Wii Vs. PS3 Vs. 360

Hvilken konsoll er best?

  • Xbox 360

    Stemmer: 22 42,3%
  • Wii

    Stemmer: 8 15,4%
  • PlayStation 3

    Stemmer: 14 26,9%
  • Virtual Boy

    Stemmer: 8 15,4%

  • Totalt antall stemmer
    52
#41
Humhum, hvor skal man begynne? Kan vel starte med å si at jeg er i besittelse av en Wii og en 360, med planer om å kjøpe PS3 for dimmepengene mine til sommeren. Må jo ha det derre MGS4 og kommende spill fra ICO/SotC-folka.

Kjøpte Wii først av dem. Det var, etter alt jeg kan resonere meg fram til selv, fordi jeg er ganske Nintendo-gutt av meg. Dessuten hadde jeg råd til den.. Av spill jeg kjøpte de første månedene var Rayman: Raving Rabbids, Twilight Princess og Excite Truck. Rayman hadde jeg ikke veldig stor glede av i starten, da jeg ikke fikk spilt multiplayer, Zelda hadde jeg allerede runda på Gamecube, men Excite Truck var veldig bra den uken jeg spilte det. Var vel faktisk Zelda som jeg spilte mest det første halvåret, dog. Runda det tre ganger :O Allikevel så digget jeg potensialet til maskina og hadde fortsatt DS sitt første år i minnet, så viste at spillene blei å komme etter hvert. Og det gjorde de jo også; Resident Evil 4, Raving Rabbids 2, No More Heroes, Smash Brothers Brawl, Metroid Prime 3 og Mario Galaxy var alle gode kjøp og det fortsatt en del spill til maskinen jeg gjerne vil ha. Boom Blox, Mario Kart, Zack and Wiki skal alle kjøpes før eller siden.

360 kjøpte jeg i november i fjor sammen med The Darkness og Dead Rising. Elsket The Darkness, men blei veldig skuffa over Dead Rising. Det er helt ødelagt av det fantastisk dårlige save-systemet og de elendige bossene. At en utvikler under Capcom, som vanligvis har helt fantastiske bosser, kan ha liret av seg noe slikt er for meg ubegrielig. Ødela et spill med sinnsykt potensiale for min del. Halo 3 og Call of Duty 4 var begge gode kjøp, men samme hvor god multiplayeren i de spillene er så får det å spille over Live med til å innse at 360 bare spilles av småunger, så det gjør meg jo litt flau :baby: Det er veldig gøy når jeg spiller sammen med venner og muter resten av folka, da. Gta 4 har jeg brukt så mye tid på nå at det i seg selv rettferdigjør kjøpet av maskinen. Og achievements eier. Jeg drømmer om en framtid hvor alle maskinene har et slikt system og en eller annen internettside kombinerer scoren din så man kan briefe med hvor nerd man er på internettforum. Ellers så har jeg også Guitar Hero 3 og Mass Effect til 360. De er so-and-so, men angrer ikke på at jeg kjøpte noen av dem. Enkli så angrer jeg meg aldri når jeg kjøper spill, siden jeg alltid har en god formening om hva jeg går til.

Det eneste jeg har spilt nevneverdig av på PS3 er Rock Band hos en kompis, som eier. Vet jeg har veldig lyst på Sigma, og så vil jeg prøve Uncharted. Det virker kult. Ja, så vil jeg jo også helst spille Soul Calibur 4 med en kontroll som duger i fighting-spill. Men da får jeg ikke achievemnts, så det blir et vanskelig valg =|

Vet ikke hvilken maskin jeg liker best når alt kommer til alt, egentlig. Spørsmålet blir jo gjerne hvilken jeg ville hatt om jeg bare kunne valgt én, og da tror jeg at jeg ville endt opp med Wii. Jeg er en hore for Zelda så kommende spill i den serien vil jeg nødig være forruten, i tillegg til den begynner å få et veldig anstendig biblotek av spill nå. Gleder meg veldig til å se hva utviklere kan få til med Wii Ware. Dessuten er det noe veldig tilfredsstillende med å dra fram Wiien når jeg har mange folk på besøk og faktisk føle at samtlige viser interesse og har lyst til å prøve selv. Uansett om de spiller til vanlig eller ikke. Raving Rabbids 1 og 2 og Wario Ware skaper alltid stemning når mange er samlet, i motsetning til f.eks Guitar Hero som dreper den helt med mindre alle i rommet er like dårlige i det. Den slår meg som den mest modne konsollen på mange måter og jeg tørr å spå at framtiden er lys. Selv om den kanskje ikke kommer til å få de aller mest episke 3rd-party-spillene, så vil nok bibloteket bli langt mer variert og spennende enn på konkurrentene sine.

