WoW Vs. FFXI

Hva liker du best?

  • WoW

    Stemmer: 0 0,0%
  • FFXI

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#42
1 måned gratis spilling, ikke ti dager. Og jeg er ganske sikker på at det fremdeles er sånn.
 

Sancti

Terrorkatt
#43
Må man ikke kjøpe spillet for å få en måneds gratis spilletid, da?
 
#44
Opprinnelig skrevet av Hakara@24.08.2005, 17.19
Jeg var white mage, usikker på navnet men var en slags healer. Begynner å bli en stund siden nå  :)

Helvetes "playonline" saken deres var også bajs :<

EDIT: Refererte til Evehr sin post hvor han spurte om jeg var thief, og så fjernet han det :<
254873​

ja prøvde å få slutt på en potensiell flamewar =)
 
#45
Opprinnelig skrevet av Sancti@24.08.2005, 22.41
Må man ikke kjøpe spillet for å få en måneds gratis spilletid, da?
254974​

Må vel det. Koster dog bare 299 med begge exp pakkene på spiderman.
 
#46
Har ikke prøvd FinalFantesy spilla no serlig. Driver og maser på noen kompiser om og kunne låne et av spilla :p men, hvordan funker MMORPG i Ff i forskjell til wow?
 
#47
jeg vil absolutt si at ffx1 er et bedre onlinespill
synes ikke det er like stort, men mer variert
uansett så erdet jo opp til den enkelte, alle foretrekker jo forskjellige ting
 
#48
Opprinnelig skrevet av oLLa+24.08.2005, 00.51-->
Opprinnelig skrevet av Crazy Ivan@23.08.2005, 18.14
<!--QuoteBegin-Geostigma
@23.08.2005, 17.42
WoW har ingen sjangs mot ffXI.
final fantasy XI er bedere på alle punkter.

WOW er kun en dårlig kopi av ff XI. synd så mange liker wow, har aldrig kjønt hvorfor da?
254475​

Bare avataren sier alt mr. Sephiroth wannabe
jeg skal vedde på at du ikke en gang har prøvd WoW, eller?
254498​
Jeg har prøvd WoW, og han har rett.
254731​
[/b]
Nei, han tar jævlig feil. For det første begynte utviklingen av WoW før FFXI, for det andre er de veldig, veldig forskjellige spill, men bare innenfor samme sjanger. Eneste likheten er vel at begge er MMORPG. Det å kalle WoW en kopi av FFXI er så jævlig langt bak mål, det blir som å si at Goldeneye er en kopi Doom ...


Og til Tyrion: Jeg mente ti dagers gratis spilling uten å kjøpe spillet, som en slags demo.
 
#49
Ja jeg skjønte det, men jeg har ikke hørt noe om det ihvertfall, det villeihvertfall vært en fryktelig stor download tror jeg:(

Anngående det Olla skriver så tror jeg quote funksjoen har blitt herpa fordi for et par dager siden var det meg han siterte og ikke Crazy Ivan og Geostigma.
 
#50
Bare lurte siden du sier man har så mange spill med forhistorie i FFXI. Så man får høre om f.eks. Cloud osv. og den store mektige Sin? I wow, hvis man gidder å følge med får man høre om alt, som har skjedd i historien. I WoW er det en stor verden, det er jo forskjellig fra FF spillene.. Så jeg bare skjønner ikke helt det med så mange spill som FF historie... Har ikke prøvd FFXI heller..
 
#51
umm.. Agahnim, du vet at Ff var i japan/kina i et par år før det kom hit, det har liksom vært i gang lenger...
 
#52
Ehm, FFXI er ikke stort? Correct me if I'm wrong, men FFXI er da mye større enn WoW når det gjelder både map og mye annet.

Uansett så vil jeg si WoW er bedre. Bedre for meg i hvert fall. Jeg lagde en del characters i FFXI og kom aldri lenger enn til 11-14 med hver. Det ble for kjipt og for mye avhengihet av et team for og i det hele tatt få en rimelig dose XP. Karakterene føles også alt for stive ut. De kan ikke hoppe f.eks. Også er det en stor dose humor i WoW, som er fint da jeg syns FFXI tar seg selv litt for alvorlig kanskje?

