Xbox 360 - generelle nyheter

Status
Stengt for ytterligere svar.
Holy shit, Leif slår til igjen!

Hva er vits med kameraet, utenom å ta bilder av seg selv og videosamtaler? Greit hvis du har familie eller venner som bor langt vekke, men det har ikke kommet noen revolusjonerende spill til kameraet enda..
 
Jeg ser ingen 360 som dør. Bare en neger som har seg med en 360, og en fyr utkledd som spiderman.
 
SITAT
Ubisoft today announces the launch in the fiscal fourth quarter of Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter™ 2, which will capitalize on the first episode's success (more than 2.4 millions copies sold).

This launch will take the place of Assassin's Creed™ and Brothers In Arms Hell's Highway™, which will now strengthen fiscal year 2007-08.[/b]
Har ingen kilde, fant på TeamXbox.
 
Herregud så mange godbiter vi har i vente, vi Xbox 360-eier. Og så mange gode spill som allerede er ute! Call of Duty 3, Gears of War og Rainbow Six: Vegas er snaaart ute.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Angående høstoppdateringen i morra, så tikket det inn en pressemelding her. Jeg siterer:

Expanded HD Display and Video Playback Options
· With 1080p resolution, gamers now have the ability to enjoy both game and video content in the best HD resolution currently available.
· Expanded video playback options increase the ways gamers can enjoy video content on Xbox 360. It is now possible to stream WMV video from a Windows PC running Windows Media Player 11 or Windows Media Connect.
· Gamers can now play video files from data CDs and DVDs, as well as from storage devices like USB 2.0 flash drives and Xbox 360 Memory Units.
· Xbox 360 will support 50hz HDTV display modes, providing viewers greater choice in how they watch DVD and HD DVD content.

Xbox Live Arcade Enhancements
· Keeping up to date on Xbox Live Arcade games is now even more convenient with the ability to automatically download newly released Xbox Live Arcade trial games. This eliminates the need to manually search for new downloads on Xbox Live Marketplace each time a new game trial is released.
· Fast Enumeration of Games. You’ll see the games in your Xbox Live Arcade collection appear almost instantly. Get in and play right away.

· With so many games to choose from, Xbox Live Arcade added new sorting options such as “Recently Played” and “By Category.” These enhancements make managing Xbox Live Arcade collections faster and easier than ever.
· A new expanded Friends Leaderboard within Xbox Live Arcade allows gamers to compare themselves directly against their friends and view leaderboard details of their top-10 friends.
· A new expanded Achievements View within Xbox Live Arcade lets gamers view their full Achievement details for their Arcade games including descriptions, icons, allotted Gamerscore and more, right from the Xbox Live Arcade dashboard interface.
· The “Play Now” launch feature has been streamlined. Selecting “Play Now” after downloading a game in Xbox Live Marketplace now bypasses Arcade and takes you directly to the game.
· Xbox Live Arcade now offers a “Tell a Friend” feature. Select this from the game info screen to send any friend on your friends list a message telling them about the Arcade game.

XNA Support
· Amateur game designers will be able to test and play the games they create using XNA Game Studio Express on their Xbox 360 systems when it launches later this year (separate download and subscription required).


Det var tingene de trakk frem i meldingen, og den fullstendige lista finner dere her. Jeg er veldig fornøyd, masse smårask som har irritert meg som blir fikset nå. :)
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Noen som har noen nyheter om HD-DVD-addonen? Kunne tenke meg en 360 og en HD-DVD-spiller, men utvalget i Europa er elendig, for å si det mildt. Tviler sterkt på at den er sonefri, og ingen har klart å hacke boxen ennå, såvidt jeg har hørt.

Det vil kanskje være mulig å kjøpe addonen fra USA, siden den bare kobles til 360-en via USB. Håper ikke det er lagt inn noen begrensninger på det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Det øverste spillet der ser fullstendig grotesk ut, på mer enn en måte. >_<
 

Trench_Rat

Sommerbildene våre
De begynner med video utleie på live marketplace


SITAT
To celebrate its first birthday on November 22, Xbox 360™ becomes the first and only gaming console in history to provide high-definition and standard-definition TV shows and movies direct to you in your living room.