PS: Master Kid har utrolig kjedelig spillsmak.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#42
Jeg synes det er mange fine spill til 360. Det er færre fine spill eksklusivt til PS3, men når den endelig tar seg til helvete sammen og slutter å slippe skvip så skal jeg kjøpe den. Jeg føler jeg har "vokst" fra Nintendo i den grad at jeg begynner å bli lei den evige resirkuleringen av nøyaktig samme figura. Jeg har nesten lyst til å kjøpe Wii for Zelda: TP og SMG sin skyld, men det holder ikke helt, ihvertfall ikke når den er enda verre enn 360 og PS3 tilsammen på å resirkulere utvaska, utærte og gjennompulte spillkonsept for ørtenhundrede gangen. I tillegg er det færre og færre multiplattformslipp som inkluderer Wii-en, noe som selvsagt er utviklerne sin feil som ikke gidder å kode til viftepinnen, men som like fordømt ikke rettferdiggjør et kjøp av den. Sier jo litt når det mest originale Ninty selv kommer på er en haug med minispill og ellers litt halvhjerta implementering.

Edit: Forøvrig all ære til Ninty for å skape en større gamer-masse som liker å casuale med minispilla, men jeg ikke har ikke spilling som mindnumbing tidsfordriv.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#43
Ellers så synes jeg det er vittig hvordan xbox360 blit favorisert over ps3... Minner meg om gamle dager da det var PS mot N64......*mimre*
Ikke prøv deg en gang. I gamle dager var det NES vs. Master System, C64 vs. Amiga og PC vs. å grine seg i søvn over at den digre, usle kontormaskinen ikke klarte spill som var en brøkdel så imponerende som det NES-en til naboen klarte engang. Men til gjengjeld kosta den førti ganger så mye, da.
 
#44
Amstrad, der har du old school maskinvare. Feteste spillet der var Beast, to farger og fienden bestod av bokstaven "H". Fantastiske saker den gang. Eller hva med den første "laptopen" vi hadde i hus, en 286 med fargene oransje og svart. Slik så min Larry laffer ut, oransje og svart.

*mimre*
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#45
Å jasså, du hadde 286, Mr. Fancypants? Hos meg gikk det i 8086 skal jeg si deg. Sparker det gammalskole osv.
 

SirkusMartin

σῶμα σῆμα
#46
Amstrad, der har du old school maskinvare. Feteste spillet der var Beast, to farger og fienden bestod av bokstaven "H". Fantastiske saker den gang. Eller hva med den første "laptopen" vi hadde i hus, en 286 med fargene oransje og svart. Slik så min Larry laffer ut, oransje og svart.

*mimre*
Jeg husker jeg forsøkte å unnslippe H-ene selv, det var vanvittig gøy.
 

Lodin

Der Waaaah
#47
NPDtalla for april passer fint inn her.
Hardware
Wii 714.2K
Nintendo DS 414.8K
PSP 192.7K
Xbox 360 188.0K
PlayStation 3 187.1K
PlayStation 2 124.4K

Top 10 VG Titles - April'08
360 GTA IV 1.85mm
Wii Mario Kart w/ wheel 1.12mm
PS3 GTA IV 1.00mm

Wii Play 360K
Wii Super Smash Bros. Brawl 326K
PS3 Gran Turismo 5: Prologue 224K
DS Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Darkness 202K
DS Pokemon Mystery Dungeon: Explorers of Time 202K
Wii Guitar Hero III 152K
360 Call of Duty 4: Modern Warfare 141K

*includes bundles, collector's editions, GOTY editions
Mario Kart solgte mer enn GTA til PS3! :q1:
 
#50
Man kunne lese i det nyeste Gamereactor at Mario kart Wii ble slått i japan av psp spillet Bokudake no Kaijitsu som de har oversatt til "bare min frukt". For de som da ikke skjønte det er dette et erotisk spill. Bokudake no kaijitsu har blitt passert av Monster Hunter Portable 2nd generation(nok en gang psp), som nå ligger på førsteplass. Så alle som mener at salgstall betyr alt som hvor bra noe er kan ta seg en bolle. Ta to.
 

Lodin

Der Waaaah
#51
Mens denne uka var fruktgreiene ute av lista og Monster Hunter 2 på andreplass. Resten av topp tien bestod av Nintendodill.
Det er du. Du skal ta deg bolle.

1. Mario Kart Wii (Wii) - 107,000 / 1,227,000
2. Monster Hunter Portable 2nd G (PSP) - 82,000 / 1,992,000
3. Wii Fit (Wii) - 53,000 / 2,039,000
4. Link's Crossbow Training (Wii) - 49,000 / 141,000
5. Meccha! Taiko Drum Master DS: 7-tsu no Shima no Daibouken (DS) - 34,000 / 133,000
6. Pokémon Ranger Batonage! (DS) - 27,000 / 535,000
7. Deca Sports (Wii) - 22,000 / 207,000
8. Wii Sports (Wii) - 21,000 / 2,979,000
9. Boura wa Kaseki Holder (DS) - 17,000 / 102,000
10. Super Smash Bros. Brawl (Wii) - 16,000 / 1,620,000
 
#52
Ikke prøv deg en gang. I gamle dager var det NES vs. Master System, C64 vs. Amiga og PC vs. å grine seg i søvn over at den digre, usle kontormaskinen ikke klarte spill som var en brøkdel så imponerende som det NES-en til naboen klarte engang. Men til gjengjeld kosta den førti ganger så mye, da.

