Wii Vs. PS3 Vs. 360

Hvilken konsoll er best?

  • Xbox 360

    Stemmer: 22 42,3%
  • Wii

    Stemmer: 8 15,4%
  • PlayStation 3

    Stemmer: 14 26,9%
  • Virtual Boy

    Stemmer: 8 15,4%

  • Totalt antall stemmer
    52

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#21
Som spillemaskin, eller konsoll, sa folk, er det sånn jeg ser det ikke tvil om at 360 har mer å tilby enn PS3. Jeg har nettopp begynt å bruke PS3-en til spill og lengter allerede tilbake til kontrollen, ytelsen, brukervennligheten og achievements-systemet på 360. Tviler på om jeg kommer til å kjøpe multiplattform-spill på PS3 igjen etter å ha gjort ferdig de 3 jeg har kjøpt nå. PS3 er mindre brukervennlig, mindre tiltalende og irriterende nok mer slurvete oversatt enn tilsvarende på 360. Jaggu bra jeg må bekrefte hver gang at jeg faktisk vil slå av systemet når jeg velger det, i tilfelle jeg noen gang skulle trenge å angre et valg, sånn bare for å ta en enkeltdetalj som eksempel. Derimot ville jeg ikke være uten PS3s mediafunksjoner, og jeg digger USB-tilkoblingsmulighetene og generell funksjonalitet når maskinen er ibruk, så lenge man ikke finner på å bruke den til spill. 360 bråker dessuten for mye til å fungere som DVD-spiller, så uten PS3 måtte jeg i så fall skaffet en standalone Blu-ray/DVD-spiller. Det kan imidlertid endre seg hvis MS gjør noe smart med Blu-ray-tillegget de planlegger, f.eks. i form av en Super Elite-versjon med lavere støynivå. Wii er mer en konsoll man tar fram av og til for enkelte eksklusive stortitler, men en sjarmerende og nyskapende liten dings som dessuten har en så hyggelig pris at man bare trenger én god grunn for å kjøpe. Nintendo-klassikere på VC er heller ikke akkurat noe minus.

Så, uten å ha kommet med et eneste nytt argument :)yammer:), konkluderer jeg med at 360 er den beste konsollen.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#23
Kan du ikke ta trollinga di et annet sted, sheriffen? Vi prøver å ha en seriøs diskusjon her. Jævla sexbombfitter.
 
#24
Wii er for småunger. Kjekt fem minutter i butikk. PS3 har ingen spill jeg har lyst på, Blu Ray har jeg ikke behov for og kontrollen gjør at jeg ikke kan runke på flere uker. Xbox 360 har spilla jeg liker, kontrollen er deiligere enn å holde rundt min egen pikk og jeg kan skru den av og på med håndkontrollen!

Seriøst, Wii er kjipt. Wii Sports er kjekt i 20 minutter i butikk til vi blir kasta ut, men kompisene mine som kjøpte den har blitt lei av den. PS3 frister noe inni helvete med MGS4 men det spillet er ikke grunn nok til å kjøpe den. Jada, jeg er fanboy. Sug meg den som sier det, for jeg er faen ikke fanboy selv om jeg liker kontrollen og spilla?
 
#25
Wii har Super Mario Galaxy som uten tvil var fjorårets beste spill og mer enn god nok grunn til å investere et par tusenlapper i en Wii. Setter du ikke pris på Mario er du en gauder og er du en gauder har du ikke stemmerett.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#26
Kameo var ikke morsomt i 20 minutter i butikk engang, det må bety at 360 er en kjip konsoll.
 
#27
La oss heller vri inn på en mer interessant debatt; hvem hadde de mest rævva launch-spilla?

Uten tvil 360. Perfect Dark Zero, Kameo og 99 Nights var SØPPEL! Glad jeg ikke casha ut for 360en på launch som jeg opprinnelig hadde planer om.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#28
Vel, CoD2 var jo helt kurant, selv om multiplayeren ikke ble patcha ordentlig før seks måneder senere, og PGR3 er jeg krafthomo for, så det var vaffal de for min del. Ellers var jo det første ordentlig anstendige spillet GRAW, som kom tre måneder senere. Yikes. PS3 ... hadde flaggskipet Resistance, som sugde mel, og Motorstorm, som var ... helt greit. Og diverse multiplatformtitler hjalp jo, da. Var Sigma launch-tittel? Jeg husker faen ikke. Jaja.

Revan: Du kan skru på PS3 med kontrollen også, sånn beteve.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#29
Og Wiien. Hadde nok ikke blitt Wii på meg hvis ikke det var for den enorme brukervenneligheten der. Tenk å måtte reise seg fra sofaen. Jævla last-gen ass!

Min bror har Kameo, og han har gått lei. Skal aldri, aldri kjøpe den pisskonsollen der, det er i hvert fall sikkert.

