WoW Vs. FFXI

Hva liker du best?

  • WoW

    Stemmer: 0 0,0%
  • FFXI

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    0
#61
Jeg valgte og ikke stemme. Eneste jeg har prøvd av FFXI er litt av betaen på 360 i vinter en gang. Men jeg har et par lvl 60's på wow. Får vel bare vente og se, men folk er jo forskjellige liksom.
 

Finkelroy

(┛o‿‿o)┛彡┻━┻
#62
Jeg er gått ganske så lei av WoW, så nå bestiller jeg FFXI for å sjekke om det er noe bedre.

En grunn til at jeg heller vil prøve FFXI er at gameplayet siver ut av WoW i stødig tempo hver gang jeg fyrer opp spillet. Det blir bare mindre og mindre moro for hvert sekund. Det jeg digget ved WoW var communityen, og selv der er det jo som de fleste vet svært vanskelig å finne gode folk å snakke med og slikt. Det at FFXI krever mye mer samarbeid høres ut som et stort pluss i mine ører.

Men å diskutere gameplay i MMORPGer blir som å diskutere hvordan mat ser ut. Det teller, men hovedaspektet er noe annet.
Man kan snakke så mye man vil om hvordan MMORPGer suger, og ha rett for den sags skyld, men saken er denne: Jeg har mange bra spill. Vil jeg ha en type gameplay spiller jeg heller de spillene. Jeg vil spille en MMORPG for å ha noe å pirke med og forbedre, samt å møte vennlige folk man kan spille sammen med. Ideen er jo genial; instant multiplayer, uten alt styret med å samle sammen folk som vil spille først.

Men WoW ble for mye drøvtygging og for lite samarbeid og strategi. Jeg håper og tror at jeg vil like FFXI bedre. Dette emnet har surret mye rundt med irrelevante sammenligninger og annet rot, men jeg spør dere likevel: Er jeg sånn nogenlunde på rett vei? :)

(PS: En av hovedgrunnene for at jeg vil prøve FFXI er på grunn av at jeg kan spille Bard. Jeg digger bard-klasser og lignende greier. Men så er jeg kanskje litt idiot også. :p)
 
#63
GungHo fant pakken.
La oss bare håpe at ikke du blir fryst ut av slemme rasister da. :<
 
#65
Du er på rett vei, GungHo. Final Fantasy XI fokuserer veldig mye på samarbeid og strategi, men du kan ikke spille som bard før du har gjort et quest, og du må være level 30 for å kunne gjøre det. Du trenger heller ikke plukke opp Treasures of Aht Urhgan før du har kommet til den levelen, siden du ikke vil få noe utbytte før den tid. En annen ting som også kan være verdt å nevne er at begynnelsen er dødskjedelig, man soloer de 11-13 første levlene. I tillegg til det, er det vanligvis ikke noe bra party å få før du når level 19-20, men det er jo mulig at du er heldig. Jeg var det. Jeg kjørte igjennom de første 20 levlene med en venn av meg, noe som gjorde det hele ganske mye bedre.

Hvis du vil kan jeg sikkert skaffe deg en World Pass til Carbuncle, så kan vi spille sammen. ^_^
Uten World Pass blir du bare slengt til en tilfeldig server.