C64 vs amiga? den har gått meg hus forbi...... husker ikke at noen hadde c64 samtidig som amiga engang.... var ikke amiga(500) etter Nes? Mener å erindre at det var c64-> Nes/master system->Amiga 500 og mens amiga var gående så kom snes/mega drive?

Hadde egentlig tenkt å nevne Nes vs Master systems, men det var mer en Mario vs Alex the Kidd(imo) Utover det merka jeg ikke noe særlig rivalisering..... Mulig de med amiga lo litt av oss med Nes, men det husker jeg ikke helt(men har lagt ned en god del timer i amiga, kick off anyone?, california games !)

Uansett så synes jeg at konsoll rivaliseringen ikke begynte før Snes vs Mega drive, men da var den på et rimelig sivilisert nivå..... Det var ikke før N64 vs PS at folk ble sinnsyke når de skulle forsvare "sin" konsoll, og fanboy'en var skapt....

Har jeg ikke tatt med PC da, men jeg husker strengt tatt ikke helt når den begynte å blomstre..... Fikk PC ganske sent selv.....
 
#53
Å jasså, du hadde 286, Mr. Fancypants? Hos meg gikk det i 8086 skal jeg si deg. Sparker det gammalskole osv.
Fancypants ? :laugh:
Særlig fancy var det ikke, men det var morro den gang.

Husker overgangen fra PC Speaker til bundlepakken med Creative CD-ROM og Soundblaster.
Det var saker det :laugh:

edit: On topic.

Valget ramler på 360 til tross for alle feil og maskinvare som svikter.
Hvorfor ? Masse bra spill, veldig bra online integrering og kontrollen er bare bedre til fps etter min mening,
selv om digital styrepilene er håpløse. Her gir PS3 en god bitchslap til X360.

PS3 anskaffes når MGS4 er tilgjengelig.
Maskinen kommer jeg til å kjøpe mest for å få blu-ray i hus og for MGS4 og neste God of War.

Wii hopper jeg bukk over. Ja, den selger i bøtter og spann. Men jeg er ikke solgt.
Hele håndbevegelse greiene har vært elendige greier stort sett til nå.
Og maskinen er ikke kraftig nok grafikkmessig.
For ikke å glemme at bildet så shite ut på HD-TV'en vår imo :(
Sist men ikke minst, stort sett ingen av spillene er noe for meg. Finnes unntak, men ellers er det Nintendo på godt og vondt.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#54
C64 vs amiga? den har gått meg hus forbi...... husker ikke at noen hadde c64 samtidig som amiga engang....
Tydelig at vi to ikke opplevde eksakt det samme i barndommen, det sier jeg bare!!! :p

PS: "Eg gjer vel faan i om graffikken e bære, ein Amiga kostar elt for mykje å dessutan e're fleire spell på Kommandåre" var sjefsargumentet den gang da. Og den dag i dag, bare bytt ut navna og dialekten. Ah, minnene.
 

Lodin

Der Waaaah
#55
Men hey dere, PS3 handler ikke bare om solid utstyr av den fjrede typen laga av metall! La oss feire alle de andre kule spilla Playstation familien får i år:

Hot Shots Golf: Open Tee 2 (PSP) -- June 3, 2008

Secret Agent Clank (PSP) -- June 17, 2008

wipEout HD (PSN) -- Summer 2008

Elefunk (PSN) -- Summer 2008

PixelJunk Eden (PSN) -- Summer 2008

SIREN: Blood Curse (PSN) -- Summer 2008

SOCOM: US Navy SEALs Confrontation (PS3) -- September 16, 2008

LittleBigPlanet (PS3) -- October 2008

NBA 09 (PS3, PSP, PS2) -- Fall 2008

BUZZ! Quiz TV (PS3) -- Fall 2008

BUZZ! Master Quiz (PSP) -- Fall 2008

MotorStorm Pacific Rift (PS3) -- Fall 2008

Resistance 2 (PS3) -- Fall 2008

Wooo! :yoshi:
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#56
Her er et par til. :)

Disgaea 3: Absence of Justice -- August 2008

Valkyria Chronicles -- Fall 2008

Heavy Rain -- TBA 2008

inFamous -- TBA 2008

Tekken 6 -- TBA 2008

White Knight Chronicles -- TBA 2008

Yakuza 3 -- TBA 2008 (ute i Japan allerede)
 
#57
Yakuza 3 så absolutt ikke verst ut. Må vel legge tittelen til på lista over PS3 innkjøp når den tid kommer.
 

Lodin

Der Waaaah
#58
Og du kan kjøpe Yakuza 2 til PS2 allerede nå!
Nei vent, det kan du ikke for det er ikke ute ennå. Yakuza 3 kommer til å rocke 2013!
 
D

Deleted member 1518

Gjest
#59
La oss heller feire:

Banjo Nuts & Bolts :elsk:
Ninja Gaiden 2
Gears of War 2
Fable 2
Too Human
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
#60
Utover det kommer det ingen spill til PS3. Ræva ass.