3 (Wii U, $7.99)
http://kotaku.com/super-mario-bros-3-more-classics-hit-wii-u-virtual-co-1551927763
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Litt skuffings så klart, men Metroid Fusion og Advance Wars er 10/10 uansett målestokk så hvis du ikke har fra før av er det jaggu på tide.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Ja sånn rent bortsett fra at Metroid Fusion var et svik og hån mot serien som kun er overgått av Metroid Other M.

(Okei, hovedsaklig historiefortellingsmessig, i forhold til Super Metroid er det kun veldig skuffende)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei. Og Other M er også fett (ikke 10/10-fett, men nesten) bare du lukker øra og øynene når det er et filmklipp på skjermen.
 
Stemmer i med Fettpants. Det er også noe av det peneste du finner på Wii—ikke at dét nødvendigvis er en grunn til å ta pause fra Second Son, men jeg synes det teller.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
JODA HEHE et spill som pisser på alt vi liker med Metroid for å tekkes Japan, hvor salget endte katastrofalt dårlig uansett. Jeg har spilt det og hatet hvert sekund.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Dette er en sånn greie hvor vi har spilt forskjellige spill igjen, merker jeg. Samma det, jeg liker begge men hvis noen andre mener noe annet så er det greit. Selv om det er rart å mislike et spill fordi det er for likt/ulikt et annet spill som har nesten likt navn, hilsen en som fortsatt har litt dårlig samvittighet for å ha spilt for lite av det nyeste Thief som virka veldig lovende bare jeg fortrengte en historie-setup som gjorde litt vondt å se på.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
PS: Starta opp WiiU-en akkurat fordi jeg ville laste ned Super Mario Kart og for å sjekke om det skjedde noe spesielt på bursdagen min. Det gjorde det. ^^