EDIT: Men øy, dette betyr vel at Wiien vant launch-kappløpet i det minste :D Twilight Princess var kjempekoz og Wii Sports friskt og nytt. Og la oss ikke glemme Red Steel :p
 
#30
Jeg måtte visst nevne at jeg er klar over at Wii har SMG og Zelda slik at alle skjønner at jeg vet at konsollen ikke er helt uten spill som kunne underholdt meg. To spill rettferdiggjør ikke kjøpet av en konsoll jeg tviler vil slippe spill som kommer til å appelere til meg. Konseptet er fint, men jeg vil sitte og spille på en behagelig, sammensatt kontroll. :p

Xbox 360 hadde ræva lauchspill. Jeg kjøpte den da GRAW var ute i tillegg til Oblivion som var grunnen, utenom Halo 3, til at jeg kjøpte den. Spilte Oblivion aktivt i et halvt år etterpå. Da kom Splinter Cell, Gears of War. Så kom Rainbow Six: Vegas. Så jeg venta bare til mars så klarte jeg meg med spilla som var til 360en.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#31
Og Wiien. Hadde nok ikke blitt Wii på meg hvis ikke det var for den enorme brukervenneligheten der. Tenk å måtte reise seg fra sofaen. Jævla last-gen ass!

Min bror har Kameo, og han har gått lei. Skal aldri, aldri kjøpe den pisskonsollen der, det er i hvert fall sikkert.

EDIT: Men øy, dette betyr vel at Wiien vant launch-kappløpet i det minste :D Twilight Princess var kjempekoz og Wii Sports friskt og nytt. Og la oss ikke glemme Red Steel :p
Jeg veit du sier det der med Red Steel på spøk, men det skumle er at det finnes folk her på forumet (les: Tales) som har huet så langt opp i ræva at de faktisk syntes Red Steel var ok. Det er en litt skummel tanke.

Nintendo-konsoller har jo alltid hatt kurante til bra launcher med tanke på spill. Enten det er Zelda, Mario eller noe annet firstparty-rusk (Luigi's Mansion, Wii Sports) har det aldri manglet noe særlig på den fronten. Problemet er vel heller månedene etterpå: Excite Truck var snickersen som holdt negerbarnet gående, men når Metroid Prime og Mario landa nesten et år senere hadde det sultet ihjel for min del.
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#32
Kan nevnes at jeg har altfor mange Wii-spill i hylla som ikke er fullført. Jeg kan nevne Zack & Wiki, Metroid Prime 3, A Link to the Past, Paper Mario og Mario Kart Wii, samt at jeg stadig blir trukket mot det fantastiske Brawl og Mario Galaxy. I tillegg planlegger jeg å kjøpe blant annet No More Heroes og en del andre kommende spill (inkludert VC). Det at Wii har så få spill synes jeg er blitt en myte nå, men kan forstå at det er lite som appellerer om du av en eller annen grunn misliker alle Nintendo-spill.

EDIT: Hei Nicholas. Jeg syntes faktisk Red Steel var ok. Skyt meg :D

For å utdype, så ser jeg at dette er langt bak mål etter å ha prøvd en del skytespill på 360en, men har likevel hatt det moro med det. Spesielt flerspiller-delen var koz i påsken da min fetter var på besøk, og det gikk med temmelig mange timer skal jeg si. Men jeg innser jo at spillet har vært heldig der, for uten de riktige omstendighetene ville det nok ikke blitt like gøy. Setter likevel en check i OK-boksen ;) Men la oss la det ligge uansett, føler det har blitt diskutert ganske mye.

EDIT2: Og ja, du har rett, jeg sa det litt sånn på spøk, fordi jeg husket den gamle Spilltoppen der. Var ikke noe supert launch-spill, var ikke det jeg mente :p
 

Lodin

Der Waaaah
#33


Tør jeg minne om denne? Eneste forskjell denne uka er at Mario Kart har gått opp til første over Wii Fit. XD
 

Lodin

Der Waaaah
#35
2 millioner i Japan ble det annonsert i dag. 6 millioner Wiier forøvrig.
Trur neste NPD kan bli artig lesning.
 
#37
Wii.
En av de store triksene wii har i ermet om dagen er wii fit. Et fantastisk nytt spill som skal få selv den mest nedslitte sofagrisen opp og i form. Vel.
Jeg er en sånn kjip jævel som faktisk liker å trene uten at jeg trenger noe wii fit for å gjøre det. Den dagen jeg kjøper wii fit... ja. Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg. Det er hyggelig at de prøver å få de mange inaktive unge små rundt om i verden til å komme seg i form, men for folk som har et godt variert treningsprogram og en haug treningstimer i uka er dette omtrent like fristende som klumpete melk. Etter som jeg har skjønt kan du ikke lage eget treningsprogram, du må låse opp flere av aktivitetene(hva faen?) og spillet bruker BMI som rett og slett er utilgivelig. Hele konseptet med wii er imot hvorfor jeg spiller. Når jeg kommer hjem fra en av mine treningsøkter, skole eller hva som helst så synes jeg det er deilig å sette meg med og slappe av med spillene mine. Det er hva spilling er for meg. Koselig, spennende eller avslappene avkobling. Jeg har ikke tenkt å bruke mer energi på å vifte med kontroller eller hoppe på brett. Jeg tilbringer så mye tid vekk fra sofaen, at når jeg først er der så vil jeg jaggu sitte ifred. Som jeg har nevnt ved tidligere anledningener så ble jeg svært skuffet over galaxy. Det levde ikke opp til mine forventninger, og av uforklarlige grunner så kjedet jeg meg når jeg spilte det. Jeg har ingen god grunn til å kjøpe wii. Greit, det kan bli kult etterhvert når de bruker kontrollene bedre, spesielt på skytespill, men til den dagen kommer faller det meg ikke inn å kjøpe en wii. Jeg er dog sugen på mario kart og brawl, men ikke nok til å kjøpe maskina.

