WoW Vs. FFXI

Hva liker du best?

  • WoW

    Stemmer: 0 0,0%
  • FFXI

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#22
FFXI var det første MMORPG jeg prøvde og jeg digget det fra første stund. Det er,som en del andre har sagt, litt mer komplisert enn WoW, men for meg er det bare mer omfattende og større enn WoW. For tiden har jeg en pause fra FFXI til fordel for WoW,men begynner å merke at jeg savner FFXI mer og mer,så kommer nok til å starte å spille det istedenfor.

Føler også at det er mer "voksne" folk som spiller FFXI. Fjortissfaktoren er skyhøy i WoW i forhold.
 
#25
Ble utrolig lei av FFXI etter å ha spilt det en stund. Kom aldri lenger enn lvl 30, for det ble litt for ensformig. Men etter å ha gått igjennom samme prosess med WoW (spilt et par måneder og blitt lei) vil jeg si jeg savner FFXI mest egentlig.
 
#26
Opprinnelig skrevet av Hakara@23.08.2005, 21.28
Men der er ikke pvp i FFXI :< Ikke som jeg klarte å finne hvertfall.  :(
254608​
Det var fordi du ikke klarte å komme deg til level 10 engang nabb :p Må være level 30 for å kunne delta i ballista.

Du spilte jo ikke så veldig mye FFXI da Hakara. Du var vel hekta på SWG og Socom 2 på den tiden?
 
#27
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan+23.08.2005, 18.14-->
<!--QuoteBegin-Geostigma
@23.08.2005, 17.42
WoW har ingen sjangs mot ffXI.
final fantasy XI er bedere på alle punkter.

WOW er kun en dårlig kopi av ff XI. synd så mange liker wow, har aldrig kjønt hvorfor da?
254475​
Bare avataren sier alt mr. Sephiroth wannabe
jeg skal vedde på at du ikke en gang har prøvd WoW, eller?
254498​
[/b]
Jeg har prøvd WoW, og han har rett.

At du kan komme til høyeste level (60) uten noen hjelp synes jeg er tragisk. I FFXI kan man igjen bli litt for avhengig av andres hjelp, men synes det er bedre. Det finnes en job i FF du kan ta dersom du vil spille som lone wolf; Beastmaster!

Noe jeg også digger med FF, er at når man kommer til lv30 med en job, har man mulighet til å gjøre quests for å skaffe nye "advanced jobs" som feks. Ninja/Paladin/Dark Knight/Dragoon/osv. I WoW kan man kun ha en job på en fyr, i FFXI kan man kombinere to jobs, da man har en main og en subjob. Man får da muligheten til å mixe med forskjellige abilities.

FFXI
 
#28
Opprinnelig skrevet av Tyrion@23.08.2005, 19.23
Vel det er en god del likheter med FF serien. Det er også en del ulikheter som egentlig er ganske logisk siden det når er et MMORPG og ikke lenger et RPG. Det er også andre likheter som feks mye lik armour fra de gode gamle FFI-VI spillene og andre særtrekk som hele tiden minner deg om FF. Moogles, Chocoboes, Summons, navn på våpen osv.

Historien er ganske kompleks og ca 1000 ganger mer avansert enn WoW, men det tar en god stund før man skjønner noe av den, men den er selfølgelig ikke like bra som den ville ha vært i et normalt FF spill.

Det som kanskje er mest likt er at man som i FF må kjempe i grupper mot de vanskelige fiendene og ikke bare er onemanarmy som hakker og knuser alt alene. Gode balanserte grupper kreves fra starten av og stort sett alt avhenger av samarbeid og ikke inviduelle ferdigheter.

254543​
WoW har utrolig mange særtrekk fra tidligere spill i serien.
Og kom ikke her å si at historien er 1 000 ganger mer avansert, siden når hadde historien i FF XI gått gjennom flere serier av spill og MANGE JÆVLA BØKER?

Hele gruppen trenge heftige gode skills skal man klare ting som BWL og Zul'gurub.
 
#29
Jeg sier ikke at forhistorien i WoW er dårlig. Jeg sier at det virker ikke som noe skjer underveis i spillet og spilleren ikke har noe innflytelse i verdenen. Noe som suger fordi det er mye av meningen i mmorpg.