After an intense game of Gears of War®, jump into Peter Jackson's King Kong on HD DVD, play PAC-MAN on Xbox Live Arcade, or even watch an episode of CSI Miami that you downloaded earlier.

Xbox Live Marketplace is the place to download your favorite shows and movies, and remember to check back on Xbox.com to see what's new!

Read the whole press release.

TV Networks
Adult Swim
“Robot Chicken” and “Aqua Teen Hunger Force”
CBS
“CSI,” “Survivor” and “Star Trek”
Comedy Central
Emmy and Peabody Award-Winning “South Park” and “Chappelle’s Show”
MTV
“The Real World” and “Pimp My Ride”
MTV2
“Andy Milonakis,” “Celebrity Death Match” and “WonderShowzen”
Nick Toons
“Skyland” and “The Nicktoons Network Animation Festival”
Nickelodeon
”Avatar: The Last Airbender” and ”SpongeBob SquarePants”
Spike TV
“Carpocalypse” and “Raising the Roofs”
UFC
UFC Fights, “The Ultimate Fighter” reality series and “UFC: All Access” shows
VH1
“Breaking Bonaduce” and “Hogan Knows Best”
Warner Bros.
“Studio 60,” “Friends” and “West Wing”

Movie Studios
Paramount
“M:i:III,” Nacho Libre” and “Jackass: The Movie”
Warner Bros.
“The Matrix,” “Superman Returns” and “Batman Forever” [/b]
 

Kilik

Lokal moderator
Interessant, men dettte gjør en ny HDD mer aktuell en noen gang. 20 GB er ikke mange timer film i HD-kvalitet. Jeg antar at Premium-utgaver etter jul vil leveres med harddisk med større kapasitet, jeg tipper 80 GB. Den vil nok også erstatte dagens standalone 20 GB i butikkene med samme pris. Spørsmålet er bare hvordan gamle brukere smertefritt skal kunne overføre saves og nedlastbart materiale til en ny disk...

Ellers, hva blir prisen og kan man få filmene til odel og eie? Det er sikkert mulig for filmselskapene å legge inn begrensinger i antall ganger man kan se en film eller en ren tidsbegrensning...

Edit: Begynte å tenke litt på hva jeg er villig til å betale for dette på X360/PS3 når alternativene er videobutikken, kinoen og ulovlig nedlasting. 30 kr. for leie og 80 kr. for å eie vil være en grei pris for en film. En TV-episode bør ikke koste mer enn en fjerdedel av filmprisen.
 
SITAT(kilik @ 07.11.06, 14.57) 32923
Interessant, men dettte gjør en ny HDD mer aktuell en noen gang. 20 GB er ikke mange timer film i HD-kvalitet. Jeg antar at Premium-utgaver etter jul vil leveres med harddisk med større kapasitet, jeg tipper 80 GB. Den vil nok også erstatte dagens standalone 20 GB i butikkene med samme pris. Spørsmålet er bare hvordan gamle brukere smertefritt skal kunne overføre saves og nedlastbart materiale til en ny disk...

Ellers, hva blir prisen og kan man få filmene til odel og eie? Det er sikkert mulig for filmselskapene å legge inn begrensinger i antall ganger man kan se en film eller en ren tidsbegrensning...
[/b]

Filmen ligger på harddisken i 2 uker, men vis du ser den (som du sikkert kommer til å gjøre) blir den slettet neste dag.
 

Kilik

Lokal moderator
Jepp, du kan se den så mange ganger du vil i løpet av 24 timer om jeg forstår IGN rett. Omtrent samme vilkår som i en vanlig videobutikk altså. IGN antar $6 (ca. 40 kr.) for HD-versjon og $4 (ca. 26 kr.) for SD-versjon som er omtrent hva jeg er villig til å betale. $3 (20 kr.) for å se en TV-episode er for mye etter min mening.

Kilde

Edit: SITAT
While TV programs will be buy-to-own and remain on the Xbox 360 hard drive until it is deleted by users, movies will be delivered on a rental basis.[/b]
Ok, da er ikke prisen på TV-program så verst likevel.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.