360 og PS3.
Jeg tar disse i samme, fordi de er veldig like. De skiller seg ut fra wii, og er begge i min mening milevis forran nintendo. Ja, jeg vet at man ikke kan vifte med kontrollen for å få hovedpersonen din til å løpe, men jeg bryr meg ikke, ok? Jeg ser på 360 og PS3 som nesten likestilite maskiner slik som det er idag, og det er små detaljer og personlige interesser som avgjør hvilken man kjøper.

Fordelene til 360:
Super grafikk.
Wondergreat onlinetjeneste, noe som gjør det til en bedre multiplayer maskin
Noe flere spill
Mange av de spilla som kommer til PS3 kommer også på 360

Fordelene til PS3
Super grafikk
Kontrollen er min favoritt
Jeg har over 100 ps og ps2 spill som jeg fortsatt vil spille
BlueRay
Lite støy
God of war 3
Metal Gear Solid 4
Tro det eller ei, men mange av spilla som kommer på 360 kommer på PS3

Som nevnt over så liker jeg å spille spill når jeg skal slappe av. Det er hovedsaklig det jeg bruker konsollene mine til. Det betyr at jeg egentlig ikke spiller noe særlig multiplayer. Det er svært skjeldent jeg hever meg på multiplayer spill, og når jeg gjør det så er det somregel hos kamerater. Jeg liker ikke ha kamerater her mens jeg spiller en gang. Sær, ja men det er slik jeg vil spille. I vår tid med multiplayer spill er jeg en einstøing som like rå spille alene.
Det er egentlig ingen av spille som bare kom til 360 som jeg har noe særlig interesse av. Pluss at God of war og metal gear solid er to av mine favorittserier, og at alle mine favorittspill er på ps eller ps2. Så det å kjøpe en konsoll som ikke jeg kan spille disse spilla på, ville vært meningsløst. En gang i fremtiden når det er mange flere spill kun til 360 som jeg har lyst på, så skal jeg vurdere å kjøpe den. For tiden var valget lekende lett. PS3 danker glatt ut wii og 360 når det gjelder mine spillebehov.
 
#38
Jeg liker Lodin sine innlegg.. Han har en egen evne til snike til seg WII salgstall i tide og utide som bekrefter det alle med respekt for seg selv burde vite: WII er best.....

Ellers så synes jeg det er vittig hvordan xbox360 blit favorisert over ps3... Minner meg om gamle dager da det var PS mot N64......*mimre*

Har også en PS3 som jeg spiller pent lite(mest PES og gamle ps2 favoritter), men i ettertid så hadde jeg nok valgt ps3 igjen.. Sitter bare å venter på gode titler.... Når det er sagt så finnes det flere eksklusive xbox360 titler jeg gjerne skulle hatt, men jeg kjøper ikke alle 3 konsollene... Det blir overkill.....

Konklusjon: Spiller mest WII, har en PS3 jeg bruker til å spille gamle ps2 spill(og ser på blue Ray), men jeg innrømmer at det finnes flere xbox-only spill jeg gjerne skulle ha hatt i samlinga mi....
 

CyberK

Finner ikke på noe.
#39
Ikke bare kan PS3 startes med håndkontrollen, den kan også startes ved hjelp av ... Internett! Faktisk ganske kos å sitte med en PSP og se på film/høre musikk/spille PS1-spill som ligger på maskinen hjemme. Også over internett da. (Hjelper selvsagt om man sitter på Uninett og ikke 56k-modem.)

Tror alle vet hvem jeg støtter, og jeg gidder egentlig ikke finne på saklige argumenter når sannheten er at jeg ikke hadde noen saklige grunner for valget mitt. Men fornøyd er jeg.
 
D

Deleted member 91

Gjest
#40
Word. PSP/PS3-funksjonaliteten er faktisk helt jævlig rå, bare så det er klart. Supersweet å laste ned demoer over PSN og kopiere over.

Drunken Dragon: Så fordi Wii selger mest, så er den best? Du er ikke så tjukk i huet at du faktisk tror det, vel? Ellers er jeg enig med deg i resten av innlegget ditt, X360 er en bedre spillmaskin.