Jeg kom visstnok bare til level 36, så det kan hende man plutselig reddet verden fra ett eller annet når man blir level 50?

Det jeg mener er at i XI var det quester eller missions som de heter som hadde direkte innvirkning på storyen i spillet. WoW er bare et massekaos som ikke har innflytelse på verden, annet et og annet instance skifter fra Horde til Alliance.

Og nå kommer jeg her og sier at FFXI går igjennom flere enn 11 spill, så det at WoW er basert på HELE 3 spill og noen bøker hjelper ikke argumentasjonen din i det hele tatt.

Når det gjelder særtrekk må du lære deg og lese! Han spørr om FFXI ligner på de gamle FF spillene. Derfor skriver jeg at det er mange særtrekk fra de gamle FFspillene. Han spurte ikke om WoW og jeg nevnte heller ikke noe om WoW.

Ja de Questene hørtes rimlig ille ut ja. Når er det man må bør ta de? Level 60? FFXI er vanskelig fra level 20 av hvis man ikke har et velbalansert party med hele tiden oppgradert EQ. Og hvis man dør så mister du EXP og kan gå ned i level, i WoW har ikke antall ganger du blir drept noe å si.

Skal du ha en bra utfordring i et MMORPG er det bare å snakke med noen som har sloss mot Maat på level 70. Den er rimelig hard. Jeg tipper også at Rank 5-2 missionet i FFXI er vanskligere enn noe av det WoW har å stille opp med.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#30
Husker jeg prøvde å spille FFXI en gang. Etter å ha brukt en time på å skjønne hvordan jeg logget inn og tre timer på å laste ned patcher fant jeg ut at jeg ikke klarte å få kisen min til å gå engang. Vet ikke om det var noe galt eller om kontrollene var på tur, dog.

Så prøvde jeg WoW en gang også, det var helt likt alle andre MMORPGs jeg har vært borti - bare litt mindre idiotisk designet.
 
#31
Sleit med det samma som deg når jeg først startet og spille, men så åpnet jeg manualen og HALLELUJA jeg kan gå!

Problemet er vel at XI bruker numpadden til å gå og det er kanske uvant for de som er vant med awsd. Den er faktisk veldig godt satt opp og man kan lett gjøre alt i spillet uten og ta hånden vekk fra numpadden. Det største problemet mitt riktignok var å logge ut av spillet første gang. Det tror jeg slet med i nesten 15 min.

Men det er et ganske uryddig system, starter du med XI i dag er det nok nærmere 6 timer med updates. Og alle de små menyene du må gjennom på playonline er veldig slitsomme i starten. Når du har lært deg viewern er det derimot veldig enkelt og få all ny informasjon om spillet, laste ned musikk og skins osv. Husker det var en chat og mail funksjon der og.
 
#32
Nå må ikke folk tro at Komplisert og Vanskelig = Bedre. Nå har jo FFXI lengre vært ute lengre en WoW også, fått en expansion pack osv osv. Selvsagt bør det være mer å gjøre, større ting å ta i FFXI etter som de adder på end-game.

Det faktum at man ikke trenger å ha perfekt gruppe oppsett gir også en herlig friet. Hvor man driver og leter etter en jævla healer i 3 timer, bare for å komme dit man skal så må tanken stikke. Så er det på'n igjen og lete. Nei, det er ikke gøy. Forårsaker mye dødtid.

At du kan komme til høyeste level (60) uten noen hjelp synes jeg er tragisk. I FFXI kan man igjen bli litt for avhengig av andres hjelp, men synes det er bedre. Det finnes en job i FF du kan ta dersom du vil spille som lone wolf; Beastmaster!
Hvorfor er dette tragisk? Det er jo helt genialt. Folk som sier at det går altfor fort å bli lvl60 og det er mye bedre i andre spill der det tar 10 ganger så lang tid. For da har du brukt mye mer tid på din og er mye tøffere og kulere en de andre. Hvorfor sier folk slik?