Men som sagt, kom aldri enn til lvl 14. Skal kanskje starte på nytt da en kar i klassen skal power lvle meg. =D
 
#53
Det er ikke trekk fra historien som går igjen. Det er typiske FF trekk. Som Airships, Moogles, Chocoboer, armour fra de gamle spillene, jobber fra de gamle spillene.

XI er basert på alle de foregående spillene, ikke historien, men typiske FF trekk. Jeg mente ikke at forhistorien var så bra, men at hele gameplayet var basert på 11 spill.

Crazy Ivan misforstod meg og trodde at jeg mente at FF hadde en bedre førhistorie,når jeg skrev at historien er bedre i FF. Siden historien der forandrer seg under spillet. Der den står stille i WoW og ingenting skjer.

Det her ble surrete så jeg skriver det kort og enkelt.
Jeg mener at historien til XI er bedre enn WoW fordi den forandrer seg gjennom spillet når du gjør ting, imens i WoW står alt stille, noe som strider med hele WoW prehistorien.

WoW er basert på 3 spill og noen bøker. FF er basert på 11 spill. Ikke noe med historien og gjøre, bare basistrekk.

Til Evehr: Han vet nok det ja, han har spillt det mye lenger enn deg:)
 
#54
Om historien i Warcraft-universet ikke har beveget seg etter to-trå år på markedet (man får vite mer og mer med hver store patch, dog) har du grunn til å syte på fela di.
"Lore-wise" har WoW rikelig å ta av. Og vi er lovet at den velskrevne og gode historien fra de tidligere spillene skal fortsette i WoW, og man skal få ta del i den (noe man faktisk får opp gjennom levelene, selv om det kanskje ikke er så åpenbart for enkelte ... ), det hadde dog vært ulogisk å fokusere på dette når WoW ennå er veldig ungt.
 
#55
Opprinnelig skrevet av Evehr@25.08.2005, 21.39
umm.. Agahnim, du vet at Ff var i japan/kina i et par år før det kom hit, det har liksom vært i gang lenger...
255232​
Ikke et par år, men rundt ett år, hvis jeg ikke tar helt feil. WoW har vært under utvikling siden Warcraft III ble ferdig.
 
#56
Etter at jeg byttet hovedkort bestemte WoW seg for å ikke virke optimalt grafisk. Usynlige karakterer, artifacts etc. Det gjør at spillet blir totalt uinteressant for øyeblikket. Jeg var blodfan av spillet for sånn cirka et halvt år siden. Siden den gang har jeg prøvd både Everquest II og Final Fantasy XI.

Everquest II er meget bra, men det irriterer meg så smått at selv med et beist av en maskin jeg liker å tro jeg har (AMD 64 3200+ og GF 6800GT 256mb og 1024mb minne) så er ikke EQII spillbart på høyeste instillinger. Men til gjengjeld er det et spill som vil bli grafisk bedre etterhvert som tiden går og pc'ene blir kraftigere og kraftigere.

FFXI var utdatert allerede første gang jeg prøvde det, sånn grafisk sett. Til gjengjeld er det mange gode ideer i det, men jeg ble lei av å hele tiden lete etter noen å spille sammen med - jeg liker best å spille solo. På en annen side har jeg faktisk savnet spillet litt de siste to ukene etter at jeg avsluttet kontoen, faktisk før prøvetiden var gått ut. Kanskje jeg forsøker meg på nytt, og denne gangen med en karakter jeg kanskje blir fornøyd med. Får heller ta tiden til hjelp og nyte spillet istedenfor å spille på samme måte som jeg gjode i WoW, hvor det var mer en evig jakt på XP. WoW har jeg prøvd flere ganger etter at jeg mistet interessen for andre gang, jeg tror rett og slett jeg har spillt det til døde. Men hvem vet, kanskje når expansion pack'en kommer.
 
#57
Opprinnelig skrevet av Tyrion@25.08.2005, 22.30
Til Evehr: Han vet nok det ja, han har spillt det mye lenger enn deg:)
255257​
hmm? mener å huske han starta lenge etter meg :confused: men men..
 
#58
Og konklusjonen er; Vi liker Final Fantasy XI best :)
 
#59
vil si det er utrolig mye teite argumenter her om WoW vs FFXI, noen er gode andre ikke. På følelsen det går litt off topic.


noen grunner til å velge FFXI:
FFXI er et rett å slett svinbra gjennomtenkt spill, med tanke på at du har så vanvittig mange muligheter her, en veldig lang lærlings kurve. Er du en ff fan så er egentlig ikke noe å snakke om hvilket spill du burde velge..

