Wii U - Nintendo vinner igjen/puler oss igjen

Lodin

Der Waaaah
Lol, der ble det klart at Minecraft kommer til WiiU. Det kommer såklart også altfor mange pakker med betalte skins. Mojang driver og å jobber med Nintendo om å mekke eksklusive greier så snart kan man være mario, Link og ikke Waluigi.
Driter egentlig i dette, men det blir spennende å se om Microsoft nevnes no sted i utgivelsen. Uansett er de tydligvis vel lystne på å tjene inn de 2.5 millardene med dollars. Det går også veldig med rykter om at Steve vil dukke opp i Smash Brothers og nå er det liten tvil.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Litt for lenge siden F-Zero GX kom ut merker jeg. Kanskje verdt å sjekke det ut.
 
Rimelig sikker på at dem som betaler fullpris for det samme spillet du finner til en tredel av prisen (til Wii) også skal klare å skrape sammen en hundrings til.
 
Det handler da virkelig ikke om å ha, eller ikke ha råd til "å skrape sammen en hundrings til". Den eneste norske butikken jeg finner denne amiiboen på er gamezone.no og de vil ha 300 ball for den. Åpenbart bare en pris de har satt for å skrape inn litt ekstra fra kunder som ikke er villig til å ta noen sjanser og der har du litt av kjernen til hvorfor dette suger litt sånn ekstra hardt. Det er en ekstremt kynisk måte å låse bort innhold vi foreløpig ikke vet om er bra eller ikke på. Jeg er mer enn villig til å betale fullpris for en god remaster av et spill jeg liker, og jeg betaler med glede for bra DLC. Amiiboer er plastikkdritt jeg ikke har lyst på og de blir ofte utsolgt. Så langt har det ikke vært noe problem med tanke på hvor lite innvirkning de har på spillopplevelsen, men hvis dette blir representativt for hva vi kan forvente av Nintendo-spill framover? Det er isåfall no forbanna dritt og jeg håper virkelig ikke det blir tilfellet.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Minner om at Splatoon har egne sett med utstyr og en egen spillmodus som er låst med mindre du scanner tre forskjellige Amiibos i spillet. Spillet eier, men akkurat den greia der kan reise rett til hælvete.
 
Ikke uenig i at det er en klønete idé i og for seg, men synes det blir litt storm-i-vannglass å bruke energi på å irritere seg over.

Mange av denne typen sug-pikken-vår-a-plis-"bonuser" ender opp med å bli tilgjengelig som vanlig DLC etter en stund, for øvrig.

Men ja, er enig i at det er en dårlig idé. Måten vi sier ifra er vel å la være å kjøpe oppgulpet?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei. Den jævla Link-og-Midna-amiiboen er for kul til at jeg kan la være å forhåndsbestille. :penga:
 

Lodin

Der Waaaah

Akkurat som med Windwaker viser nok en gang Nintendo at alt de trenger å gjøre er å fise opp oppløsninga og så ser spilla deres fortsatt dritlekre ut. Gleder meg.
Den nye dungeonen man får med amiiboen er forøvrig akkurat det jeg forventa. Den tilsvarer dingsen fra Windwaker hvor man har en masse baner man banker fiender i og hopper nedover for å banke fler fiender. Ikke veldig spennende, men når man tar den får man en lommebok som har plass til 9999 rupees. Hmmm.
 
Twilight Princess har allerede en sånn bane. Den heter Cave of ordeals og befinner seg ute i ørkenen. Amiibo-banen virker veldig lik, men fokuserer så vidt jeg forstår på SortUlv-Link i kamp og er med andre ord mest sannsynlig ganske kjip. Er fortsatt lite fan av måten de låser den bort, men folk som ikke vil ha amiiboer tror jeg kan puste letta ut. Virker ikke som at vi kommer til å gå glipp av stort.
 
Klarer ikkje bli hyped på Twilight Princess av merkelige grunner. Den har eit sånt grønnskjær som ikkje ser særlig bra ut, Link beveger seg så stivt og rart (akkurat som i Skyward Sword, plager meg også). Meh. Kjøper på salg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Mens jeg spiller gode gamle Twilight Princess på Wii for tida. Akkurat bevegelsene er faktisk ganske smooth, veldig behagelig å løpe rundt som Link i motsetning til Ocarina of Time der han er veldig stiv.

Fikk bekreftet at dette spillet fortsatt ser knallbra ut, der har vi en lead designer som fortjener premie!