WoW er et hærlig enkelt MMORPG som kan spilles Solo eller sammen med andre, fra første stund til siste stund. Så latterlig enkelt tilogmed barn kan forstå og spille ( Til stor iritasjon for alle andre). Å levele fra 1 til 60 tar gjennomsnittlig 15-20 dagers playtime. Synes det er greit.
 
#33
Opprinnelig skrevet av Tyrion@24.08.2005, 13.10
Og nå kommer jeg her og sier at FFXI går igjennom flere enn 11 spill, så det at WoW er basert på HELE 3 spill og noen bøker hjelper ikke argumentasjonen din i det hele tatt.
254782​
Henger alle de jævla spillene sammen?
Og en bok kan si mer enn et spill, og seks bøker er ingen historie?
 
#34
Ingen av FF spillene henger sammen, med untak av FFX og X2, men jeg regner ikke X2 som et spill, det var så elendig :( .

Historien er nok dypere i WoW enn i FFXI, enten dere vil det eller ikke.

Lvl 30 + for å pvp'e ? Latterlig, og når det tar såpass lang tid for å komme seg dit er det enda kjipere, folka som jeg møtte gadd heller aldri å groupe, satt i 3 timer en dag husker jeg og spurte etter group i det helvetes ørkenstedet, prøvde å soloe, men det gikk jo ikke, der syns jeg wow er bedre, hvor du faktisk kan velge mellom å groupe eller solo'e, ikke være så avhengig av groups som jeg følte jeg var i FFXI.

Jeg kom meg lenger enn 10 btw, tror jeg slutta mellom 14-16 et sted pga. elendig miljø.

Noe jeg også digger med FF, er at når man kommer til lv30 med en job, har man mulighet til å gjøre quests for å skaffe nye "advanced jobs" som feks. Ninja/Paladin/Dark Knight/Dragoon/osv. I WoW kan man kun ha en job på en fyr, i FFXI kan man kombinere to jobs, da man har en main og en subjob. Man får da muligheten til å mixe med forskjellige abilities.
Finnes da professions i WoW, i tillegg til de planlagte hero class'ene. Som sagt har FFXI vært ute mye lenger, og virker derfor mer komplett i noens øyne.
 
#35
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan+24.08.2005, 15.31-->
<!--QuoteBegin-Tyrion
@24.08.2005, 13.10
Og nå kommer jeg her og sier at FFXI går igjennom flere enn 11 spill, så det at WoW er basert på HELE 3 spill og noen bøker hjelper ikke argumentasjonen din i det hele tatt.
254782​
Henger alle de jævla spillene sammen?
Og en bok kan si mer enn et spill, og seks bøker er ingen historie?
254830​
[/b]

Ok, førhistorien til WoW er bra, men hva skjer med storyen når du spiller WoW? Ikke en dritt. Det er det jeg mener, ikke historien spillet er basert på. Det skjer jo ingenting videre i WoW.
 
#36
Det ville blitt dumt om innholdet i spillet blir forandret, det er bedre å legge til ting enn å forandre det som allerede er.
Men det skal komme ting som kan forandre WoW verdenen som the dark portal også videre, gi WoW tid, FF har vært ute mye lenger enn WoW.
 
#37
Jeg har nettopp startet å spille FF XI.
Sålangt er det et veldig bra spill, men det krever masse tid. Satt 6 timer på rad første gangen jeg spilte. Har dog aldri prøvd WoW, men FF XI er mektig fett. Er forresten også mange hyggelige folk in-game, som gjerne hjelper deg når du har problemer. Fikk en gang 10.000 gil (myntenheten i FF) av en dame bare fordi jeg var ny :)
 
#38
Vi kan vel egentlig slutte med "Hva er best???????" og si: De er bra på hver sin måte, smak og behag ;)
 
#39
Jeg var white mage, usikker på navnet men var en slags healer. Begynner å bli en stund siden nå :)

Helvetes "playonline" saken deres var også bajs :<

EDIT: Refererte til Evehr sin post hvor han spurte om jeg var thief, og så fjernet han det :<
 
#40
Baku: For en stund siden var det mulig å teste FFXI gratis i 10 dager. Kanskje det fortsatt er mulig, du kan jo gjøre litt research om det. Jeg kan ikke sjekke selv grunnet min mangel på en datamaskin ...