Grafikken er konge (typisk ffxi/zelda grafikk, noe som jeg rett å slett elsker ved spillet)

Forskjellige stats på characters.. en liten Tarutaru egner seg bedre som en mage enn en stor galka, men det betyr ikke at det ikke går ann å få en galka mage på samme nivå, bare vanskligere. Det samme gjelder med å få en liten taru til å bli en mean machine warrior/ninja osv.

Sub job! noe som er utrolig genialt med spillet: man har mulighet til å velge ufattelige mange kombinasjoner mellom diverse jobber. Mixe og trikse med forskjellige abilities. Dødelig kombinasjon;)

Job utvalget er fantastisk! Du har mulighet til å velge i så ufattelig mange jobber (flere er på vei i den neste expansion packen). Du trenger ikke lage en ny char på en ny server for å prøve noe nytt

mission/rank i motsettning til WoW så får man Rank ved å gjøre missions for det landet/området du er fra.
en story line som er rimelig heavy.

Genkai(limit) noe jeg synes WoW mangler.. Når man når lvl 50, er man nødt til å gjøre diverse quest's for å få mulighet til å lvl opp videre lvl 50-55 gap, 55-60 gap. osv.(noe som trolig kommer i neste wow expansion)

BCNM/HBCNM liker denne biten veldig godt, "easy money/equipment og spells"

FFXI er veldig vanskelig i forhold til WoW, det er det ingen tvil om.. når du når feks lvl 10 i ffxi (exp ring er kos), kan du være lvl 20.

Utrolig hyggelig Comuninty, det rett å slett knuser wow på den fronten. Aldri hørt noen slenge shit til andre spillere. Heller aldri sett noe til "noob faktoren". I de tilfeller det har vært noe bråk rydder alltid GM opp.
Ultima online/ffxi's GM's = best :)

negative sider: (som du lærer deg fort å leve med)
noen ganger kan det være et slit å få deg party. I hvertfall hvor høyere du kommer deg opp i lvl. Men frykt ikke! det er så ufattelig mye du kan gjøre imellomtia.. du kan Crafte, du kan gå solo! ja solo!. hvis du vet hva du gjør. du kan farme. Gjøre bcnm.. Masse masse.

Auksjons huset. (ah) Gil selgeres paradis. Kan noen ganger plage livet av deg at du mangler penger til å få akkurat de itemsa du har sikla etter. (men frykt ikke) finnes mange alternative items som er langt billigere ja til å med gratis! som feks AF, (AF, klasse bestemt utstyr Rare/ex.. kan ikke selges på ah).


Alt i alt er ff et gjennomtenkt genialt spill. Liker du ff serien, burde du uten tvil velge ffxi! Du får mye av den samme følelsen ved å spille FFxi som du får av selve rpg serien til ps, bare at du spiller med mange andre her.

WoW har henta mye fra ffxi. EQ og andre online spill, noe som igjen gjør det lite "nytt", sier ikke WoW er dårlig.. Liker motoren til WoW veldig bra. Tidvis bedre enn FFXI. Men det er bare noe som mangler. (min erfaring) WoW har mye raskere lvling, noe som igjen bidrar til at så mange egenlig liker WoW. tar ikke 2 år å bli lvl 60:)

Ser virkelig fram til den neste FFXI Expansion pack.. den kommer til å rocke helt vilt, med tanke på hva som kommer. 3 nye jobber å velge gjennom.. Forsvare byen mot monster/mobs. Og angrep mot mobs. Samt masse masse masse ny story;)

bare å glede seg





// ------------------------- \\

warcraft vs FF

vil bare si begge er geniale spill serier.. (begge består av bøker) , + utrolig bra story setting.
blizzard og square er begge perfeksjonister.

vil bare poengtere en siste ting.. Square bruker nesten 4 år på hvert enkelt spill i serien.. Hvis du kanskje har lagt merke til en ting, så har de forskjellige TEAMS, i square.. feks.. ff8 >>> ffX, FF7 og FF9. Så hvis man tror de bruker 1 år å lage ett spill, så tar du rimelig feil.. Japan har noen av de aller beste story writers som man kan få tak i. Utrolig morsomt å se spillet fra "manga" /story board, drawings til ferdig produkt:)
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#60
Oisann.
Noen andre som fortsatt bryr seg...?